home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Moto GP vesti

13 Apr 2020 - 07:30 Sport Link
Rosi

Rosi: Najveći rivali? Bjađi, Žibernau i ...

Kako prenosi Sport Klub, devetostruki svetski šampion Valentino Rosi rekao je da pobede u Južnoj Africi 2004, na „Laguna Seki“ 2008. i Velikoj nagradi Katalonije 2009. godine smatra svojim najboljima u karijeri.

’Doktor’ je tokom karijere ostvario 115 trijumfa, od toga 89 u kraljevskoj klasi, po čemu je rekorder. Više pobeda od njega ima samo Đakomo Agostini – 122.

„Imam tri pobede koje smatram najboljima, a to su ona u Velkomu, moja prva na Jamahi, zatim ’Laguna Seka’ 2008. i borba sa Kejsijem Stonerom, kao i ona u Barseloni godinu dana kasnije, do koje sam došao posle bitke sa Horheom Lorencom u poslednjem krugu“, otkrio je Rosi za BT Sport.

Jedan od Rosijevih trijumfa koji svi pamte je svakako ona na „Laguna Seki“, kada je u poznatoj krivini ’Vadičep’ izašao na šljunak i pretekao Stonera. Te trke ste nedavno mogli da se prisetite i na Sport Klubu.

„Bila je to posebna pobeda, bila je i važna jer je u tom trenutku Stoner bio dobar, a godinu dana ranije me je pobedio i osvojio titulu sa Dukatijem. Vikend na ’Laguna Seki’ je bio ključan za ostatak sezone jer je Stoner bio neverovatno brz na toj stazi na Dukatiju. Razmišljao sam da je najvažnije da ostanem na vrhu, održavam svoj ritam jer je to staza na kojoj je teško preticati jer je izuzetno uska. Ta borba je bila luda od početka do kraja, ali sam uspeo da se zadržim ispred“, istakao je Rosi.

Italijanski motociklista je osvojio titulu te sezone, a godinu dana kasnije svoju devetu i ujedno poslednju. Stoner se definitivno ubraja u ’Doktorove’ najveće rivale, uz Lorenca, Maksa Bjađija i Setea Žibernaua. Rosi kaže da su mu najveća rivalstva svakako pomogla da napreduje kao vozač.

„Imao sam sjajne, sjajne borbe sa Maksom Bjađijem, Seteom Žibernauom i kasnije Horheom Lorencom, a kada imate takva rivalstva to sve vas tera da podignete nivo. Borbe počinju, a posle postaju lične. To znači da vam više znači da budete ispred njih i tako se podiže nivo“, otkrio je vozač Jamahe.

Ovogodišnji Moto GP šampionat je trenutno na čekanju zbog pandemije koronavirusa, a dok ne počne na kanalima Sport Kluba možete da pratite trke iz prethodnih sezona, kao i neke istorijske.

Izvor: Sportklub.rs

Horhe: Bio sam tvrdoglav i arogantan u Barseloni 2009.

Horhe Lorenco je za BT Sport govorio o čuvenoj trci 2009. godine na stazi Katalunja u Barseloni koja je definisala rivalstvo njega i Valentina Rosija. Tada su obojica vozili za fabričku Jamahu.

Trka u Barseloni te 2009. godine je možda i najuzbudljivija u istoriji MotoGP. Nju je dobio Valentino Rosi i to pretekavši timskog kolegu Horhea Lorenca u poslednjoj krivini. Horhe priznaje da je bio tada manje iskusan vozač u odnosu na Valentina i da je bio previše arogantan zbog toga što je mislio da Rosi neće pokušati da ga obiđe u poslednjoj krivini.

"Jedan deo mene nije očekviao taj potez, ali drugi deo jeste. Međutim bio sam malo tvrdoglav da bih zatvorio vrata i malo uplašen da promenim liniju kretanja koju sam imao kroz celu trku. Zato nisam znao šta da uradim i on je profitirao na tome. Slično je obišao Kejsija Stonera i zato je znao da može još jednom to da uradi", rekao je Lorenco.

Lorenco kaže da je ovakvu grešku napravio zato što nije imao iskustva i zato što je Rosi tada bio bolji u kasnom kočenju. Španac dodaje da je kasno kočenje do kraja usavršio tek na Dukatiju. 

"Tada sam imao 22 godine i nisam imao iskustvo, a Valentino je imao 30 godina ili skoro 30 i mnogo iskustva. Kažimo da je uvek bio bolji i da je uvek kasnije kočio u odnosu na mene. Mnogo sam ja unapredio kasno kočenje sa Dukatijem ali u tom periodu u Jamahi on je bio bolji u tome i tada je profitrao. Bio sam jači u brzini u krivinama nego u kočenju", dodao je Lorenco.

Izvor: Sportklub.rs

U Dukatiju ne planiraju promene: Ostaju Dovi i Pertući

Andrea Doviciozo i Danilo Petrući nastaviće da voze za Dukati i u budućnosti, sudeći prema rečima direktora tog Moto GP tima Paola Ćabatija.

U ekipi iz Bolonje zadovoljni su trenutnim motociklistima i za sad ne planiraju promene, bez obzira na to što je Doviciozo ušao u 35. godinu života.

"Naš vozač Andrea Doviciozo je osvojio najviše pobeda posle Marka Markesa i možemo da kažemo da je bio pravi konkurent u borbi za šampionsku titulu. Istina je da je napunio 34 godine pre nekoliko dana, ali ne verujem da će to biti problem još nekoliko godina. Imamo Petrućija kao drugog vozača fabričkog tima, a tu je i Džek Miler u Pramaku zajedno sa Banjajom, koji su veliki talenti i možemo na spisak da dodamo vozača Avintije Žoana Zarka", rekao je direktor Dukatija Paolo Ćabati.

Dukati u dosadašnjoj istoriji ima jednu titulu u Kraljevskoj klasi. Nju je osvojio Kejsi Stoner 2007. godine.

Izvor: Sportklub.rs



čitanja : 628



Komentari