
Novi trkački BMW, model “M4 GT3”, prošle subote je prešao prve kilometre na funkcionalnoj probi u Dingolfingu.
U kokpitu novog takmičarskog aduta kuće bio je Augusto Farfus, koji je posle meseci virtuelnog rada prešao na vozački angažman u realnom svetu. Izlazak na asfalt u najvećoj fabrici bavarske marke u Evropi istovremeno je i kamen-međaš i vrhunac jedne faze razvojnog procesa, pokrenutog kompjuterskim simulacijama početkom 2019.
Motor se na probnom stolu u Minhenu našao početkom februara iste godine, a prvi testovi u vazdušnom tunelu izvedeni su sredinom 2019. uz korišćenje modela veličine 60% originalnog vozila. Prvi testovi šasije izvedeni su početkom 2020. u fabrici grupe u Regenzburgu, a test auto koji je vozio Farfus sklopljen je za otprilike šest sedmica u radionicama BMW motorsporta.
Model “M4 GT3” od 2022. godine treba da zameni “BMW M6” na GT sceni. Već iduće nedelje kreće se sa početnim probnim vožnjama na autodromu Miramas, u sklopu test centra BMW grupe na jugu Francuske. Prvi trkački nastupi uslediće tokom 2021. i oni će biti testiranje u takmičarskim uslovima. Zamisao je da se novi auto bori za pobede od 2022. nadalje, a do te kampanje inženjerima i fabričkim pilotima BMW motorsporta sleduje još mnogo razvoja i testiranja.
“Uvek je dirljiv trenutak kada novorazvijeni BMW trkački auto prvi put izađe na stazu, ali sam ovog puta posebno ponosan”, rekao je šef BMW motorsporta Jens Markvart.
“Imajući u vidu teške uslove u proteklih nekoliko meseci, izuzetno je postignuće što smo se držali plana našeg programa razvoja, pridržavajući se svih protivpandemijskih propisa i što smo uspeli da se držimo datuma originalno predviđenog za prvu vožnju “BMW M4 GT3.”
“Iskoristili smo osnovu novog serijskog modela da razvijemo trkački koji ima sve što mu je potrebno da nastavi uspešnu tradiciju BMW motorsporta kao nova GT ikona.”
Srce automobila predstavlja linijski šestocilindarski agregat s M tvinpauer turbo tehnologijom, sposoban da razvije preko 500 KS.
Trkački i serijski M4 razvijani su paralelno, a “BMW M4 kupe”, koji je poslužio za osnovu GT3 modela, kao i njegov limuzinski parnjak biće predstavljeni u septembru.
Farfus je kazao: “Fantastično je i velika mi je čast što sam vozio prve metre novog “BMW M4 GT3”. Bio sam uključen u razvoj nekoliko BMW trkačkih automobila i uvek mi je posebno drago kada sam učesnik tako važnog projekta.“
“Iako nam je tokom ove probe glavni zadatak bio izvođenje funkcionalnih testova, od prvog trenutka sam imao dobar osećaj u automobilu.”
BMW saopštenje o tome ne govori, ali vredi napomenuti da će “M4 GT3” po svoj prilici biti okosnica budućeg DTM programa, ukoliko serija da bi opstala bude prinuđena da promeni tehničku platformu, ostavi za sobom Klasu 1 i pređe na GT3 specifikaciju.
Izvor: Serbiaring.com