
Dušan Borković i njegov suvozač Igor Marković osvojili su 52. Srbija reli sa ubedljivih pet minuta prednosti u odnosu na drugoplasiranu posadu.
Srpski tandem je sa “škodom fabijom R5 evo” zabeležio najbolja vremena na svih 14 brzinskih ispita i posle završnog testa Stanišinci 2 završio je takmičenje 5 minuta, dve sekunde i tri desetinke ispred mađarske posade Janoš Puškadi – Barnabaš Godor, takođe u “fabiji R5 evo”.
Trostruki trijumf Škode zasluga je trećeplasiranog bugarskog dvojca Miroslav Angelov – Georgi Gadžev (+10:08.7), čija “fabija” nije evo specifikacije. Oni su u nedelju i najviše napredovali u plasmanu, jer su dan započeli kao šestoplasirani, opterećeni i vremenskom kaznom od 1,5 minuta.
Četvrto mesto pripalo je Bugarima Georgiju Vasilevu i Stefanu Dobrevu u “micubišiju lanser Evo IX” (+10:49.0), a apsolutni top 5 poredak zaključili su Nenad Vićentić i Ivan Jevtić u “pežou 208 R2” (+11:38.9).
Subotnji program Srbija relija zaključen je specijalnim ispitom Beranovac 2, koji je Borković dobio, kao i prethodnih sedam. Posle 100,7 takmičarskih kilometara on je pre drugog takmičarskog dana imao prednost od 3:42.9 nad drugoplasiranim Puškadijem.
U nedelju je itinerer bio skoro upola kraći, na štopericu je voženo ukupno 55,8 kilometara, raspoređenih u dva prolaza kroz deonice Goč (9,2 km), Boturić (8,85 km) i Stanišinci (9,85 km).
Na svim tim specijalnim ispitima Borković je beležio najbrža vremena, pa je prvi put posle 1993. zadovoljstvo trijumfa na Srbija reliju pripalo domaćem takmičaru.
Izvor: Serbiaring.com
Srpski automobilisti Dušan Borković i suvozač Igor Marković pobednici 52. Srbija relija
Srpski automobilisti Dušan Borković i suvozač Igor Marković pobednici su najprestižnijeg domaćeg automobilskog takmičenja, 52. Srbija relija, čime se titula tačno posle 27 godina ponovo vratila u ruke domaće posade. Borković je u Škodi fabiji R5 EVO bio najbolji na svih 14 brzinaca koji su voženi na šest lokacija tokom dva dana takmičenja.
U veoma jakoj konkurenciji 45 posada iz Srbije, Bugarske, Mađarske, Turske, Švedske, Hrvatske i Japana, Borković i Marković su suvereno vladali svim brzinskim ispitima i takmičenje završili sa skoro pet minuta prednosti u odnosu na drugoplasiranu posadu. Posle sjajne vožnje prvog dana, istim tempom su nastavili i drugog dana kada su bili najbolji na stazama: Goč, Boturići i Stanišinci.
“Presrećan sam zbog ovog trijumfa. Posle 10 godina sam se vratio svojoj omiljenoj disciplini. Imao sam malu bojazan na početku takmičenja, s obzirom da sam se tek upoznavao sa automobilom. Nisam znao koliko ću se brzo adaptirati, međutim već od prvog kilometra sam osetio da jako dobro vladam autom i da mogu da diktiram ritam relija. Neizmerno sam zahvalan fanovima i mojim dugogodišnjim sponzorima koji su mi pružili veliku podršku kao i svom NIS Petrol Racing timu, Škodi Srbija i gradu Vrnjačka Banja”, rekao je Borković.
Poslednji pobednik iz Srbije na najvažnijem domaćem takmičenju, koje je tada nosilo zvaničan naziv YU reli bio je Vićentije Savić sada već daleke 1992. godine, a zahvaljujući Borkoviću titula se posle punih 27 godina ponovo vraća u ruke domaćeg takmičara.
“Posebno sam ponosan na činjenicu da sam vratio titulu kući. Ovo je bila moja ogromna želja od samog početka, ali nisam bio siguran da ću u tome i uspeti – utoliko je moja sreća danas veća”, dodao je Borković.
Srbija reli organizovali su Auto-moto savez Srbije (AMSS), Sportski auto i karting savez Srbije (SAKSS) i Grad Vrnjačka Banja, uz podršku Ministarstva omladine i sporta (MOS) i AMS Osiguranja a.d.o.
PR Dušana Borkovića