home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BTCC Turkington

Peta runda Britanskog šampionata turing automobila protekla je u znaku BMW-a: Kolin Turkington je u “BMW-u 330i M Sport“ osvojio dve trke na Olton Parku, dok je na trećoj trijumfovao Stiven Dželi u starom modelu “BMW 125i M Sport“.

Turkington je na prvoj trci bez problema slavio ispred Dena Kamiša u “hondi“ i Endrjua Džordana u još jednom novom “BMW-u“ serije 3.

Iako je imao maksimalni balast i meke gume Turkington je na startu s pol-pozicije zadržao nadirućeg Kamiša za sobom.

U šestom krugu je sa “sivika“ Meta Nila otpao točak, pa je veteran završio u ogradi, a na stazu je izašlo sigurnosno vozilo, koje se tu zadržalo pet krugova.

Na restartu je Turkington pobegao Kamišu, dok je Tom Ingram u “tojoti“ u 11. krugu pretekao Ešlija Satona u “subaruu“ u bici za sedmo mesto. U istom krugu se i Džejson Plejto u “voksolu“, uz kontakt, probio ispred Satona, koji je sleteo sa staze i izgubio dodatne pozicije.

Međutim Saton se nije predavao. Prvo je pretekao Adama Morgana u “mercedesu“, i to uz kontakt posle kojeg je Morgan morao da odustane, da bi u samom finišu pretekao i Plejta za osmo mesto.

Iza Turkingtona i Kamiša, Džordan je prošao kroz cilj kao treći, dok se na četvrtom mestu našao Rori Bučer u “hondi“.

Bučerov timski kolega Sem Tordof je bio peti, Tom Olifant u “BMW-u“ šesti, dok je Ingram stigao do sedmog mesta. Saton je bio osmi, Plejto deveti, dok je prvih 10 kompletirao Oli Džekson u “ford fokusuu“.

I na drugoj trci ponovo su slavili “BMW“ i Turkington. Ovog puta je šampion iz Alstera trijumfovao ispred Džordana i Kamiša i to mu je bila bila jubilarna pedeseta BTCC pobeda. Kolin je tek četvrti trkač u istoriji šampionata koji je stigao do te granice.

Na startu je Turkington zadržao prvo mesto, dok se Džordan sa trećeg probio ispred Kamiša.

Kao i na prvoj trci, na stazu je izlazilo sigurnosno vozilo, i to dva puta.

Prva intervencija se desila na samom startu, kada je Robert Kolard u “voksolu“ udario u Satona, koji je sleteo sa staze. U manevru izbegavanja Džoš Kuk u “hondi“ je zakačio “folksvagen“ Džeka Gofa, a ovaj je potom udario u Kukovog kolegu Krisa Smajlija. Gof i Smajli su sa oštećenim automobilima ostali na stazi, dok su ostali nastavili.

U 13. krugu je Sem Ozborn u “MG-ju“ izleteo sa staze i udario u zaštitnu ogradu, pa je ponovo intervenisalo sigurnosno vozilo.

Na restartu nije bilo većih promena, a jedino je Stiven Dželi u “BMW-u“ serije 1 bio u napadu, pa je u dva kruga pretekao Ingrama i Bučera i dospeo do šestog mesta.

U poslednjem krugu došlo je do kontakta između Majkla Krisa u “folksvagenu“ i Roba Smita u “MG-ju“, posle kojeg je Smit silovito udario u ogradu, ali je iz uništenog automobila izašao nepovređen.

Tom Olifant je četvrtim mestom pomogao “BMW-u“ da ima tri automobila među prve četiri pozicije, dok su se iza njega našli Sem Todof i Stiven Dželi. Rori Bučer je bio sedmi, Ingram osmi, prvih 10 zaokružili su Plejto i Kuk.

Na finalnoj trci prvi je kroz cilj prošao Džejk Hil ispred Dželija i Olifanta. Hilu bi to bila prva BTCC pobeda u karijeri, ali je zaradio 20 kaznenih sekundi zbog incidenta s Metom Nilom, pa je pobeda upisana Dželiju.

Hil je startovao sa žrebom određene pol-pozicije i zadržao je vođstvo ispred Nila, Plejta i Ingrama.

Posle dva kruga Nil se probio ispred, ali je došlo do kontakta između njega i Hila, posle kojeg se Nil okrenuo na stazi, a u pokušaju da ga izbegnu, Plejto i Ingram su sleteli sa staze i oštetili svoje automobile.

Na “tojoti“ je stradao prednji branik, dok je iz “astre“ počelo da curi ulje zbog kojeg su mnogi vozači sleteli sa staze, ali novih incidenata nije bilo, pa sigurnosno vozilo nije intervenisalo.

Posle ovih izletanja Hil se ponovo našao u vođstvu, ovaj put uz prednost od pet sekundi u odnosu na sada drugoplasiranog Bučera. Kako se trka bližila kraju, Bučer se približavao Hilu, da bi u 14. krugu bio samo tri desetinke iza “audija“, ali je prilikom napada naleteo na prosuto ulje i sleteo sa staze. Ipak, uspeo je da se vrati na pistu i kroz cilj prođe kao šesti.

Hil je kraj karirane zastave prošao ispred Dželija i Olifanta, zahvaljujući kojima je BMW ponovo imao dva automobila na podijumu, jedan zvanični, nove serije 3, jedan privatni, serije 1. Oni će u prepravljenom poretku završiti kao prvi i drugi.

Prema novoj klasifikaciji, koja uzima u obzir Hilovu kaznu, Sem Tordof je treći, Džordan četvrti, a Bučer peti. Džoš Kuk je rangiran kao šesti, ispred Satona, Turkingtona, Ejdena Mofata i desetoplasiranog Morgana.

Turkington vodi u generalnom plasmanu, 33 poena ispred Džordana. BMW je vodeći proizvođač, a Tim BMW prvoplasirana ekipa.

Sada u BTCC-u sledi letnja pauza, a vozači se na stazu vraćaju 3. i 4. avgusta, kada su na programu trke na Snetertonu.

Izvor: Serbiaring.com



čitanja : 602



Komentari