
Indijski vozač Narain Kartikejan osvojio je drugi sprint zajedničke Super GT/DTM trke na Fudži spidveju, a do pobedničkog postolja stigli su i DTM gosti, Marko Vitman u “BMW-u” i Loik Dival u “audiju”, prenosi Serbiaring.
Iako drugi u kvalifikacijama, Dival je krenuo s pol-pozicije. Vlasnik najbržeg kvalifikacionog kruga, Hondin pilot Daisuke Nakadžima, kažnjen pomeranjem pet mesta unazad, jer je njegova ekipa zamenila šasiju “NSX-a GT” koji je timski kolega Hideki Muto polupao na treningu u petak.
Divalovo vođstvo trajalo je samo jedan krug, a Kartikejan ga je obišao na prilazu prvoj krivini. Od momenta kada je preuzeo čelo poretka, Indijac je za volanom “honde NSX-GT” držao odličan tempo. Najveći deo trke od 31 kruga proveo je u vođstvu, prepuštajući ga rivalima samo zbog razlike u vremenu odlaska na obaveznu zamenu guma.
Trku su neutralisale čak tri intervencije sigurnosnog automobila, ali Kartikejana nisu poremetila ni Indikar restarti. On je u boks otišao na polovini distance, a na cilj je stigao prvi, 9 desetinki ispred Marka Vitmana u “BMW-u” i 1,8 sekundi ispred Loika Divala u “audiju”.
Dvojica DTM vozača našla su se u klinču na poslednjem, trećem restartu i dotakla su se u jurišu ka cilju. Dival je drugi prošao kraj karirane zastave, ali mu je na ukupno izvezeno vreme dodat kazneni sekund, pa je klasifikovan iza Vitmana.
Prvi sigurnosni automobil pojavio se na stazi posle desetak minuta trkanja, “prizvala” ga je eksplozija zadnje leve gume na Divalovom “audiju”, iza kojeg su na stazi ostali otpaci. Druga intervencija sigurnosnog vozila imala je isti uzrok: u 20. krugu raspao se zadnji levi pneumatik Rastovog “audija”, s tim što su u ovom slučaju oštećenja karoserije bila veća, a pista je zasuta većom količinom krhotina.
Posle drugog restarta, a pet krugova pre karirane zastave, dogodila su se dva masovna karambola, koja su odnela čak šest automobila, po par “hondi”, “leksusa” i “nisana”. Sigurnosni auto stupio je u akciju i treći put, ali trka ipak nije zavšena u tom režimu, već su se stekli uslovi za jedan poslednji pravi sprint krug, i taj je i odredio konačni poredak.
Do četvrtog mesta stigao je Naoki Jamamoto u “hondi NSX-GT”. On je startovao s treće pozicije i tokom najvećeg dela sprinta bio je najbliži Kartikejanov pratilac. Tako je kao peti trku završio Kamui Kobajaši u “BMW-u M4 DTM”. Njemu je u konačnom plasmanu presudno pomogao pametno odabran trenutak za odlazak u boks, neposredno pre drugog izlaska sigurnosnog automobila.
Poziciju iza Kobajašija zauzeo je Daisuke Nakadžima, treći vozač “honde NSX-GT” u poretku prvih šest. Sedmi je bio Audijev pilot Majk Rokenfeler, a osmi Rio Hirakava u najbolje rangiranom “leksusu LC500”.
Iako se u trci borio za pozicije u prvih pet, Rast posle dva odlaska u boks, jednog redovnog i jednog prinudnog, nije mogao bolje od devetog mesta. Top 10 poredak zaključio je njegov Audi kolega Benoa Treluje. Francuz je prvu zamenu guma izveo u doba prve intervencije sigurnosnog vozila, što se nije računalo kao obavezan pitstop. Zato je Treluje morao i na drugi odlazak u garažu, osam minuta pre isteka predviđenih 55 minuta trke, i to u trenutku kada je bio provizorno vodeći. Ta akcija ga je spustila devet mesta u konačnoj klasifikaciji.
Najbolje plasirani “nisan GT-R” bio je tek jedanaesti, a vozio ga je Cugio Macuda.
Kao trinaesti je rangiran Alesandro Zanardi u trećem od tri “BMW-a M4 DTM”, mesto iza njega zauzeo je bivši Super GT šampion Heiki Kovalainen u “leksusu”. Drugi sprint “Trke snova” započela su 22 automobila, a završilo je njih 16.
DTM takmičari danas su se pokazali u konkurentnijem i boljem svetlu nego u subotu, šest ih je završilo među najboljih deset. Međutim, Super GT automobili ipak su pokazali prednost u trkačkom tempu, samo su dva karambola u završnici bitno smanjila njihov broj na cilju, gotovo im prepolovivši redove.
Izvor: Serbiaring.com