Na zasedanju u Beču, FIA Svetski savet auto-sporta odobrio je provizorni kalendar serije za iduću sezonu. On ima deset rundi i uključuje povratak na magičnu Moncu i u spektakularni Makau.
Sezona će trajati od aprila do decembra i počeće trkama u Marakešu. WTCC će u Maroko otići sedmi put, a staza Mulaj El Hasan poslednji je put bila domaćin inauguralne runde prvenstva 2014. godine.
Legendarna Monca otvorila je prvi ikada organizovani Svetski turing šampionat, onaj 1987. godine, koji je osvojio Roberto Ravalja. Prigodno, na 40-godišnjicu događaja, WTCC se vraća u “hram brzine”, u kojem nije bio od 2013. Na autodomu u Kraljevskom parku biće održan i predsezonski test.
Treća runda prvenstva 2017. biće održana na Hungaroringu sredinom maja, u terminu nešto kasnijem od dosadašnjeg.
Dve sedmice posle Budimpešte, WTCC vozače očekuje “Zeleni pakao”, Nirburgring Nordšlajfe, koji se vozi treću godinu zaredom.
Takođe treći put u nizu, karavan će obići i Portugal i uličnu stazu Vila Real, s dobrim razlogom nazvanu “južnoevropskim Nirburgringom.” To će ujedno biti i oproštaj takmičenja od Evrope, koja je u programu 2017. zastupljena sa samo četiri trkačka vikenda.
Niz prekookeanskih rundi otvaraju Terme Rio Ondo u Argentini, iako je serija ostala bez trostrukog uzastopnog prvaka i tamošnjeg nacionalnog heroja, Pečita Lopesa.
Posle avgustovskog nastupa u Južnoj Americi, sledi dvoipomesečna pauza, sve do sredine oktobra i trka na Međunarodnom autodromu Šangaj (dogovor s lokalnim promoterom još nije sklopljen).
Za isti mesec predviđena je i runda na Hondinoj pisti Tvin ring Motegi u Japanu.
Povratak u Makau, bivšu portugalsku koloniju, a danas posebnu administrativnu oblast Kine, dogodiće se u sklopu turing trke na 64. Velikoj nagradi ovog grada. Staza Makau Guja biće treća ulična na rasporedu idućeg šampionata.
Tačku na WTCC sezonu 2017. će, kao i ove i prošle godine, staviti noćne trke na Losailu, pomerene za nedelju dana i predviđene za 1. decembar.
WTCC se dogodine neće trkati na Pol Rikaru, Slovakija ringu i Moskovskom autodromu.
FIA WTCC provizorni kalendar 2017.
Maroko, Marakeš: 7-9. april (ulična)
Italija, Monca: 28-30. april
Mađarska, Hungaroring: 12-14. maj
Nemačka, Nirburgring Nordšlajfe: 25-27. maj
Portugal, Vila Real: 23-25. jun (ulična)
Argentina, Terme Rio Ondo: 4-6 avgust
Kina, Šangaj: 13-15 oktobar
Japan, Tvin ring Motegi: 27-29 oktobar
Makau, Makau Guja: 17-19 novembar (ulična)
Katar, Losail: 30. novembar-1. decembar (noćna)
Izvor: Serbiaring.com
Tehnički i sportski WTCC noviteti: 2017. voze i TCN2 automobili, nova bodovna skala, uvode se “džoker krugovi”…
FIA Svetski savet auto-sporta nije samo verifikovao provizorni WTCC kalendar za 2017, već je odobrio i niz promena tehničkog i sportskog pravilnika, a one teško da će biti po svačijem ukusu.
Glavne inovacije su sledeće: u kategoriji je dopušten i start automobilima TCN2 specifikacije, obrazovana je nova bodovna lestvica za glavnu, uvodnu trku i MAC3, omogućeno je uvođenje “džoker” (kraćih) krugova, a trkački vikendi biće skraćeni na dva dana.
WTCC 2017. dobija i drugu klasu: pored TC1 tehnike, pristup je omogućen i automobilima koje FIA onačava kao TCN2. Radi se o vozilima koja su u suštini TCR, samo podležu nešto strožim bezbednosnim standardima na pozicijama rezervoara za gorivo i zaštite u vratima, ali je istina i to da su takvi automobili uveliko prisutni na najvećoj TCR sceni.
Povratak na dve klase u istom šampionatu, od kojih će slabija nositi naziv WTCC-2, zvanično treba da pruži “pristupačno polazište vozačima i ekipama koje nameravaju da se popnu na sam vrh turing piramide, a da to učine u konkurentnom okruženju visokog profila.”
Razume se, niko neće priznati da je FIA ovom koraku pristupila zato što više ne može da popuni WTCC startne liste TC1 automobilima, pa priziva u pomoć tehnička rešenja koja je izmislio i na scenu izveo Marčelo Loti. U svakom slučaju, najavljeno je da će detaljna sportska i tehnička pravila za WTCC-2 klasu biti objavljena uskoro.
Fransoa Ribeiro dobio je sjajnu priliku da od nevolje napravi vrlinu. “U trenutnoj ekonomskoj klimi, uviđamo izazove s kojima se susreću vozači i ekipe kako bi obezbedili finansije da se trkaju u TC1 WTCC automobilima. Dok će WTCC svakako ostati perjanica turing trkanja, WTCC-2 će obezbediti dobru platformu ambicioznim WTCC šampionima budućnosti da pokažu svoj talenat na svetskoj sceni, bore se za FIA titulu, ali po sniženim troškovima, u TCN2 automobilima koji su pristupačniji za pripremu i održavanje. WTCC-2 takmičari iskoristiće pogodnosti visokog standarda organizacije događaja, globalne medijske pokrivenosti i promotivnih aktivnosti zajedničkim s WTCC-om”, rekao je promoter Svetskog turing šampionata.
Kitnjaste reči, ali ih treba slušati s oprezom. Još se dobro pamti kako su se u ulozi niže klase šampionata proveli TC2 turbo automobili 2014. godine i koliko su slab odziv takmičara izazvali. Stvar bi u ovom pokušaju možda mogla da uspe, zato što je 2014. TC2T već bila skupa tehnika prošlosti, a TCR automobilima pripada budućnost.
Kontroverzni timski sprint (MAC3) ostaće WTCC disciplina i iduće godine, mada će imati manje smisla nego dosad, budući da u šampionatu ostaju samo dva prozvođača, Honda i Volvo. MAC3 pobeda vredeće 12 poena (u 2016. je donosila 10), drugoplasirani će dobijati već standardnih 8, a trećeplasiranog ionako neće biti.
WTCC sportska pravila za 2017. ostaviće mogućnost uvođenja i primene “džoker” krugova, koji se već praktikuju u FIA relikros šampionatu. Ovde je zapravo reč skraćenju kruga posredstvom namenski izrađene prečice, koju takmičari imaju pravo da upotrebe određeni broj puta tokom trke.
“Džoker” krugovi pre svega su namenjeni “poboljšanju predstave” na uličnim stazama kakve su Marakeš i Vila Real, a odluka o njihovoj realnoj primeni će u svakom pojedinačnom slučaju biti donošena na osnovu detaljnih bezbednosnih procena odgovarajućih FIA komisija. “Džoker krug” neće moći da se vozi do trećeg kruga trke.
Glavna trka dobija na sportskom značaju u odnosu na uvodnu. Osim na Nirburgringu, gde se obe voze na distancu od po 3 kruga, na ostalim stazama će glavna trka biti 2 kruga duža od uvodne (umesto jedan kao do sada). Shodno tome, ona će donositi i više bodova, po skali: 1=30 poena; 2=23; 3=19; 4=16; 5=13; 6=10; 7=7; 8=4; 9=2; 10=1.
Sistem bodovanja plasmana u uvodnoj trci ostaje nepromenjen: 25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1.
Radi smanjenja troškova, WTCC runde u 2017. trajaće dva, a ne tri dana, osim opet u slučaju Nirburgringa-Nordšlajfe, koji može da iziskuje dodatni dan aktivnosti. Na svim ostalim rundama ukida se test petkom, a da vozači i timovi ipak ne bi izgubili tih pola sata na stazi, trajanje treninga 1 i 2 biće produženo sa 30 na 45 minuta.
Izvor: Serbiaring.com