
Pireli: Gume pucale zbog ekstemno dugog korišćenja
Kako prenosi Sport Klub, snabdevač pneumaticima u Formuli 1 Pireli objavio je da je do pucanja pneumatika na tri bolida pri kraju Velike nagrade Britanije došlo zbog ekstremno dugog korišćenja na zahtevnoj stazi.
U samom finišu četvrte trke sezone, vožene na „Silverstonu“, prvo je vozaču Mercedesa Valteriju Botasu pukla prednja leva guma, da bi se isto desilo Karlosu Sainsu u Meklarenu. Tu nije bio kraj, pošto je pneumatik pukao i aktuelnom šampion Luisu Hamiltonu pola kruga pre kraja, ali je on uspeo da se dovuče do cilja na tri točka i trijumfuje.
Pireli je dva dana kasnije objavio da su pneumatici bili pod velikim pritiskom zbog dugih stintova pošto su ranije morali da pozovu svoje vozače u boks nego što je planirano zbog izlaska bezbednosnog vozila na stazu. Takođe se navodi da su i brzine ovogodišnjih bolida doprinele pucanju.
S druge strane, iz Pirelija nemaju objašnjenje za ono što se desilo vozaču Alfa Taurija Danilu Kvjatu u 11. krugu. Iako se činilo da je u pitanju bila vozačka greška, pregledom snimaka je ustanovljeno da je Rusu pukao zadnji desni pneumatik, a upravo zbog tog incidenta je trka usporena i svi su produžili u boks.
U Pireliju su, inače, ostali pri odluci da za predstojeći vikend vozačima na raspolaganju budu mekše komponente pneumatike, ali je timovima poručeno da povećaju minimalni pritisak u pneumaticima. Trka kojom će biti obeležena 70. godišnjica prve koja je vožena u istoriji Formule 1 takođe će biti održana na „Silverstonu“.
„Drugi izlazak bezbednosnog vozila je naterao skoro sve timove da unapred pomere svoje planirane odlaske u boks i odluče se za izuzetno dug stint od oko 40 krugova, što je više od tri četvrtine ukupne družine trke na jednoj od najzahtevnijih staza u kalendaru. U kombinaciji sa očigledno bržim ritmom ovogodišnjih bolida (pol pozicija je bila za 1,2 sekunde brža u odnosu na 2019. godinu) to je poslednje krugove Velike nagrade Britanije učinilo posebno teškima, kao posledicu najviših sila koje su najbrži bolidi Formule 1 u istoriji izvršili na pneumatike“, navodi se u saopštenju.
Naredna trka ovogodišnjeg šampionata vozi se već za vikend, uz direktan prenos kompletne akcije od petka do nedelje na Sport Klubu 1.
Izvor: Sportklub.rs
Foto: Pool via REUTERS/Will Oliver
Samo 90 minuta akcije pred kvalifikacije u Imoli
Trkački vikend za Veliku nagradu Emilije Romanje Formule 1 u Imoli biće na programu samo u subotu i nedelju, a vozači će imati samo jedan slobodan trening u trajanju od 90 minuta da se pripreme za kvalifikacije i trku.
Staza „Enco i Dino Ferari“ se vraća u kalendar posle 14-godišnjeg odsustva, a mesto je izborila jer je pandemija koronavirusa dovela do otkazivanje velikog broja trka u ovogodišnjem šampionatu. Pored Imole, Formula 1 će ove godine neplanirano posetiti i „Muđelo“, „Nirburgring“ i „Alharve“.
Još prošlog meseca, kada je objavljeno da je Imola uvrštena u kalendar, znalo se da će timovi dobiti dan više pauze posle Velike nagrade Portugala tako što se u petak vozači neće naći na stazi. U utorak je potvđeno da će na stazi „Enco i Dino Ferari“ biti vožen samo jedan slobodan trening od 90 minuta u subotu od 31. oktobra, a potom će na programu biti kvalifikacije. One će biti sat vremena ranije nego obično, dok će trka startovati u 13.10, dva sata pre termina koji je ustanovljen pre nekoliko godina. Razlog za to je činjenica da tog dana počinje zimsko računanje vremena, a Formula 1 već godinama ne vozi trke u Evropi u tom periodu godine.
Trenutno nije poznato da li će u program trkačkog vikenda biti uvrštena i Formula 2, koja je za sada potvrđena do Velike nagrade Rusije, dok se sezona u Formuli 3 završava u Muđelu 13. septembra.
Ovogodišnji šampionat Formule 1 nastavlja se predstojećeg vikenda Velikom nagradom 70. godišnjice prve trke u istoriji na „Silverstonu“, a kompletna akcija vas od petka čeka na Sport Klubu 1.
Izvor: Sportklub.rs