home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mercedes F1

Kako prenosi Sport Klub, inovativni sistem upravljanja, kojeg je Marcedes uveo za ovu sezonu, biće zabranjen od 2021...

Mercedes je dobio zeleno svetlo da koristi novi sistem u 2020. godini, a tehnički direktor Džejms Alison izrazio je uverenje da će im baš on „doneti prednost”.

Međutim, pravila se menjaju za 2021, što znači da će najbolja ekipa današnjice morati iznova da promeni sistem upravljanja. Mihael Masi, direktor takmičenja, u petak je potvrdio promenu pravila.

Mercedesov sistem omogućava vozaču da povlačenjem volana prema sebi, menja ugao prijanjanja prednjih pneumatika, u odnosu na užu osu bolida, i to tokom vožnje. To zapravo znači da je prednji par guma okrenut van za nekoliko milimetara. Od ovog sistema pilot navodno ima korist u oštrim zavojima, kada postiže maksimalno prijanjanje i stabilnost. U isto vreme točkovi nisu paralelni sa bolidom, što opet dovodi do trošenja pneumatika na pravcima, a samim tim i problema oko njihove temperature, što je od ključne važnosti.

U Mercedesovom sistemu - nazvanom „dvoosni sistem upravljanja” - pilot može da izravna prednje točkove dok vozi po ravnom, a zatim da uvlačenjem volana promeni položaj pneumatika, pred ulazak u oštre krivine.

Ovo je dopušteno pravilima u 2020. godini, jer relevantna klauzula kaže: „Prednji točkovi se podešavaju isključivo upravljačem i pod punom kontrolom vozača”.

Ipak, pravila za 2021. godinu sadržaće klauzulu koja kaže: „Poravnjanje prednjih pneumatika mora se odvijati samo kroz stalnu funkciju rotacijskog pokreta jednog volana, nikako uz pomoć drugih dodataka”, što će zabraniti „push-pull” sistem na Mercedesovom bolidu.

Masi je još dodao: „Videćemo šta još timovi mogu da smisle unutar granica pravila za 2021. godinu.”

Mercedesovi rivali su na potezu, pretpostavlja se da će još neko pokušati da usavrši ovaj sistem za 2020. godinu.

„Ako je to ogroman napor za malo koristi, onda verovatno nećemo zbog ograničenih resursa pokušavati da uradimo isto. Ali, ako je to mali napor za veliku korist, pokušaćemo. Sistem deluje pametno, siguran sam da će mnogi učiniti napor da ga primene”, rekao je Otmar Scafnauer, direktor ekipe Rejsing Point.

U Mercedesu su odbili da objasne tačnu svrhu sistema. Džejms Alison je samo dodao:

„To je inovativna ideja, koja vozačima omogućava dodatnu dimenziju kontrole na upravljačkom sistemu. Zašto to radimo, kako sve funkcioniše i šta dobijamo s tim, radije bismo odgovore zadržali za sebe. Mi smo primer kako se u svakom trenutku trudimo da pronađemo neke nove načine da naš automobil bude brži”, zaključio je tehnički direktor Mercedesa.

Na ovu temu, novinari su zamolili za mišljenje i Sebastijana Fetela, asa Ferarija:

„Mislim da ovaj sistem upravljanja neće doneti puno Mercedesu. Možda ja sve to potcenjujem, ali smatram da to nije karta za pobedu. Postoji mnogo više elemenata za izgradnju konkurentnog bolida. To jeste inovacija i videćemo da li je to nešto što svako mora imati u 2020. godini. Mogu samo da zamislim ovu čudnu opciju, ali ako budemo brži sa tim, onda je treba izabrati”, rekao je Fetel.

Spekulacije o primeni sistema usredotočene su na njegovu verovatnu sposobnost snižavanja temperature u gumama, što bi mogla biti ključna prednost, jer su Pirelijevi pneumatici skloni pregrevanju. A možda i u određenoj aerodinamičnoj prednosti, kojeg donosi izmena ugla prednjih točkova na pravcu.

Izvor: Sportklub.rs

Dominacija Botasa i Mercedesa trećeg dana na Katalunji

Prva predsezonska testiranja završena su u Španiji. U poslednjem izlasku na stazu dominirao je Mercedes.

Valteri Botas bio je najbolji na poslednjem izlasku na stazu na prvim predsezonskim testiranjima. Botas je u petak posle podne završio 65 krugova, a najbrži je izvozio za 1:15.732.

Drugo vreme dana imao je Luis Hamilton koji je bio sporiji za 0.784 od Botasa, a završio je 73 kruga.

Treće vreme zabeležio je Esteban Okon u Renou, a iza njega je bio Lens Strol u Rejsing pointu, a završio je 116 krugova.

Najviše krugovo izvozio je Antonio Đovinaci u Alfa Romeu - 152.

Po broju krugova treći je bio Sebastijan Fetel u Ferariju, a po zabeleženom vremenu prvi vozač Ferarija bio je 13.

Izvor: Sportklub.rs



čitanja : 808



Komentari