Kako piše Index.hr, tokom sledećih šest dana Zagreb i njegov salon automobila će ugostiti brojna atraktivna vozila, a među njima i 133 koja se prvi put predstavljaju hrvatskoj publici.
Pre dve godine reinkarnisani zagrebački salon automobila je otvorio svoja vrata i jasno pokazao koliko je ovakva manifestacija značajna za Zagreb, Hrvatsku i ceo region. Na više od 70.000 kavdratnih metara izložbenog prostora u 14 paviljona Zagrebački velesajam je ugostio gotovo pet stotina izlagača iz 34 zemlje sveta, a oni su doveli na milione evra vredne eksponate, limene atrakcije od kojih su mnoge prvi put dotakle hrvatski asfalt.
Tačnije, radi se o 133 premijere, a među njima su najzanimljivije one iz sveta automobila, a to u prevodu znači 28 automobilskih marki i četrdesetak noviteta. A među njima najveću težinu imaju noviteti iz Mercedesa, poput C klase koja ima svetsku vicepremijeru, kao i CLS i A klasa sa statusom evropske vicepremijere, baš kao i VW Touarega koji je u Zagreb stigao iz Pekinga.
Zagrebački salon je odličan uvod u godinu u kojoj se očekuje velik rast tržišta automobila, posebno novih, a zahvaljujući izmenama regulative i smanjenjem opterećenja cena. Prvi efekat je već vidljiv u podacima prodaje za mart kada su Hrvati bukvalno razgrabili automobile iz pojedinih salona.
Više od 6.200 prodatih automobila i najveći rast u Evropi bude nade u optimizam, a podaci o sve boljoj prodaji skupljih automobila upućuju na brojne zaključke dostojne zasebne teme.
I ono važno, Hrvatska prati evropske trendove, pa tako crossoveri odlično prolaze, i to ne bilo koji nego i oni kojima cena nije najjači adut. Primera radi, BMW X1 je ušao na listu najprodavanijih, a na BMW-ovom štandu premijerno možemo videti nove X2, X3 i X4 kao i trkačku poslasticu, novi M5.
Iz domena povišenih terenaca jednako zanimljiv je evropski auto godine, Volvo XC40, a interes će sigurno izazvati i nekonvencionalni Mitsubishi Eclipse Cross. Električna Hyundai Kona je prva svoje vrste na struju, a u stopu je prati novi Nissan Leaf, takođe na struju.
Nema sumnje da će posebno velik interes izazvati i premium poslovne limuzine. Posebno zanimljivo je kod Audija s novim A6 i A7 u centru pažnje. BMW otkriva seriju 6 GranCoupe, koju stepenicu niže svoje adute pokazuju Mazda6 i Opel Insignia. Na pola puta između pomenutih se smestio Peugeot 508, pravo iznenađenje francuske autoindustrije i rival dostojan jakih igrača.
Ali, auto i moto noviteti nisu sve što vredi videti i doživeti na Auto Showu. Nikad veći i zabavniji stručni i show program uključuje tri poligona, izložbu oldtajmera i još mnogo događaja.
I na kraju pomenimo da je cena ulaznice 40 kuna (oko 5,40 evra), a salon je otvoren do 21 sat, vikendom sat duže. I da, svi koji kupe kartu imaju šansu da osvoje auto u nagradnoj igri.
Foto galeriju možete pogledati na sajtu Index.hr