home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
DTM

Za vreme testa na Nirburgringu, šef Audi sporta Diter Gas otkrio je da su se proizvođači i DTM organizator dogovorili da u 2020. timskih naredbi više ne bude i da ta novina i zvanično ulazi u pravila.

Kako piše Serbiaring, svemu su prethodile temeljne diskusije još prošle godine vođene u okviru ITR, krovne organizacije šampionata. Kada je saglasnost postignuta i sa rukovodiocima sportskih odseka oba u seriji aktivna proizvođača, stvar je poverena radnoj grupi i u pisanoj formi uneta u provizorni pravilnik.

“Sada smo se dogovorili sa ITR-om i sa našim konkurentom da ove godine neće biti timskih naredbi,” rekao je Gas. “Podrazumeva se da ćemo se toga pridržavati. Od početka do kraja može da se puca iz svih oružja.”

U krugovima onih koji mu nisu skloni, DTM se pogrdno označava kao “komercijalno trkanje”. Pod tim se podrazumeva da svi vozači istog brenda primarno ispunjavaju interese poslodavca i da u slučaju potrebe moraju da žrtvuju svoje plasmane u korist kolege koga kuća vidi kao poželjnog šampiona.

Primere uticaja na ishode trka viđali smo i prethodnih sezona. Koliko 2017. Audi je “igrao na” Matijasa Ekstrema, ali je titulu ipak poneo Rast. U 2018. su se sve kolege sklanjale Rastu s puta kako bi mu pomogle da smanji bodovni zaostatak stvoren nizom pehova u ranoj fazi prvenstva. Kada se na Red bul ringu Rastu po tom receptu otvorio put do pobede, Mercedesov Gari Pafet je podrugljivo primetio: “Nemam komentar za ovaj slučaj, ali to nije ništa novo – ja znam Audi 15 godina, oni su se oduvek tako trkali”.

Daleko od toga da se kuća iz Ingolštata jedina bavila takvim režijama, ali su njeni podvizi nekako ispadali najtrapaviji i najuočljiviji. Prošle godine je pitanje timskih naredbi i te kako bilo živo. Dvojica pretendenata na tron, Rast i Niko Miler sudarili su se na Norisringu, i to u prisustvu brojnih članova borda direktora Audija. Od tog momenta obojici je zapoveđeno da jedan drugog smeju da pretiču isključivo “bez rizika”.

Na Brends Heču je ponovo bilo turbulentno: navijači su uzalud čekali da Miler napadne lidera šampionata Rasta, čiji je auto imao problem. Audi je tada bio meta žestokih kritika – kako BMW od jednog trenutka 2019. više nije učestvovao u borbi za titulu, brojni navijači osećali su da su ostali uskraćeni za istinski duel, makar on bio vođen i između kolega iz iste kuće.

Audi se našao na meti i zbog svojih “starih zasluga” u sferi timskih direktiva. Svi pamte legendarnu aferu sa Špilberga 2015. i komandu “izbaci ga napolje”. Tim je rečima tadašnji šef Audi sporta dr Volfgang Ulrih naredio Timu Šajderu da sa staze izgura konkurente iz Mercedesa, što je ovaj i učinio, eliminisavši automobile Roberta Vikensa i pretendenta na naslov Paskala Verlajna. Šajderova austrijska “bravura” nagrađena je diskvalifikacijom, a dr Ulrih se osramotio kao vinovnik najvećeg skandala u istoriji šampionata.

Otvoreno rečeno, proizvođačke taktike uvek su bile redovan pratilac nemačke premijum turing serije i jedva je zamislivo da će se to 2020. promeniti. Kako se uopšte došlo na ideju o zabrani timskih naredbi?

“To je konačno bila želja Gerharda Bergera”, objasnio je Gas, a upitan kako će se novo pravilo sprovoditi, on je rekao: “Već je bilo diskusija na tu temu. Ja naravno moram prvo da imam u vidu interese kompanije Audi. I moraću da se oslonim na to da će sve funkcionisati na odgovarajući način.”

“U prošlosti je nažalost bilo neslavnih primera javnih diskusija u DTM-u, a takve stvari je teško proveravati. Međutim, pogledali smo se u oči i složili smo se oko ove teme. Moram da imam poverenja da će se novo pravilo sprovoditi.”

Gas je nekada i sam bio trkač. On kaže da mu ništa nije draže od otvorenog trkanja, ali priznaje da je u diskusijama na tu temu morao da razdvaja lični stav od onog koji je zastupao kao funkcioner Audija. Njegova odgovornost prema poslodavcu uvek je bila da osvaja trke i titule.

“Tu su timske naredbe u krajnjem ishodu dosad bile dopušteno sredstvo. Za njim u budućnosti više neću moći da posegnem, ali verujem da će konačno sport imati koristi od toga.”

Kada se ubuduće dva Audi pilota budu borila na stazi, uticaj s komandnog pulta moraće da izostane, ali se neki principi i granice i dalje podrazumevaju.

“I dalje želimo da sprečimo da se dvojica trkača iste marke sudaraju”, istakao je Gas. “Ali, intervencija ubuduće neće biti i to je pravilo kog ćemo se, kao što sam rekao, razumljivo pridržavati. Otud neću morati ništa da objašnjavam bordu direktora.”

Izvor: Serbiaring.com



čitanja : 698



Komentari