
DTM je objavio vremena startova svih 18 trka planiranih za dolazeću sezonu 2019, i svi sprintovi, i subotnji i nedeljni, počinjaće u 13:30 po lokalnom vremenu.
To važi i za gostovanja van Nemačke, što znači da će prilikom ostrvskog izleta na Brends Heču start biti u 14:30 po centralnoevropskom vremenu.
Istovremeno, ova uniformna satnica znači da je organizator premijum turing serije odustao od noćnih trka na Mizanu (kao i bilo gde drugde), iako je premijera pod reflektorima prošlog avgusta delovala kao vrlo uspešna i dobro sprovedena ideja, o čemu je naš portal sa lica mesta izveštavao.
Autodrom Mizano – Svetska staza Marko Simončeli – ipak je obezbedio svoje mesto u istoriji serije, kao (zasad) jedina lokacija gde se DTM trkao noću, i to prilikom svog prvog dolaska. Italijanska DTM runda je za 2019. dobila i novi termin, umesto krajem avgusta premeštena je početak juna, kada su dnevne temperature blaže, pa i to omogućuje trkanje po dnevnom svetlu.
U programima DTM vikenda došlo je do krupnih izmena zbog povećanja broja pratećih takmičenja. Zato je serija smanjila broj treninga sa tri na dva.
Otkako je DTM 2015. prešao na format od dve trke za vikend, za svaku su vožene zasebne kvalifikacije, a po jedan trening održavan je u petak, subotu i nedelju. U godini koja dolazi obe probne sesije biće organizovane petkom, prva će trajati 45, a druga uobičajenih 30 minuta i posle toga prilika za trening više neće biti.
Za Brends Heč će važiti drugačiji raspored. Kao i 2018, zbog lokalnih propisa o zaštiti od buke u petak nema akcije, a ceo trkački vikend biće spakovan u dva dana. Zato će format ostati neizmenjen i redosled trening-kvalifikacije-trka biće poštovan i u subotu i u nedelju.
U okviru DTM platforme, a kao prateći program, svoje mesto će imati preimenovani šampionat Formule 3, W serija (formula namenjena samo ženama), Porše karera, Lotus i Audi kupovi, te druge kategorije.
DTM kalendar 2019.
3–5. maj: Hokenhajmring (Nemačka)
17–19. maj: Zolder (Belgija)
7–9. jun: Mizano (Italija)
5–7. jul: Norisring (Nemačka)
19–21. jul: Asen (Holandija)
10–11. avgust: Brends Heč GP (V. Britanija)
23–25. avgust: Lauzicring (Nemačka)
13–15. septembar: Nirburgring (Nemačka)
4–6. oktobar: Hokenhajmring (Nemačka)
Berger: S Aston Martinom niko više ne može da kaže da je DTM potpuno nemački, razmatra se i promena imena serije
DTM direktor Gerhard Berger kaže da dolazak Aston Martina dokazuje da DTM više ne može da se posmatra kao “previše nemačko” takmičenje.
Posle najave Mercedesa da napušta premijum turing seriju, Bergerova potraga za novim proizvođačima bila je fokusirana na evropske marke.
Rešenje je nađeno u Aston Martinu (iza kojeg stoji kombinacija HWA – R-Motorsport), ali je poznat i BMW stav da DTM time ne treba da se zadovolji, već da je za stabilnost serije potrebno još brendova.
“Fascinantna marka sa trkačkom tradicijom sada je deo DTM-a,” rekao je Berger o dolasku engleskog luksuznog premijum brenda.
“R-Motorsport tim je ekskluzivno licenciran od strane Aston Martina i on je otelovljenje DTM internacionalizacije. Niko više ne može da tvrdi da je DTM svenemačka serija.”
Berger je takođe rekao da će “snažnije internacionalne karakteristike” DTM-a biti jasnije od 2020. i ponovio da se razmatra promena imena serije.
Nova pravila Klase 1 za 2019. predstavljaju prvi korak, a šef Audi motorsporta Diter Gas željan je dalje internacionalizacije.
“Srednjeročno i dugoročno, veoma je teško postaviti i voditi šampionat toliko visokog kalibra kakav je DTM strogo u Nemačkoj,” kaže Gas. “Zato je dalja internacionalizacija veoma atraktivna i važna.”
“Učešće Aston Martina predstavlja važan prvi korak u tom pravcu.”
“Još jedan važan korak je promena DTM imena. Kad god je u skorije vreme trebalo privoleti druge proizvođače da se priključe DTM-u, iznova i iznova smo doživljavali da je D (označava Nemačku – prim.) u imenu DTM serije kamen spoticanja za internacionalne proizvođače.”
Izvor: Serbiaring.com