home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Vesti iz Formule 1

31 Dec 2017 - 21:06 Sport Link
michelin logo

Mišelin neće u Formulu 1 jer tamo "nema rizika"

Kompanija Mišelin, jedan od vodećih svetskih proizvođača guma, prisutna je u Formuli E i Svetskom šampionatu izdržljivosti (WEC), ali na njen ulazak u Formulu 1 moraće još da se pričeka, tvrdi direktor Paskal Kuznon.

Očigledno je da se FE i WEC trenutno više uklapaju u planove Mišelina nego najbrži cirkus na svetu.

"To je nešto o čemu moramo razgovarati sa orhanizatorima. Kao kompanija koja je pravi lider, mi volimo da preuzimamo rizik i to je nešto što radimo u kontinuitetu.

Već dugi niz godina razgovaramo sa Formulom 1 o 18-inčnim gumama, mislim još od 2010, ali do sada nismo uspeli da ih ubedimo da prihvate taj rizik.

Neki od naših koncepata, kao što je uvođenje guma koje funkcionišu na kiši, bili su ludi, ali su se pokazali uspešnim", smatra Kuznon.

Izvor: Sportklub.rs

"Hamilton i Alonso su najbolji vozači u istoriji F1"

Nekadašnji vozač Formule 1 Pedro de la Rosa smatra da su Fernando Alonso i Luis Hamilton najbolji piloti u istoriji takmičenja.

Četrdesetšestogodišnji Španac je od 1999. do 2012. vozio za Erouz, Jaguar, Meklaren, Zauber i HRT.

De la Rosa je samo jednom bio na podijumu i to u bolidu Meklarena 2006. na Velikoj nagradi Mađarske kada je zauzeo drugo mesto iza Džensona Batona.

"Uprkos 15. mestu u ukupnom poretku niko ne sumnja da je ALonso jedan od najboljih vozača trenutno u Formuli 1. Nije najbolji, ali jedan je od najboljih. Možda nisam najprikladnija osoba za takve procene jer nisam do kraja objektivan, međutim, smatram da su Alonso i Hamilton najbolji piloti u istoriji Formule 1," izjavio je De la Rosa za "As".

Hamilton je 2017. četvrti put u karijeri postao prvak sveta, dok je Alonso dva puta bio šampion, 2005. i 2006. godine.

Izvor: Sportklub.rs

Hamilton: Sastanak sa Wolffom pre počeka 2017. označio je naš novi početak

Aktuelni šampion izjavio je da kućni sastanak sa šefom tima na početku ove godine imao je veliki značaj na celu ovu sezonu.

Lewis Hamilton kazao je kako je zimski sastanak sa Toto Wolffom pred početak 2017. imao veliki značaj, kako bi resetovao njihov odnos koji je bio uzdrman posle izgubljene titule od strane Nica Rosberga. Kao što je svima poznato, Hamilton i Rosberg vodili su veliku borbu od 2014. do 2016. godine, što je pratilo niz kontraverzi šta na što i van staze.

Posle Rosbergove iznenadne odluke da se penzijoniše na kraju 2016. Hamilton i Wolff održali su sastanak u kući aktuenog šamopna, koji je služio da se razčiste i resetuju svi problemi koju se nastali u predhondih par godina.

“Ako ste u kancelariji i vaš šef vas ne želi tamo, onda to nisi baš najbolji uslovi za rad. Vi želite da radite ali i ne. To samo uvlači nepotrebnu tenziju. Zbog toga bilo je značajno da resetujemo stvari, tako da sam u ovu godinu ušao i dao sve od sebe. Ukoliko je bilo određenih negativnih tenzija, ili neka nerazjašnjena pitanja, stvari bi bile dosta teže i naš odnos bi bio uzdrman.” izjavio je Hamilton.

Izvor: F1-serbia.com

Horner želi da zadrži Ricciarda na duže staze

Šef tima Red Bulla kazao je da ima nameru da produži saradnju svom vozaču.

Pred kraj tekuće sezone tim iz Milton Kinsa odlučio se da produži saradnju sa Maxom Verstappeom, pa tako sada sav fokus prebačen na razgovore sa Danielom Ricciradom. Christian Horner je pre samo mesec dana u jendom intervjuu izjavio da je trenutna postava njegovog tima trenutno jedna od najboljih u Formuli 1.

Ipak, Australijanac ima još 12 meseci važećeg ugovora sa Red Bullom a već se uveliko priča da bi možda mogao da svoju karijeru nastavi u Mercedesu ili Red Bullu.

“Trenutno samo završili jednu tešku sezonu, tako da se nismo trenutno upuštali u neke dublje pregovore. Ali u novoj godini videćemo kako će se novi bolid pokazati, pa ćemo onda snagu usmeriti i na razgovore sa Danielom kako bi ga zadržali do 2020. Ovo će biti prvi put kada će on imati mogućnost da bude slobodan agent, tako da će to biti važan trenutak u njegovoj karijeri a tek ima 28. godina.” kazao je Horner.

Izvor: F1-serbia.com

Lauda: Red Bull je previše platio za Verstappena

Jedan od vodećih ljudi u Mercedesu kazao je da oni nikada nisu pregovarali sa mladim Holanđaninom.

Max Verstappen i Red Bull ove godine produžili su svoju saradnju, pa će tako Holanđanin ostati u timu iz Milton Kinsa sve do kraja 2020. godine. Veruje se da će on od naredne godine upravo zarađivati između 25 i 30 miliona dolara po sezoni, kao i da je ova cena narasla pre svega što je Verstappen možda pregovarao i sa Mercedesom. Ipak, Niki Lauda je demantovao ove navode:

“Mi nikada nismo poslali ponudu Maxu. Imam dobar odnos sa Helmutom Markom, često pričamo dok letimo zajedno. Danas smo razgovarali o Verstappenu i ja sam mu rekao da su mogli da uštete dosta novca jer mi nikada nismo pregovarali sa njim.” izjavio je vodeći čovek Merecdesa.

Ali i prvi čovek Red Bulla insistira da je zadovoljan dogovorom sa svojim vozačem.

“Mi smo sa njim podelili planove za našu budućnost, jer želimo da do 2020. imamo najbolje ljude u timu i dobre opcije oko odabira partnera. Zajedno smo bili u Hondinoj bazi u Sakuri i njihova infrastruktura je neverovatna. To ga je ubedilo. On je svakako iskoristio situaciju kako bi podigao svoju cenu, ali to je mala cifra u odnosu na ono što imaju Vettel i Hamilton.” kazao je Marko.

Izvor: F1-serbia.com

Wolff: Halo je težak i ružan i želeo bih da ga nemamo na bolidu

Šef Mercedesovog tima nije veliki ljubitelj novog zaštitnog sistema za kabinu vozača.

Posle godinu dana testiranja i isprobavanja, FIA je odlučila da od 2018. godine Halo zaštita bude sastavni deo novih bolida. Ova odluka ponela je dosta kontraverzi ali za sada nije došlo do promene odluke, kao i da upravo ovaj deo stavra velike probleme inženjerima oko samog dizajna novih automobila.

“Ovo je užasan komad. Imalo sam prilike da vidim naš prvi prototip. To je jedan veliki deo metala, koji je dosta težak i koji se nikako ne uklapa u prirodu svih bolida. Ali mi moramo da se brinemo o bezbednosti vozača, ali ako će ovaj sistem pomoći u spašavanju života onda moramo da ga ugradimo.” kazao je Toto Wolff.

Kao i ostali i Wolff se nada da će Halo zaštita tokom vremena evoluirati, što bi pomoglo inženjerima u njegovom konstruisanju.

“Možda ćemo u budućnosti naći neko rešenje koje će zadovoljiti sve, nas inženjere i sve ljubitelje. Što se tiče aerodinamičkog razvoja nisam se previše upuštao u to, jer vidim da svi imaju isti problem. Verovatno će se težina bolida povećati za oko 10kg.” dodao je šef Mercedesa.

Izvor: F1-serbia.com

Mercedes ovu godinu završava sa gubitkom u poslovanju

Prema najnovijim podacima nemački tim je ovu šampionsku godinu završio sa malim gubitkom.

Ako se uzme u obzir da je Mercedes prošlu godinu započeo sa novcem pridošlim iz 2015. u ovu godinu nemačkim imao je povećanje početnog budžeta za oko 35%, jer je 2017. započeo sa novcem iz prošle sezone koje je okvirno iznosio oko 290 miliona funti.

Ipak zbog promene pravila u 2017. Mercedes je kao i ostali timovi morao da potroši više para, jer je u 2016. vodio dva paralelna programa. Zbog toga njihovi troškovi su se povećali za 10%, ali je sa druge strane odelenje za motore napravilo profit od 1.5 miliona funti jer je svoje agregate prodavao Force Indiji i Williamsu.

Kada sve podvuče konačni račun, sa plaćanjima raznih taksi od 16 miliona funti, i sa određenim profitom, Mercedes je na kraju ukljižio mali gubitak od 2.3 miliona funti.

Izvor: F1-serbia.com



čitanja : 551



Komentari