
Prva dva uvodna gradska ispita koja su priredjena isključivo za veliki broj navijača, donela su minimalnu prednost Belgijancu Tijeri Nojvilu, sa „hjundaiem“, na kratkoj stazi od samo 1.21 km.
Valja odmah napomenuti da su od 24 brzinska ispita samo 15 locirana na teškim zemljanim stazama, a da su 9 na gradskoj trasi i na meksikanskom reli autodromu, ispitu „SHELL V power“.

Pre podne po lokalnom vremenu (09.18) odnosno u 16.18 po našem u Srbiji, počeli su oni pravi makadamski ispiti na zemljanim stazama, punim kamenja, rupa i prašine. Taj prvi ispit je pripao veoma ubedljivo zvaničnom svetskom prvaku Estoncu OTU TANAKU, sa „tojotom“. Sledeći ispit je dobio šestostruki svetski šampion Francuz Sebastien Ožie, sa „tojotom“ a treći pravi ispit je pripao Špancu Daniju Sordu, sa „hjundaiem“…
U generalnom poretku vodi Ožie, a drugi je iznenadjujuće dobar Finac Temu Suninen (+ 7.8 sek), sa „fordom“. Treći je Nojvil (+ 12.4 sek.), četvrti Lapi (+ 15.9 sek.), peti Evans (+ 20.4 sek.), šesti Rovanpera ( 31.4 sek.), sedmi Tanak (+ 32.9 sek.)….
Već prvi dugački ispiti doneli su probleme mnogima, bilo je tehničkih kvarova, izletanja i probušenih pneumatika a svi znaju da do kraja ima još zaista puno teških i neizvesnih kilometara. Ne vozi se toliko brzo kao na reliju Monte Karlo i u Švedskoj, jer nema dužih pravaca a ima puno neravnog terena i nezgodnih krivina, pa je prosek brzine 80 km/h.
Posle prvog kruga od tri teška ispita uslediće dva kratka brzinca od po 2.32km i jedan baš blic, od samo 0.73 km. a posle sledi ponavljanje prvog kruga.
Negde oko 03.14 ujutru, po našem vremenu biće okončan petak u Meksiku.
Iz FIA, svetske auto federacije stigla je vest da se zbog korona virusa odlaže reli Argentine, koji je bio zakazan za 23. april, a može se dogoditi da se to takmičenje i otkaže…
Djordje Djenić / Mojsvetbrzine.rs