
Ferstapen i Gasli startuju sa začelja u Monci
Kako prenosi Sport Klub, vozač Red Bula Maks Ferstapen dobiće novi motor za Veliku nagradu Italije, kojim će premašiti broj dozvoljenih u jednoj sezoni, pa će zato u Monci startovati sa začelja, a istu kaznu dobiće i Pjer Gasli iz ekipe Toro Roso.
Holanđanin će na legendarnoj stazi dobiti poslednju specifikaciju Hondinog motora, koji je već koristio njegov timski kolega Aleksander Albon proteklog vikenda u Belgiji. Albon je, međutim, odlučio da koristi prethodnu verziju na samoj trci, dok se Danil Kvjat iz Toro Rosa, odlučio za noviju.
„Verujem da i dalje možemo da budemo jaki u nedelju“, rekao je tehnički direktor Honde Tojoharu Tanabe, „Prikupili smo važne informacije u Belgiji, koje smo iskoristili da bismo promenili podešavanja pogonske jedinice i kalibraciju u pripremi za ovu trku. Pokušaćemo da iskoristimo svoj potencijal i nadamo se još jednom pozitivnom rezultatu i da ćemo nastaviti tamo gde smo stali u Spa“.
Iz Honde nisu želeli da otkriju da li će vozači koristiti nove motore tokom vikenda, a pre same trke u Monci. Takođe su u japanskom timu odlučni u nameri da dođu do odličnog rezultata na domaćoj trci u oktobru.
Ferstapen je još u Belgiji najavio da očekuje kaznu na narednoj trci, ali da ga to ne zabrinjava.
„Mislim da bi to bila prava odluka, čak i da startujem sa začelja, ne mislim da je to mnogo bitno. Svi znamo da će Ferari biti veoma brz tamo, sa poslednje pozicije verovatno ne mogu da se sustignu, ali verujem da mogu svi ostali iza njih“, rekao je Ferstapen.
Akcija u Monci počinje u petak, a kompletnu ćete moći da pratite na kanalima Sport Kluba.
Izvor: Sportklub.rs
Formula 1 ostaje u Monci barem do 2024. godine
Organizatori Velike nagrade Italije potpisali su novi ugovor sa vlasnicima Formule 1 po kojem će ta trka biti u kalendaru šampionata barem do 2024. godine.
Budućnost trke na legendarnoj „Monci“ je osigurana pred ovogodišnje izdanje, na kojem će biti proslavljena njena 90. godišnjica.
Do sada, 68 trka je voženo u Monci, više nego na bilo kojoj drugoj stazi. Samo Italija i Velika Britanija su bile domaćini svake godine od prvog šampionata Formule 1 1950. godine. Od tada, jedino 1980. godine Velika nagrada Italije nije vožena na legendarnoj stazi, a tada je domaćin bila staza „Enco i Dino Ferari“ u Imoli.
Prva Velika nagrada Italije vožena je još 1921. godine.
„Istorija, brzina i strast su reči koje ljubitelji automobilizma povezuju sa Moncom. Osećaj koji svako dobija na ovoj trci je zaista jedinstven“, rekao je Čejs Keri, izvršni direktor Formule 1.
Kompanija Liberti medija, u čijem posedu je Formula 1, obećali su da će zaštiti istorijske trke u Formuli 1, a da će u isto vreme proširiti kalendar na nove teritorije. Kalendar za narednu godinu brojače 22 runde, pošto se Velika nagrada Holandije vraća prvi put od 1985. godine, a prvi put će Formula 1 posetiti Vijetnam, na uličnoj stazi u prestonici Hanoju.
Izvor: Sportklub.rs