
Kako prenosi Sport Klub, timovi učesnici šampionata Formule 1 razmatraju naredne korake pošto su mnogi od njih šokirani i ljuti zbog ishoda kontroverze u vezi sa prošlogodišnjim motorom Ferarija.
Svetska automobilska federacija (FIA) u petak je objavila da je postigla nagodbu sa italijanskim timom posle istrage. To je dovelo do nezadovoljstva jer timovi to vide kao nezadovoljavajuću i nerazumljivu odluku, pa razmišljaju o svom odgovoru na tu presudu. Predstavnici timova nisu želeli da daju zvaničnu izjavu o tom slučaju, ali pojedini jesu, uz uslov da ostanu anonimni, prenosi BBC.
Glavna zabrinutost je da je pokušaj vladajućeg tela Formule 1 da stavi tačku na slučaj ne daje jasan odgovor da li će Ferarijev motor u pojedinim trenucima prošle godine bio po pravilima nije nije. U saopštenju se nadovi da je FIA obavila temeljnu istragu Ferarijevog motora i da određeni detalji postignutog dogovora ostaju između dve umešane strane. Takođe se navodi da su se FIA i Ferari dogovorili oko tehničkih obaveza koje će poboljšati nadgledanje svih pogonskih jedinica u predstojećim sezonama.
U timovima, osim Ferarija, veruju da postoje fundamentalna pitanja oko toga zašto je FIA odlučila da okonča istragu – da li nedostatak kazne znači da je bolid italijanskog tima bio po pravilima tokom cele sezone? Ako nije zašto se to ne kaže? Čemu potreba za nagodbu i šta ona tačno predstava? Koliko timovi mogu da veruju u Formulu 1 ako FIA ne može da obavi istragu i potom ne kaže da li je bolid u pitanju legalan ili nije?
Iz Ferarija nisu želeli da komentarišu odluku dalje od prvobitnog saopštenja, isto kao i vladajuće telo Formule 1. A do sumnje u legalnost bolida Ferarija došlo se kada su rivali, pre svih Red Bul i Mercedes, doveli u pitanje superiornost koju ima italijanski tim u brzini na pravcima. Kulminacija je usledila na Velikoj nagradi Sjedinjenih Država, kada je FIA objavila pojašnjenje posle pitanja koje joj je uputio Red Bul. I treće mesto Šarla Leklera u Abu Dabiju bilo je jedini podijum Ferarija na poslednje tri trke sezone, otkako je pokrenuta istraga, a sve se ticalo toga da li može da se utiče na protok goriva tako da može da se zaobiđe limit od 100kg na sat.
Izvor: Sportklub.rs
Foto: Clive Mason/Getty Images