
Drugu godinu zaredom Pol di Resta u “mercedesu” osvaja prvu DTM trku na Hungaroringu.
Škot je u subotnjoj vožnji krenuo s pol-pozicije, ali je za pobedu morao da se potrudi i da dvojicu direktnih rivala savlada na stazi. Konkurenti su mu bili Niko Miler, na cilju treći, i Lukas Auer, koji je stigao do drugog stepenika pobedničkog postolja, uz kašnjenje od pola sekunde za slavljenikom.
Pomenuti trio vodio je glavnu reč od početka. Di Resta je u trku ušao dovoljno dobro da održi vođstvo ispred Milera, koji se uz dosta muke odbranio od Auera. Već na kraju prvog kruga krugu odlaske u boksove izveli su Grin, Spengler i Eng. Sledili su Glok i Erikson, a u 3. krugu obaveznu zamenu guma obavio je i Verlajn. Pošto u DTM-u nije dopušteno grejati pneumatike pre montaže, to u teoriji čini ranjivim svakog ko je tek izašao iz boksa. Međutim, na Hungaroringu se pokazalo da to ne mora da bude slučaj, pa je tako Verlajn ostao ispred Enga.
Di Resta je posetio boks u 9. krugu i posle toga je izgubio poziciju od Auera, koji je zamenu guma obavio tri kruga ranije. Da stvar bude još gora po Škota, ispred njega se posle svog boksa vratio i Miler, koga je lider s otvaranja trke ubrzo napao i savladao na spoljnoj putanji prve krivine, a potom se dao u poteru za Auerom. Vođstvo je privremeno preuzeo Mortara i držao je čelo do zamene guma, izvedene u 14. krugu. Italijan se na pistu vratio iza Auera, Di Reste i Milera.
Drugačija strategija nakratko je i Pafeta dovela na čelo trke, ali je on sa svojim pit-stopom imao manje sreće od Mortare i Rasta, jer se vratio na pistu tik ispred kolone čija su ga dva čelna vozača, Spengler i Verlajn, odmah obišli. Pafet je u roku od tri kruga ipak uzvratio i prestigao je obojicu. U isto vreme Glok i Hunkadelja vodili su atraktivan duel za nisko 14. mesto.

Na dvadesetak minuta do kraja, trio Audijevih pulena u sastavu Dival, Frajns, Rokenfeler nominalno je vodio trku, mada je svima njima predstojala zamena guma. Od onih koji su tu obavezu već ispunili najbolje rangiran bio je četvrtoplasirani Auer, ispred Di Reste, Milera, Mortare i Rasta. Rast je sumnjivim manevrom dobio duel s Mortarom, pri čemu je sa sva točka prešao preko granice staze na trećoj krivini. Ipak, nadležni nisu našli za shodno da razmotre slučaj, što se Mortari verovatno neće posebno dopasti, pogotovu u svetlu nesuglasica koje je sa zvaničnicima imao na Lauzicringu.
Odluka o prvom mestu pala je u 22. krugu, kada je Auer neobjašnjivo usporio između prve i druge krivine i Di Resta je samo prošao pored njega. To je izgledalo kao namerno propuštanje, mada u ovoj fazi šampionata takav potez ne bi imao nikakvog smisla.
U finišu su najzanimljivije borbe vođene između vozača Audija: Miler je odolevao Rastu i držao se na 3. poziciji, a Dival, Frajns i Grin su u tromeču odlučili o mestima 7, 8 i 9. Mortara je završio peti, ispred timskog kolege Pafeta. Poslednji poen za 10. poziciju pripao je Daniju Hunkadelji, još jednom pilotu “mercedesa”.
Prvi ispod bodovne crte ostao je Rokenfeler. On je startovao poslednji i pokušao je da se iščupa alternativnom strategijom, pa je i gume menjao poslednji, tek u 27 krugu. To je bilo dovoljno da ga popne za sedam pozicija u odnosu na početnu, ali ne i da ga upiše u osvajače poena.
Relativno skromno šesto mesto popelo je Pafeta na čelo u generalnom plasmanu, u kojem ima 79 bodova. Na drugu poziciju pao je Timo Glok, do Budimpešte lider šampionata sa 72 poena, ali u današnjoj vožnji četrnasti i daleko od bodova. U poretku slede Di Resta sa 56, Auer sa 52 i Mortara sa 47 poena.
Sutrašnji raspored zbivanja na Hungaroringu predviđa treći trening u 8:30, kvalifikacije u 11:20 i trku 2 s početkom u 13:30 sati.
Izvor: Serbiaring.com