home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Vesti iz Formule 1

27 Nov 2019 - 16:48 Sport Link
Fetel

Fetel zabrinut zbog odnosa prema planeti i tempa života

Kako prenosi Sport Klub, vozač Ferarija Sebastijan Fetel isključio je mogućnost skorog završetka karijere, a istakao je i da ga brine trend koji je dominantan u današnje vreme.

„Ne planiram da se povučem u skorijoj budućnosti, trkanje mi pričinjava veliko zadovoljstvo“, istakao je Fetel u intervjuu za „DPA“ i dodao da razmišlja o tome čime će se baviti jednog dana.

„Ne mislim da je dobro čovek nema plan šta će raditi pošto prestane da se bavi nečim što mu je činilo život. Trenutno imam mnogo ideja, od kojih neke imaju veze sa trkama. To bi bio lakši put. Ali, na umu su mi i stvari koje nemaju veze sa sportom. Nešto što sam pratio, a za šta bih imao više vremena pošto završim karijeru“.

Četvorostruki šampion sveta je istakao važnost slobodnog vremena.

„Mislim da svi vremenom upadnu u istu klopku, a to je da imaju sve manje vremena za sebe, iako se stvari generalno jednostavnije i efikasnije završavaju. Zbog toga je važno da se svako bori za svoje slobodno vreme“, naglasio je Fetel.

32-godišnjaka zabrinjavaju stil života koji nameće današnjica.

„Verujem da smo dosegli tačku gde današnji sistem života nije zdrav za sve i ne odgovara našem biću. Ne smatram ga zdravim i vrednim i poželjnim. Konstantno smo preplavljeni najrazličitijim sadržajima, a to ne može nikoga da učini srećnim. Životni tempo je esktremno visok, verujem da za to nismo skrojeni“, otkriva četvorostruki svetski šampion.

Kao i njegov kolega Luis Hamilton, i Fetel se brine za budućnost planete.

„Imamo samo jednu planetu, a to znači određenu količinu resursa koji su nam na raspolaganju. Jednom će tome doći kraj. U budućnosti će umetnost biti razviti se i očuvati životni standard, a popraviti neke stvari ne samo za sebe, već za sve. Svako treba da se zapita kako bi sâm mogao da doprinese. Kada bi svako pomenio po malo, to bi na globalnom nivou bila velika promena“, zaključio je Nemac.

Pred Fetelom je poslednja trka ove sezone, Velika nagrada Abu Dabija, a akciju sa staze "Jas Marina" možete da pratite na Sport Klubu.

Izvor: Sportklub.rs

Honda uz Red Bul barem do kraja 2021. godine

Ekipa Red Bula objavila je da je produžila ugovor sa Hondom za još jednu sezonu, pa će japanska kompanija ostati u Formuli 1 barem do kraja 2021. godine.

Čelnici Honde su odlučili da produže ostanak u šampionatu posle razgovora sa prvim čovekom Red Bula zaduženim za auto-moto sport Helmutom Markom prošle nedelje. Dve strane i dalje pregovaraju o periodu koji će uslediti posle 2021. godine.

Formula 1 će za dve godine ući u novu eru pošto je postignut dogovor o novim tehničkim propisima koji bi trkanje trebalo da učini neizvesnijim. Potvrda produžetka saradnje između Red Bula i Honde znači i da će austrijski tim ostati u šampionatu posle kraja naredne sezone, kada svim ekipama ističu ugovori.

Timovi trenutno pregovaraju o novom komercijalnom ugovoru sa Formulom 1, za koji se veruje da će doneti promenu u podeli nagradnog fonda, kao i pravičniju podelu prihoda. Od tri najbolja tima u šampionatu, Mercedes i Ferari još nisu zvanično potvrdili ostanak u sportu posle 2020. godine.

Red Bul i Honda su započeli saradnju ove sezone i ostvarili su tri pobede zahvaljujući Maksu Ferstapenu. Trijumf mladog Holanđanina na Velikoj nagradi Austrije prvi je za japansku kompaniju od povratka u Formulu 1 2015. godine, a prva od pobede Džensona Batona na „Hungaroringu“ 2006. godine.

Honda se vratila u Formulu 1 sa Meklarenom, sa kojim je sarađivao tri godine, ali be uspeha. Prošle godine je japanska kompanija motorima snabdevala Toro Roso i bilo je jasno da je to nagoveštaj partnerstva sa Red Bulom.

Ovogodišnji šampionat Formule 1 završava se predstojećeg vikenda Velikom nagradom Abu Dabija, a akciju sa staze „Jas Marina“ možete da pratite na Sport Klubu.

Izvor: Sportklub.rs

Pireli može samo da uveća pritisak guma za Zandvort

Nova trka u Formuli 1 naredne godine će imati jedan diskutabilan momenat. Staza Zandvort na kojoj će se voziti Velika nagrada Holandije ima poslednju krivinu koja je nagnuta pod uglom od 18 stepeni.

Mnogi su zbog toga zabrinuti kako će izgledati trka koja se vraća u Holandiju posle mnogo godina. Zakrivljenost krivine u Zandvortu je čak dva puta veća od onih na stazi u Indijanapolisu koje su pravile velike probleme Mišlenovim pneumaticima. Iz Pirelija kažu da su svesni koliki bi ovo problem mogao da bude, ali dodaju da sa druge strane imaju ograničen broj mogućnosti zbog pravilnika.

"Jedina stvar koju možemo da uradimo je da reagujemo sa pritiskom, i moraćemo da ga uvećamo. Ako pogledate pravila obavezni smo da ostanemo sa istom konstrukcijom i istom specifikacijom cele godine. Ne možemo da napravimo pneumatik za kose krivine i ne možemo da napravimo posebnu konstrukciju za Zandvort. Jedina mogućnost je da baratamo pritiskom", rekao je šef Pirelija Mario Izola.

Na Zandvortu su planirane izmene na stazi, a takođe postoje i simulacije pomoću kojih Pirelijevi inženjeri rade.

"Treba nam valjano istraživanje i trebaju nam podaci timova koji rade simulacije kako bismo tako definisali pritisak".

Inače Velika nagrada Holandije će se voziti 3. maja. Biće to prva trka u Evropi naredne sezone i to posle Australije, Bahreina, Vijetnama i Kine. Očekuje se da na trci naravno najveću podršku ima najveći vozač Formule 1 iz Holandije svih vremena Maks Ferstapen.

Izvor: Sportklub.rs



čitanja : 797



Komentari