
Firma Prodrive, koja ima počasno mesto u svetskom reliju, predstavila je svoj novi trkački automobil – VW Golf SCRC. Skraćenica krije i njegovu namenu – korišćenje u kineskom šampionatu.
Na bazi sedme generacije Golfa napravljen je reli automobil koji se, bar prema objavljenim podacima, može meriti sa aktuelnim WRC automobilima, ali nikad nećemo saznati koliko im je sličan jer je Golf SCRC predviđen za upotrebu samo u Šampionatu Kine (CRC – Chinese Rally Championship). Prvi nastup imaće već ovog vikenda (7. do 9. novembra) za FAW-VW Rally Team na Longyou Rallyju, a vozač će biti Australijanac Chris Atkinson.
VW Golf SCRC imaće 300 i još nešto konjskih snaga, dakle isto kao aktuelni WRC automobili, ali za razliku od njihovih 1,.6 litarskih turo agregata sa 33mm restriktorom, Golf ima 2,0 litarski turbo benzinski motor sa 35mm restriktorom. Takav motor se ne može uvrstiti ni u jednu od aktuelnih klasa i grupa po FIA-inim pravilima, ali zato se sve ostalo (šeststepeni sekvencijalni menjač, diferencijali), pogotovo bezbednosne komponente, drži strogih FIA-inih pravila.
– Sastavljali smo automobil u duhu WRC pravila, ali držeći se pravilnika za kineski šampionat, koji nam daje više slobode, pa smo uspeli da ga napravimo za samo šest meseci. Stvorila ga je ekipa koja je stvorila poslednje verzije Impreze WRC i Minijev WRC automobil, sve što znamo o reliju ugradili smo u ovaj Golf i verujemo da je to najbolji relij automobil koji smo ikada napravili – rekao je John Gaw, menadžer Prodrive Motorsporta.
Prvi primerci napravljeni su za Kinu, ali moguće su modifikacije za reli takmičenja u ‘open’ klasi bilo gde u svetu, odnosno za Svetski šampionat u rallycrossu ili Global Rallycross Championship u Americi. Isti motor je već koristio Mattias Ekstrom u svom Audiju za rallycross.
Izvor: Automanija.com
Foto: Prodrive Motorsport