
Ot Tanak je pobedio pred svojom publikom, vozeći „hjundaia i20 Coupe WRC“, Oliver Solberg je slavio u svojoj kategoriji za volanom „folksvagen pola GTI R5“, a Kale Rovanpera je u „tojoti jaris WRC“ trijumfovao na ispitu „powerstage“, koji donosi dodatne bodove. To je i prevod ovog naslova vezanog za 4. ovogodišnji reli WRC, za šampionat koji će zbog groznog kovida biti sasvim nenormalan, baš kao i mnogo toga u kompletnom sportu.
Završen je vrlo nezgodan makadamski reli u Estoniji i ako pored sigurnog i brzog Ot Tanaka valja nešto posebno istaći onda su to dvojica dečaka koji su praktično još pre nekoliko godina gledali crtane filmove, pili mleko i slušali svakodnevne savete i kritike svoji roditelja.
Kaže se da su roditelji uspeli ako su im deca ostvarila nešto veliko i posebno, ako su deca stekla visoko obrazovanje, ako su pristojni, kvalitetni, uporni i vredni. Kada je reč o momcima koji se zovu Kale Rovanpera i Oliver Solberg, onda su oni sjajan primer besprekornog roditeljskog vaspitanja, velikog truda i maksimalne posvećenosti svojim naslednicima. Poznati Peter Solberg i Hari Rovanpera zaista su srećni ljudi ….ostvarili su im se snovi i njihova deca su dogurala u sam vrh svetskog reli sporta….a karijera im je praktično tek počela.

Reli je jedna po mnogo čemu specifična disciplina, dosta različita od kružnih turing trka, brdskih takmičenja, i od formule jedan.
Stići do vrha u nacionalnim šampionatima nije lako, probiti se na čelo reli šampionata Evrope je još teže, a pobedjivati u svetskoj reli konkurenciji je najteža stvar, za ogroman broj mladih potpuno nedostižna.
Kada neki talentovani momak poželi da proveri koliko zapravo vredi, koliko zna i može, onda je najbolje da se pojavi u najtežoj reli konkurenciji, naravno u skladu sa svojim finansijskim mogućnostima. Pobedjivati na lokalnim reli takmičenjima gde i nema jakih rivala ne predstavlja ama baš ništa, ali, ako se kao mali 18. godišnji Oliver Solberg prijavite u svetsku kategoriju RC2, ili za neki od poznatijih evro relija, onda ćete vrlo brzo saznati koliko toga ste naučili i da li ima smisla nastaviti sa relijem..
„Hjundai“ je u Estoniji ostvario duplu pobedu, prvi je Tanak, drugi je Kreg Brin. Iza njih su vozači „Tojote“, Ožie, Evans i Rovanpera, a onda slede asovi „Forda“. Reli je bio težak i brz a svi do jednog su izrazili veliko zadovoljstvo zbog konačnog nastavka šampionata.
Oliver Solberg je u prepunoj klasi RC2 bio ubedljiv, pa je čak stigao i do devetog mesta u generalnom i osvojio svoja prva dva boda medju elitom. Pobedio je poznatog i kvalitetnog Madsa Ostberga za 38.7 sekundi.
Na ispitu „powerstage“ je pet bodova pripalo Rovanperi a iza njega su bili Evans,Tanak, Ožie i Brin. Već za dve nedelje imaćemo priliku da pratimo Turski reli. U šampionatu je i dalje prvi Ožie sa 79 bodova, drugi je Evans sa 70, treći Tanak sa 66, četvrti Rovanpera sa 55 a peti Nojvil sa 42 boda.
Generalni plasman relija Estonija 2020:
1. Tanak – „hjundai“
2. Brin – „hjundai“…….+ 22.2 sek.
3. Ožie – „tojota“……… + 26.9
4. Evans – „tojota“……. + 41.9
5. Rovanpera – „tojota“….. + 1.18.7 min.
6. Suninen – „ford“……. + 2.39.6
7. Lapi – „ford“………… + 2.52.0
8. Grinsmit – „ford“…….. + 4.53.8
9. Oliver Solberg (RC 2) – „vw polo“………+ 7.38.6
10. Ostberg (RC 2) – „sitroen“…………….. + 8.17.3
Djordje Djenić - Mojsvetbrzine.rs