home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Migel Oliveira

Kako prenosi Sport Klub, vozač KTM Teh3 tima Migel Oliveira trijumfovao je na Velikoj nagradi Štajerske, petoj trci Moto GP šampionata, i tako postao prvi portugalski pobednik u najjačoj kategoriji, a ujedno je i svom timu doneo prvu pobedu u istoriji.

Mladi Portugalac je do prvog trijumfa u karijeri u najjačoj kategoriji došao pošto je u poslednjoj krivini pretekao Džeka Milera na Pramak Dukatiju i vozača KTM rejsinga Pola Espargara, koji su vodili međusobnu borbu. Australijanac je naterao mlađeg od braće Espargara da izađe sa staze u poslednjoj krivini, a Oliveira je napao sa unutrašnje strane i za tri desetinke je bio bolji od Milera. Espargaro je morao da se zadovolji trećom pozicijom, dva deseta dela sekunde iza vozača Pramaka.

Oliveira je tako postao pobednik 900. trke u kraljevskoj klasi u istoriji, a ostvario je i drugi trijumf za KTM na poslednje tri trke, ujedno druge u istoriji. Takođe je prekinuo dominaciju Dukatija na „Red Bul ring“, pošto je od povratka Moto GP šampionata u Špilberg italijanski tim ostvario svih pet trijumfa.

Velika nagrada Štajerske imala je dva dela, a prvi nije ni nagoveštavao ovakav rasplet. Pored neverovatnog finiša trku je obeležio incident, u kojem su Maveriku Vinjalesu stradale kočnice, a on skočio sa svoje Jamahe da bi se spasao. Njegov motor je udario u vazdušni zid na kraju prve krivine i zapalio se, ali je Španac ostao nepovređen.

Do tada, Đoan Mir na Suzukiju je u potpunosti kontrolisao trku i bio je dve sekunde ispred vozača LCR Honde Takakija Nakagamija i Milera. Kada je trka nastavljena posle pauze Mir je zadržao vođstvo, ali se Espargaro probio i vodio veliku borbu sa Milerom, dok je Oliveira ozbiljno pretio. Vozač Suzukija je polako počeo da popušta, isti slučaj je bio i sa Nakagamijem, a na čelu su se izdvojili Miler, Espargaro i Oliveira.

Glavnu borbu vodili su Australijanac i šampion Moto2 kategorije iz 2013. godine, a u poslednji krug je Španac započeo kao vodeći. Međutim, Miler je počeo da ga izaziva, njih dvojica su se smenjivali u vođstvu, a kulminacija te borbe usledila je u poslednjoj krivini. Oliveira je vrebao svoju šansu, koja mu se ukazala u poslednjoj krivini, kada su vodeća dvojica otišla preširoko, i iskoristio ju je na najbolji mogući način.

Mir je na kraju morao da se zadovolji četvrtim mestom, ispred prošlonedeljnog pobednika na „Red Bul ringu“ Andree Dovicioza, svog timskog kolege Aleksa Rinsa i Nakagamija. Bred Binder je bio osmi, ispred Valentina Rosija, koji je bio najbolji među vozača Jamahe i Ikera Lekuone iz Teh3 KTM tima. Katastrofalan dan upotpunjen je 13. mestom vodećeg u generalnom plasmanu Fabija Kvartarara, dok je njegovom timskom kolegi Franku Morbideliju pripao poslednji bod. Između Lekuone i Kvartarara našli su se Danilo Petruči na Dukatiju i vozač Aprilije Aleš Espargaro, dok je 14. bio Žoan Zarko iz Avintije, i to posle starta iz boksa zbog kazne za prošlonedeljni incident u kojem je sa staze izbacio Morbidelija.

Uprkos još jednoj lošoj trci, Kvartararo je zadržao čelo generalnog plasmana, ali je njegova prednost znatno smanjena. Francuz na prvoj poziciji ima 70 bodova, tri više od Dovicioza, a njih dvojicu prati Miler sa 56.

Ovogodišnji Moto GP šampionat nastavlja se Velikom nagradom San Marina i Riminija 13. septembra.

Izvor: Sportklub.rs

Foto: REUTERS/Lisi Niesner

Olivera: Nema Marka, svi su osetili da mogu

Portugalski motociklista Migel Oliveira rekao je da je presrećan što se prvi put u karijeri našao na najvišem stepeniku pobedničkog postolja u kraljevskoj klasi, što je sanjao kao dete.

Vozač Teh3 KTM tima je zaslužan za pravu senzaciju na Velikoj nagradi Štajerske, pošto je na savršen način iskoristio borbu Džeka Milera i Pola Espargara ispred njega. U poslednjoj krivini pete trke sezone u Moto GP šampionatu njih dvojica su otišli široko, što je Oliveira iskoristio i pretekao ih.

Na taj način, Oliveira je postao prvi portugalski pobednik u najjačoj kategoriji, a ujedno je svom timu doneo prvu pobedu u istoriji.

„Poseban je osećaj, posebno jer sam pobedio na domaćem terenu za KTM. Odradili smo odličan posao tokom celog vikenda, srećan sam što mi je prekid trke dao drugu šansu, mogao sam da promenim pneumatike i to mi je omogućilo da se borim na vrhu. Stojim čvrsto na nogama, a u glavi sam presrećan“, rekao je Oliveira.

Pored ludog finiša, trku je obeležio incident koji je doveo do njenog prekida. Maveriku Vinjalesu nisu radile kočnice, zbog čega je skočio sa motora, koji je udario u zaštitnu ogradu i zapalio se, a na stazi je istaknuta crvena zastavica.

„Ne možete da predvidite šta će se desiti tokom 12 krugova jer nismo morali da štedimo ni gume, ni gorivo. S te strane je to bila laka trka. Pol i Džek su bili jaki, ne mislim da sam mogao da ih preteknem čisto da je trka potrajala. Video sam kako se bore i znao sam da mogu da iskoristim to. Išao sam na bezbedno i pametno i napao“, naglasio je Oliveira.

Mladi Portugalac se potom osvrnuo na to da njegov put do prve pobede u kraljevskoj klasi nije bio lak, ali da je sebe kao dete zamišljao kao pobednika u Moto GP šampionatu.

„Zamišljao sam sebe na najvišem stepeniku pobedničkog postolja, čak i kada nisam bio ni blizu. To je bio proces, ali u ovom sportu je važno verovati u sebe. Sve se svodi na veru, kada sam imao 13 godina nisam znao da li ću uspeti, ali sam se zamišljao“, istakao je Oliveira i dodao, „Ništa mi nije bilo lako, ali sam vredno radio i uvek se borio. Prošla godina je bila proces učenja, posebno zbog povrede, bilo je bolno, a mentalno nisam bio na nivou na kojem sam hteo. Vratiti se posle toga i stići do ovoga je veliki korak, ali to nisam uradio sam. Imam sjajan tim, KTM i Teh3 su mi dali veliku podršku, hvala im što su verovali u mene i dali mi snagu da nastavim da radim“.

Od početka sezone kraljevska klasa je dobila trojicu novih pobednika, a na pitanje da li je još nešto uticalo na takav rasplet pored odsustva Marka Markesa, Oliveira je rekao:

„Kako Marka nema, svi su osetili da mogu da pobeđuju i dođu to titule, a svima je to i u glavama. Zbog toga nema jasnog favorita za titulu, ali još je i rano definisati ko se izdvojio. Nadam se da ćemo u narednih nekoliko trka videti ko je konstantan, ko je često na podijumu jer se sve svodi upravo na to“.

Drugoplasirani Miler istakao je da ne žali mnogo što nije pobedio, posebno jer je dao sve od sebe.

„Pol je vozio sjajno, pratio sam ga devet krugova, ali nisam mogao više. Činilo mi se da će on pobediti i krivo mi je zbog njega, ali i drago zbog Migela. Iznenadio me je, mislio sam da se Pol i ja borimo, a zaista bih voleo da vidim vremena“, rekao je Miler i dodao da ne razmišlja o borbi za titulu, „Kada sam tako nešto poslednji put, izleteo sam sa staze, tako da ću nastaviti ovako. Austrija je dobra za nas, prošle godine smo se mučili u Mizanu, ali se nadam da ćemo nastaviti kao ovde. Posle slede dobre staze, na kojima uživo, a videćemo kakav je Portimao, liči na motokros stazu, a sigurno će Migel biti brz, pa ćemo svi njega pratiti“.

Espargaro nije bio rečit na konferenciji za medije, istakao je da je mogao do pobede, ali da ga je borba sa Milerom usporila.

„Zadovoljan sam podijumom, a poslednji krug je bio kao u Moto3. U finišu sam bio spor zbog borbe, mogli smo do pobede, a sada je bilo suprotno u odnosu na prošlu nedelju. Tada sam ja izgubio mnogo posle prekida, a sada Mir, žao mi je zbog njega. Kada je trka nastavljena bilo je nemoguće boriti se i nije mogao do podijuma, kao ja na prošloj trci“, rekao je Espargaro.

Izvor: Sportklub.rs

Kvartararo: Danas nije bilo zabavno

Fabio Kvartararo imao je težak dan na Velikoj nagradi Štajerske, ali je ipak ostao vodeći u generalnom plasmanu.

"Danas je bilo teže nego što sam mislio da će biti. Ispred mene je bilo mnogo vozača, a videli smo da motor nema potencijal i da nije tako dobar u odnosu na ostale. Mnogo smo gubili u različitim delovima staze. Moramo da pronađemo rešenje jer će to biti problem i u Barsenolni i u Aragonu i u Valensiji. To su staze sa mnogo pravaca. Moraćemo da vidimo o čemu se radi kako bismo našli rešenje. Veoma se radujem Mizanu jer bi trebalo da tamo budemo bolji. Danas nije bilo zabavno. Uteha ostaje u tome da i dalje imamo vođstvo u šampionatu. U narednim trkama moramo da dođemo do podijuma i da vratimo osećaj koji smo imali u Herezu. To je glavni cilj u Mizanu", rekao je Kvartarao.

Slično je vikedn ocenio i Franko Morbideli.

"Bila je ovo teška trka i neobičan vikend. Kada smo bili sami na stazi i kada smo mogli da biramo putanju imali smo i brzinu. Ali, tokom trke motori su pokazali svoju ćud i nije bilo mogućnosti da se napada. Za mene se sve svelo da samo vozim do kraja bez ikakve drame i da uzmem taj jedan poen. U svetlu prošlog vikend taj poen je ohrabrujući. Sada se radujem odlasku u Mizano, tamo je sve drugačije, to je tip staze na kome smo do sada bili brzi. Nadam se da će biti tako i sada", rekao je Morbideli.

Izvor: Sportklub.rs

Prvenac Vijetija na "Red Bul ringu"

Vozač Skaj VR46 tima Ćelestino Vijeti došao je do prve pobede u karijeri, pošto je trijumfovao na Velikoj nagradi Štajerske, šestoj trci sezone u Moto3 kategoriji Svetskog šampionata.

Mladi Italijan je od svog debija na trci u Japanu 2018. godine pet puta bio na podijumu, a do najvišeg stepenika pobedničkog postolja stigao je na 29. trci u karijeri.

Vijeti je na „Red Bul ringu“ slavio sa četiri desetinke prednosti u odnosu na Tonija Arbolina iz Snajpersa, dok je treći bio vozač Honda tima Azije Ai Ogura.

Očekivano, mnogo uzbuđenja je viđeno u Špilbergu, a odluka o pobedniku pala je u samom finišu. Arbolino je bio taj koji je vodio tokom većeg dela trke, da bi se Vijeti našao na čelu nekoliko krugova pre kraja. Njih dvojica su vodili veliku bitku do samog cilja, ali stariji od dvojice Italijana nije ni dobio pravu priliku za napad.

Ogura je bio najbolji među ostalima, pola sekunde iza Arbolina, a tokom cele trke desetak vozača je učestvovalo u borbi za najviši plasman. Osvajač pol pozicije Gabrijel Rodrigo bio je četvrti, ispred Alberta Arenasa iz Aspara, Derina Bindera i Tacukija Suzukija.

Pored njih, skoro do samog finiša su u vodećoj grupi bili i vozači Teh3 tima Denis Ondžu i Ajumu Sasaki, kao i Džon Mekfi iz Petronasa. Ondžu je izgubio kontrolu nad svojim motorom i izbacio i Sasakija sa staze, dok je Mekfi imao izletanje. Raul Fernandes je na osmoj poziciji bio više od dve i po sekunde iza Suzukija, a među najboljom desetoricom našli su se i Stefano Nepa i Serhio Garsija.

Arenas na čelu generlnog plasmana sada ima 106 bodova, 25 više od Ogure, dok je Mekfi treći sa 67.

Svetski šampionat se nastavlja Velikom nagradom San Marina i Riminija 13. septembra.

Izvor: Sportklub.rs

Martin prvi prošao kroz cilj, pobeda ide Becekiju

Vozač Skaj VR46 tima Marko Beceki prvi put se našao na najvišem stepeniku pobedničkog postolja na Velikoj nagradi Štajerske, pošto je Horhe Martin pomeren za jednu poziciju zbog izlaska van okvira staze, iako je kao prvoplasirani prošao kroz cilj.

Španac je u cilju bio šest stotinki ispred Becekija, ali ga je direkcija trke kaznila jer je prešao na zelenu površinu posle poslednje krivine „Red Bul ringa“. Na taj način, italijanski motociklista je došao do prvenca u srednjoj klasi, a ukupno četvrte u karijeri.

Becekiju i Martinu na podijumu se pridružio Remi Gardner iz SAG tima, a Australijanac je bio sekundu iza vodećeg dvojca.

Martin je vrlo brzo posle starta uspostavio potpunu kontrolu na čelu i uspeo je da se odvoji na više od dve sekunde od rivala. S druge strane, Beceki je imao loš start, pao je na devetu poziciju, ali je uspeo da se probije, a u poslednjih nekoliko krugova je sustigao svog velikog rivala iz Moto3 kategorije.

Italijan je od pretposlednjeg kruga bio na manje od sekunde od vozača Red Bul KTM Ajo tima, pokušao je da napadne, ali nije uspeo, da bi mu bila dodeljena pobeda po dolasku u park ferme. Na taj način, Beceki je doneo dvostruki trijumf Skaj VR46 timu, pošto je pre njega u Moto3 kategoriji slavio Ćelestino Vijeti.

Sekundu iza Gardnera našao se drugi vozač Red Bul KTM Ajo tima Tecuta Nagašima, ispred Toma Lutija iz Intakta i vozača Petronasa Ćavija Vjerhea. Vodeći u generalnom plasmanu Luka Marini bio je sedmi, a prvu desetoricu kompletirali su Džejk Dikson, Ektor Garso i Enea Bastijanini.

Pored borbe na vrhu trku su obeležili i incidenti u kojima je učestvovao vozač Estrelja Galisija Mark VDS rejsinga Sem Lous. Britanac je prvo napravio grešku i izbacio sa staze Somkijata Čantru i Horhea Navara, potom se vratio u trku i imao još jedno izletanje, da bi mu na kraju bila pokazana crna zastavica.

Marini na prvoj poziciji u šampionatu ima 87 bodova, osam više od Bastijaninija i Martina, dok Nagašima na četvrtom mestu ima 68 bodova.

Svetski šampionat se nastavlja Velikom nagradom San Marina i Riminija 13. septembra.

Izvor: Sportklub.rs



čitanja : 1320



Komentari