
Audi je objavio da po isteku sezone 2020. prekida svoj DTM angažman!
Kako piše Serbiaring.com, desilo se ono što su nemački mediji već nedeljama pretpostavljali: proizvođač iz Ingolštata preuredio je program svojih sportskih aktivnosti i DTM je otpao sa liste. Ubuduće, Audi će se fabrički baviti samo Formulom E, uz podržavanje klijentskih trkačkih programa.
Na odluku borda direktora o obustavi DTM programa uticali su i “ekonomski izazovi pokrenuti pandemijom koronavirusa”, a o svemu je obavešten i promoter nemačke premijum turing serije, organizacija ITR.
U saopštenju nemačkog brenda istaknuta je želja da Audi postane nosilac premijum “ugljenično-neutralne” mobilnosti. Odluka direktora Audija u potpunosti se uklapa u pravac matičnog Folksvagen koncerna, koji je u novembru prošle godine prekinuo sve sportske programe zasnovane na motorima s unutrašnjim sagorevanjem (reli “VW polo R5” je izuzetak).
Tako BMW ostaje jedini DTM proizvođač u 2021. godini, a veruje se da za tu ulogu Bavarci nisu raspoloženi.
“Audi je oblikovao DTM i DTM je oblikovao Audi”, izjavio je Markus Dizman, predsednik borda direktora kompanije. “To pokazuje kolika snaga leži u auto-sportu, tehnološka i emotivna.”
“S tom energijom, nastavićemo našu transformaciju u nosioca sportske, održive električne mobilnosti. Zato usredređujemo napore na trkačku stazu i sistematski se borimo za sutrašnje tehničke prednosti. Formula E za to nudi veoma privlačnu platformu. Da bismo je dopunili, razmatramo druge oblike progresivnog auto-sporta za budućnost.”
U Audi DTM bilansu stoje 23 šampionske titule – od čega 11 vozačkih – 114 osvojenih trka, 345 podijuma, 106 pol-pozicija i 112 najbržih krugova. Sve je to postignuto u razdoblju od 1990. do 1992. i od 2000. godine do danas.
Vozačke DTM krune su za Audi osvajali Hans-Johaim Štuk i Frank Bila u staroj epohi, a u novoj su to činili Loran Ajelo, Matijas Ekstrem, Timo Šajder, Martin Tomčik, Majk Rokenfeler i Rene Rast.
Prošla sezona bila je najuspešnija u DTM istoriji kuće: stečena su sva tri raspoloživa naslova.
Ukoliko DTM sezona 2020. ikada počne, Audi će sa šest fabričkih i tri klijentska automobila pokušati da se od turing serije oprosti odbranom titula stečenih 2019.
Berger: Duboko žalim zbog odluke Audija, to je težak udarac za auto-sport u Nemačkoj i Evropi
Audijev odlazak iz DTM-a, najavljen za kraj tekuće sezone, još jedan je težak udarac za nemački premijum turing šampionat.
Seriju je koncem 2018. napustio Mercedes, a R-Motorsport Aston Martin igrao je samo jedno leto i digao sidro posle izvezene 2019. Za 2020. je moglo bi se reći jedva skupljeno 16 automobila, uz maksimalno angažovanje resursa postojeća dva proizvođača, Audija i BMW-a. Međutim, početak sezone pomerila je covid-19 pandemija i odložila ga za neznano kad.
Prema mišljenju čelnika Audija, oni su svoju odluku o gašenju DTM programa objavili dovoljno rano da DTM promoter i svi partneri mogu da joj se prilagode.
S druge strane, organizator serije i njen direktor Gerhard Berger smatraju da im je ostavljen kratak rok za pronalaženje eventualnih spasonosnih rešenja i da je DTM. Berger je u svojoj reakciji priznao da je i sama budućnost šampionata kritično ugrožena. Njegova izjava glasi: “Ponedeljak, 27. april, predstavlja težak dan za auto-sport u Nemačkoj i celoj Evropi.”
“Duboko žalim zbog Audijeve odluke da se povuče iz DTM-a posle sezone 2020. Poštujemo stav borda direktora, ali kratak rok ove objave postavlja niz specifičnih izazova pred našu organizaciju, našeg BMW partnera i naše timove.”
“Imajući u vidu našu saradnju i posebne teškoće s kojima se svi suočavamo tokom covid-19 pandemije, nadali smo se više zajedničkom pristupu.”
“Ta odluka pogoršava našu situaciju, a DTM budućnost sada u velikoj meri zavisi od toga kako će naši partneri i sponzori na tu odluku reagovati. Ipak, u potpunosti očekujem da će Audi svoj odlazak izvesti propisno odgovorno i u punoj saradnji sa nama kao promoterom.”
“Ostajem posvećen predstojećoj godini i zadatku da stotinama hiljada naših navijača obezbedimo uzbudljivu i konkurentnu sezonu. Ali, čim to bude moguće, želim da planiram i sigurnosne mere za timove koji učestvuju u našem šampionatu, za sponzore i sve one čiji poslovi zavise od DTM-a.”
Izvor: Serbiaring.com