
U floti putničkih i trkačkih modela koje Ford dovozi na Gudvud festival brzine, posebnu pažnju zaslužuje legendarni Cakspid “kapri” turbo.
Reč je o modelu s kraja sedamdesetih i početka osamdesetih godina XX veka, izvedenom po standardima tadašnje Grupe 5 i osim po uspešnosti, upamćenom i po tome što je bukvalno bljuvao vatru.
Za nemački DRM šampionat turing i sportskih automobila (preteča DPM i kasnije DTM serija), u ime Forda ga je pripremio i izradio tjuner Cakspid (Zakspeed), i to u dve verzije, za Divizije 1 i 2.
Na Gudvud stiže automobil Divizije 2 koji je Klausa Ludviga doveo do titule 1981. godine. Pokreće ga turboprehranjivani motor od 1,7 litara, za čiju je osnovu uzet Fordov produkcijski Kent agregat zapremine 1.400 kubika. U prikazanoj verziji, on oslobađa 540 KS i raspolaže maksimalnim obrtnim momentom od 482 Nm.
Ispod karoserije je namenski konstruisana cevasta šasija, a krov i prednja maska jedini su elementi preneti sa serijskog “kaprija”, uz istovetne dimenzije vetrobrana i bočnih stakala.
Automobil koji se pojavljuje na Gudvudu u vlasništvu je Petera Mikea, vlasnika tima Mike motorsport, čiji je sin Štefan bio član Fordove postave u nedavno okončanom Svetskom endurans prvenstvu.
Izvor: Serbiaring.com