
Za vreme testa na Nirburgringu, šef Audi sporta Diter Gas otkrio je da su se proizvođači i DTM organizator dogovorili da u 2020. timskih naredbi više ne bude i da ta novina i zvanično ulazi u pravila.
Kako piše Serbiaring, svemu su prethodile temeljne diskusije još prošle godine vođene u okviru ITR, krovne organizacije šampionata. Kada je saglasnost postignuta i sa rukovodiocima sportskih odseka oba u seriji aktivna proizvođača, stvar je poverena radnoj grupi i u pisanoj formi uneta u provizorni pravilnik.
“Sada smo se dogovorili sa ITR-om i sa našim konkurentom da ove godine neće biti timskih naredbi,” rekao je Gas. “Podrazumeva se da ćemo se toga pridržavati. Od početka do kraja može da se puca iz svih oružja.”
U krugovima onih koji mu nisu skloni, DTM se pogrdno označava kao “komercijalno trkanje”. Pod tim se podrazumeva da svi vozači istog brenda primarno ispunjavaju interese poslodavca i da u slučaju potrebe moraju da žrtvuju svoje plasmane u korist kolege koga kuća vidi kao poželjnog šampiona.
Primere uticaja na ishode trka viđali smo i prethodnih sezona. Koliko 2017. Audi je “igrao na” Matijasa Ekstrema, ali je titulu ipak poneo Rast. U 2018. su se sve kolege sklanjale Rastu s puta kako bi mu pomogle da smanji bodovni zaostatak stvoren nizom pehova u ranoj fazi prvenstva. Kada se na Red bul ringu Rastu po tom receptu otvorio put do pobede, Mercedesov Gari Pafet je podrugljivo primetio: “Nemam komentar za ovaj slučaj, ali to nije ništa novo – ja znam Audi 15 godina, oni su se oduvek tako trkali”.
Daleko od toga da se kuća iz Ingolštata jedina bavila takvim režijama, ali su njeni podvizi nekako ispadali najtrapaviji i najuočljiviji. Prošle godine je pitanje timskih naredbi i te kako bilo živo. Dvojica pretendenata na tron, Rast i Niko Miler sudarili su se na Norisringu, i to u prisustvu brojnih članova borda direktora Audija. Od tog momenta obojici je zapoveđeno da jedan drugog smeju da pretiču isključivo “bez rizika”.
Na Brends Heču je ponovo bilo turbulentno: navijači su uzalud čekali da Miler napadne lidera šampionata Rasta, čiji je auto imao problem. Audi je tada bio meta žestokih kritika – kako BMW od jednog trenutka 2019. više nije učestvovao u borbi za titulu, brojni navijači osećali su da su ostali uskraćeni za istinski duel, makar on bio vođen i između kolega iz iste kuće.
Audi se našao na meti i zbog svojih “starih zasluga” u sferi timskih direktiva. Svi pamte legendarnu aferu sa Špilberga 2015. i komandu “izbaci ga napolje”. Tim je rečima tadašnji šef Audi sporta dr Volfgang Ulrih naredio Timu Šajderu da sa staze izgura konkurente iz Mercedesa, što je ovaj i učinio, eliminisavši automobile Roberta Vikensa i pretendenta na naslov Paskala Verlajna. Šajderova austrijska “bravura” nagrađena je diskvalifikacijom, a dr Ulrih se osramotio kao vinovnik najvećeg skandala u istoriji šampionata.
Otvoreno rečeno, proizvođačke taktike uvek su bile redovan pratilac nemačke premijum turing serije i jedva je zamislivo da će se to 2020. promeniti. Kako se uopšte došlo na ideju o zabrani timskih naredbi?
“To je konačno bila želja Gerharda Bergera”, objasnio je Gas, a upitan kako će se novo pravilo sprovoditi, on je rekao: “Već je bilo diskusija na tu temu. Ja naravno moram prvo da imam u vidu interese kompanije Audi. I moraću da se oslonim na to da će sve funkcionisati na odgovarajući način.”
“U prošlosti je nažalost bilo neslavnih primera javnih diskusija u DTM-u, a takve stvari je teško proveravati. Međutim, pogledali smo se u oči i složili smo se oko ove teme. Moram da imam poverenja da će se novo pravilo sprovoditi.”
Gas je nekada i sam bio trkač. On kaže da mu ništa nije draže od otvorenog trkanja, ali priznaje da je u diskusijama na tu temu morao da razdvaja lični stav od onog koji je zastupao kao funkcioner Audija. Njegova odgovornost prema poslodavcu uvek je bila da osvaja trke i titule.
“Tu su timske naredbe u krajnjem ishodu dosad bile dopušteno sredstvo. Za njim u budućnosti više neću moći da posegnem, ali verujem da će konačno sport imati koristi od toga.”
Kada se ubuduće dva Audi pilota budu borila na stazi, uticaj s komandnog pulta moraće da izostane, ali se neki principi i granice i dalje podrazumevaju.
“I dalje želimo da sprečimo da se dvojica trkača iste marke sudaraju”, istakao je Gas. “Ali, intervencija ubuduće neće biti i to je pravilo kog ćemo se, kao što sam rekao, razumljivo pridržavati. Otud neću morati ništa da objašnjavam bordu direktora.”
Izvor: Serbiaring.com