home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Sport klub, nekadašnji vozač Formule 1 Niko Hulkenberg pobednik je tradicionalne trke Le Man 24 za 2015. godinu.

On je vozeći za ekipu Poršea zajedno sa Erlom Bamberom i Nikom Tendijem, osvojio prvo mesto i prekinuo višegodišnju dominaciju Audija.

Drugo mesto na najstarijoj sportskoj trci na svetu, osvojio je Australijanac Mark Veber, koji je delio auto sa Brendonom Hartlijem i Timom Berhardom.

Aktuelni šampion Audi zauzeo je treće mesto. Posadu ovog tima činili su Andre Loterer, Benoa Treluje i Marsel Fesler.

Izvor: Sportklub.rs

Čuvena trka "24 sata Le Mana": Porsche prekinuo dominaciju Audija

U poslednjih 15 godina ekipa Audija pobeđivala je na čuvenoj trci "24 sata Le Mana" čak 13 puta. Uz dve pobede koje su ostvarili na uvodnim ovosezonskim 6-satnim trkama izdržljivosti na stazama Silverstone i Spa-Francorchamps, u Audiju su s velikim samopouzdanjem došli u Francusku, najavljujući svoju 14. pobedu u najprestižnijoj klasi LMP1. Međutim, u fabričkoj ekipi Porschea potrudili su se da pokvare planove Audija.

Iako Audi vodi u WEC šampionatu, to im na stazi la Sarthe nije pomoglo da "zatvore“ najviše krugova i upišu 14. pobedu s kojom bi se ukupnim brojem pobeda u Le Manu još približili Porscheu koji je, do ovogodišnjeg 83. izdanja legendarne trke, u Le Manu bio najbrži i najsrećniji 16 puta. Već na kvalifikacijama se moglo videti koliko su LMP1 hibridni Porschei brzi ove godine, jer su u 24-satnu jurnjavu krenuli sa prve tri startne pozicije, ispred Audija i neočekivano sporih Toyota. Četvrta fabrička ekipa u klasi LMP1 hybrid skoro da i nije vredna pomena, jer su tri Nissana GT-R LM Nismo na kvalifikacijama i tokom same trke ostvarivala katastrofalna vremena kruga uz koja se, realno, nisu trebali ni prijavljivati u klasi LMP1. Od Nissana na premijernom pojavljivanju niko i nije očekivao čudo, ali su se, onim što su ponudili, prilično obrukali.

Prilično mirna trka, bez mnogo udesa i prekida ulaskom sigurnosnih automobila, protekla je u žestokoj borbi između Porschea i Audija, čiji su se automobili mnogo puta smenjivali na vodećoj poziciji. Vozači dve LMP1 Toyote vozili su se celo vreme u pozadini, gubeći oko 3 sekunde po krugu i čekajući na eventualnu grešku vozača nekoga iz nemačkih ekipa, što se na njihovu nesreću nije desilo. Pobeda u Le Manu za Toyotu tako i dalje ostaje neostvareni san.

Tempom koji su pokazali u duelu sa superbrzim i pouzdanim Porscheima, u Audiju su imali osnovu nadati se još jednom pobedničkom podijumu, ali ih je nekoliko grešaka vozača, tehničkih poteškoća i vanrednih odlazaka u boks ipak ostavilo u pozadini. Adekvatnom retro bojom na karoseriji Porschea sa startnim brojem 17, kojom se jasno aludira na model 917 s kojim je 1970. godine Porsche ostvario prvu pobedu u Le Manu, u nemačkoj kompaniji verovatno su unapred planirali da bi crveni 919 hybrid trebalo oda stvari 17. pobjedu.

Odlična simbolika boja i brojeva, ali na pobedničkom podijumu završio je beli Porsche sa startnim brojem 19. Vrednost 17. pobede Porschea u ovom slučaju dodatno podiže činjenica da su se iza upravljača 919-ice sa startnim brojem 19 smenjivali vozači Nico Hülkenberg, Earl Bamber i Nick Tandy koji nikada pre nisu vozili trku 24 sata Le Mana. Favorizovani crveni Porsche 919 hybrid stigao je do drugog mesta, a vozili su ga Timo Bernhard, Mark Webber i Brendon Hartley. Nakon mnogo problema do trećeg mesta na podijumu stigao je Audi R18 e-tron quattro sa startnim brojem 7 koji je vozio trenutno najiskusniji i najkvalitetniji trojac ekipe Audi Sport Team Joest (Marcel Fässler, André Lotterer i Benoit Tréluyer). Sreća im ovaj put nije bila naklonjena.

U ostalim klasama ubedljivo najuzbudljivije je bilo u klasi LM GTE Pro gde je fenomenalan vozački trojac jedine preostale fabričke Corvette C7R, jer je druga žestoko razbijena već na kvalifikacijama, uspeo da se odupre mnogobrojnim napadima vozača Aston Martina i Ferrarija. Uz karakterističan zvuk američkog motora, pobedu u klasi LM GTE Pro za ekipu Corvette Racing doneli su Oliver Gavin, Tommy Milner i Jordan Taylor.

Čast Ferrarija odbranjena je pobedom u „amaterskoj“ klasi LM GTE Am. Iza upravljača Ferrarija 458 Italia, ekipe SMP Racing, najveći broj krugova napravili su Victor Shaytar, Andrea Bertolini i Aleksey Basov. Verovatno jedan od najsrećnijih nakon završetka „trke svih trka“ je poznati holivudski glumac Patrick Dempsey, koji ipak više voli da bude profesionalni trkač. Zajedno sa Patrickom Longom i Marcom Seefriedom, u Porscheu 911 RSR, stigao je do izvanrednog drugog mesta u klasi LM GTE Am i toliko željenog podijuma u Le Manu koji im je prošle godine izmakao za dlaku. U tome im je mnogo pomogao i tragičar Paul Dalla Lana iza upravljača vodećeg Aston Martina koji je 45 minuta pre kraja trke završio u zidu izletanjem iz Ford krivine.

Desetak minuta pre kraja ovogodišnjeg 24-satnog spektakla počela je kiša, ali svi su bili maksimalno oprezni u nastojanju da zadrže naporno stečene pozicije i u tome su uspeli. Neko je nekada rekao da kiša uvek prati ovu trku. Bez obzira na nju, u ekipi Porschea odavno nije bilo sunčanije.

Izvor: Klix.ba



čitanja : 1110



Komentari

Dobro je što je Fau-Vau odlučio da u LMP1 ove godine nastupi i sa značkom "Porsche", jer je sa značkom "Audi" već postalo malo monotono.
Možda dogodine rebedžuju kao "škoda", ko zna.

Autor moron 14 Jun 2015, 21:10

Ove godine je Folcika sravnila konkurenciju sa zemljom, ne dajuci ni tracak nade bilo kome za podijum, a kamo li za pobedu. Od onoliko filozofije, palamu.ije i mlatimu.ije, GTR LM Nismo je uspeo donekle da drzi korak sa LMP2 prototipovima. Tako bejase nekad prosao i Nisan Deltawing. Naziv ekipe im je dobar: -Jeste li uradili sta na Le Manu? -Nismo. Bolje da su ubacili standardni GTR u GTE PRO kategoriju, vise bi postigli, mozda bi tada bili Nissan Jesmo. Ovako, sa prednjom vucom jedino u WTCC.

Autor Optimus Prime 14 Jun 2015, 21:32

lemans 24 hours nije najstarija sportska trka na svetu. prva trka je vozena "tek" 1923. prvi indianapolis je vozen 1911. vanderbilt cup je vozen jos 1904

Autor mile antena 14 Jun 2015, 21:37

@moron

Mani se čoveče, to bi izazvalo srčke kod armije srpskih škodista. :)

Autor MV 14 Jun 2015, 22:23

@moron
Kad Fau Vau odredjuje, naredjuje i odlucuje, zasto sve nije bilo isto? Ovako R18 nema veze sa 919. TJ ovi iz Porsea su razvijali svoj primerak, ovi iz Quattro odeljenja svoj.
@Optimus Prime
Ma ni taj GT R ne bi mogao. GT R je jos od pocetka proglasen za 'kvarljiv' auto. Crkavao mu menjac, ono, ovo. A, ovo je 24h, mora da tera i tera, da bude stedljiv, izdrzljiv, a brz. On je brz, ali na kratko :)
Ne znam kako se neki mislili sta ce biti, pa koji jos super automobil moze 50 puta uzastopno da koristi launch control i da uvek bude ista snaga, trakcija i da opet radi i da se opet vozi kao Turbo S? Nijedan. Ovi iz Nissana ne preporucuju launch control preko 5 puta uzastopno 'ce rikne' :)
Ne znam gde je Pit sada da kaze nesto o ovome, ocekivao je da Nissan bude u vrhu, on se takmicio u vrh klasi, a bio na nivou ovih iz klase nize heheheh, mocni su!!! :D
Porse gde dodje, on pobedu nosi. Tu nema sta dalje...
Mozda ne u prvoj godini, dok se uigraju, ali posle toga se svi oprastaju od podijuma :)

Autor dusan 14 Jun 2015, 22:23