
Jamaha predstavila motor za Vinjalesa i Kvartarara
Ekipa Jamahe predstavila je putem onlajn prezentacije motor za ovogodišnji Moto GP šampionat tokom kojeg će njene boje braniti Maverik Vinjales i Fabio Kvartararo.
Kako piše Sport Klub, Špancu će predstojeća sezona biti peta u japanskom timu, dok Kvartararo stiže na mesto Valentina Rosija, koji karijeru nastavlja u Petronas Jamahe. Ovo je prvi put od 2013. godine i povratka iz Dukatija da ’Doktor’ neće činiti vozačku postavu Jamahe.
U odnosu na prošlu godinu, novi model Jamahe M1 nije pretrpeo velike promene, zapravo je gotovo identičan, a tim je zadržao glavnogn sponzora.
Jamaha je prošle godine ostvarila trijumfe na polovini trka (sedam od 14), ali je bila izuzetno nekonstantna. Najbolji vozač japanskog tima bio je Franko Morbideli, i to na godinu dana starom motociklu, na drugoj poziciji u generalnom plasmanu, iza šampiona Đoana Mira na Suzukiju. Vinjales je zauzeo šesto mesto u poretku, a slavio je samo na Velikoj nagradi Emilije Romanje, dok je Kvartararo sjajno ušao u sezonu, ostvario tri trijumfa, ali je u finišu posustao i bio je tek osmi.
Japanska kompanija je takođe bila umešana u kontroverzu, pošto je krajem sezone ustanovljeno da je pre prve trke promenila specifikaciju ventila u pogonskoj jedinici, bez dozvole ostalih timova. Ta specifikacija je zapravo odmogla timu, pošto su i Vinjales i Rosi ostali bez po jedne pogonske jedinice na otvaranju sezone, a Jamaha je ostala bez 50 bodova u konkurenciji konstruktora.
Japanski tim je između dve sezone promenio test vozača, pa je angažovao Kala Kračloua, umesto Horhea Lorenca.
Petronas Jamaha, čije boje će braniti Rosi i Morbideli, novi motor će predstaviti u četvrtak, a ovogodišnji Moto GP šampionat trebalo bi da počne Velikom nagradom Katara 28. marta, uz direktne prenose na Sport Klubu.
Izvor: Sportklub.rs
Foto: YAMAHA MOTOR RACING SRL
Produžena saradnja: Jamaha u MotoGP do 2026.
U ponedeljak je objavljeno da je Jamaha potpisala novi ugovor o učestvovanju u MotoGP šampionatu do 2026. godine.
Ugovor je potpisan između „Yamaha Motor Co, Ltd“ i kompanije „Dorna Sports“ koja je vlasnik svih komercijalnih prava i promoter MotoGP.
Ovu vest je objavio prvi čovek Jamahe Lin Džarvis.
Jamaha je u MotoGP karavanu prisutna od 1961. godine, tako da ove sezone proslavlja jubilej od 60 godina učestvovanja.
Iza ekipe stoje brojni uspesi: 511 pobeda na trkama, 38 titula koje su osvojili njeni vozači, 37 titula u timskoj konkurenciji, uz to i pet triplih kruna.
„U Jamahi smo izuzetno ponosni na učešće u MotoGP. Zadovoljni smo što možemo da potvrdimo produžetak saradnje na još pet godina, uoči početka veoma važne sezone za nas. Hvala svim našim fanovima na neprestanoj podršci, nadamo se da ćemo vam doneti još mnogo lepih uspomena“ rekao je jedan od čenih ljudi Tojoši Nišida.
Izvor: Sportklub.rs
Vinjales: Ranije smo bili moj i Rosijev tim, sada smo jedno
Vozač Jamahe Maverik Vinjales rekao je u razgovoru sa medijima posle prezentacije novog motora da tim prethodnih godina nije bio ujedinjen, a da je sada drugačiji slučaj.
Pred Vinjalesom je peta sezona u Jamahi, a za razliku od prethodnog perioda sada će mu timski kolega biti Fabio Kvartararo, koji je stigao kao zamena za Valentina Rosija. Čini se da je to dovelo do promene u sistemu rada unutar tima, a španski motociklista veruje da to može da dovede do napretka.
„Jedva čekam novu sezonu, želim da je dočekam u dobrom raspoloženju, okružen ljudima koji mi daju stabilnost. Znam da sam nekad težak, ali svi u timu razumeju to i vrlo dobro znaju šta mi je potrebno da bih bio brz. Svakako ću dati sve od sebe“, rekao je Vinjales i dodao, „Važno je jedinstvo unutar tima jer u poslednje tri godine nismo svi bili ujedinjeni, a ono što pokušavamo sada da uradimo je da 20-24 ljudi budu jedno i to je najvažnije da bi se zadržao dobar tim. Ranije smo imali moj i Valentinov tim, a sada smo jedno. Prošle sezone smo imali sjajne trke i izuzetno loše, a teško mi je da poverujem da motor može toliko da se promeni od jedne do druge staze. Moramo da idemo duboko u detalje, a ako sreća bude uz nas uživaćemo ove godine“.
Po sadašnjem planu nova sezona počinje u Kataru 28. martu, a na stazi „Losail“ će biti vožene dve trke, kao i jedna predsezonska testiranja. Zbog karakterističnih uslova u toj zemlji, svi se uvek više koncentrišu na ono što sledi, a Vinjales to takođe naglašava.
„Svi će testirati u Kataru, svi će dobro raditi, mnogi mogu da budu dobri u Kataru, biće i ludih rezultata, a više razmišljam o trkama koje slede. Posle nas čeka Portimao, prošle godine smo bili loši, ali Morbideli je bio dobar. Svakako, ako želimo da budemo u vrhu na kraju sezone moramo da imamo dobre rezultate i na stazama na kojima nije bio takav slučaj ranije. Ne moramo da pobedimo na svim trkama, ali moramo da budemo pri vrhu“, naglasio je Vinjales.
Španac je istakao da svi u timu vrlo dobro znaju na čemu treba da rade da bi bili bolji, ali da je najvažnije osmisliti dobar plan.
„Svi znaju šta ja mogu na ovom motoru, verujemo u njega, kao i u moj stil, zato sam i ostao u ovom timu, a takođe jer i verujem u ovaj projekat. Prošle godine sam se mučio, ali znamo koje probleme smo imali, teško nam je bilo da budemo dobri, a nismo ni imali sreće. Moramo da budemo mirni, kada motor funcioniše, moraćemo da mislimo o borbama sa drugima, o tome šta možemo da unapredimo, a kao što sam već rekao detalji su bitni. Problem je svakako što testiramo na jednoj stazi, ali videćemo šta možemo da uradimo. Potreban nam je dobar plan, a u Kataru će biti važni krugovi tokom popodneva“, istakao je vozač Jamahe.
Iako je sada starosedelac u svom timu, Vinjales ne smatra da je prvi vozač Jamahe, već veruje da će Kvartararo i on morati da rade zajedno da bi uopšte imali šansu.
„Ne bih rekao da sam broj jedan u timu, u Jamahi uvek rade za obojicu vozača, daju maksimum za nas, a sve je do načina kako radimo. Fabio i ja ćemo se na stazi boriti, a van nje se poštujemo, naš cilj je da Jamaha ostvari cilj. Morate da budete bolji od drugih, moramo da radimo zajedno, to nam je šansa da bismo bili bolji“, rekao je Vinjales i osvrnuo se na dolazak Kala Kračloua na mesto tim vozača, „Kal može mnogo da nam pomogne, ima kvalitet da pruži maksimum i razume da li nešto funkcioniše ili ne. Deo onoga što sam ja radio ranije će preći na Kala jer sam nekada morao i da testiram i razvijam motor i pored toga se trkam, a to je teško. Ako napravimo dobar plan možemo da imamo veće mogućnosti“.
Izvor: Sportklub.rs
Kvartararo: Vinjales i ja kao Rosi i Lorenco
Novi vozač Jamahe Fabio Kvartararo rekao je da to što je stigao u fabrički tim pored velikog pritiska donosi i veću podršku, nego što je slučaj bio dok je vozio za Petronas, i naglasio da će ove sezone biti mnogo kandidata za titulu u Moto GP šampionatu.
Mladi Francuz je već posle svoje prve sezone u kraljevskoj klasi dobio ugovor sa Jamahom od 2021. godine, a u tim stiže umesto svog idola Valentina Rosija. Kvartararo je tokom prošle godine stigao do prvog trijumfa, potom se još dva puta našao na najvišem stepeniku pobedničkog postolja i borio za titulu, ali su ga neiskustvo i nepouzdanost Jamahe mnogo koštali.
„Kada ste u fabričkom timu imate veći pritisak u odnosu na to kada ste u privatnom, ali i veću podršku fabrike. Kod Petronasa jesam imao sve, ali na drugačiji način, a i mnogo sam naučio po pitanju pritiska. On je i dobar kada ste fabrički vozač“, naglasio je Kvartararo.
U razgovoru sa medijima posle prezentacije novog motora Jamahe francuski motociklista je otkrio da se po završetku prošlog šampionata zarazio koronavirusom, ali da je sada potpuno spreman.
„Zarazio sam se nedelju dana posle poslednje trke, nije bilo uopšte naivno, a takođe mi je bilo potrebno mesec dana da se vratim u formu. Bio sam izuzetno zabrinut, ali sam dostigao dobar nivo i srećan sam što mi se vratila snaga“, istakao je Kvartararo.
Čelnici Jamahe su Kvartarara i Vinjalesa uporedili sa vozačkom postavom od pre nekoliko godina koju su činili Rosi i Horhe Lorenco, a na pitanje da to prokomentariše mladi Francuz je odgovorio:
„Nadam se da ćemo biti kao Rosi i Lorenco, pošto su se borili za titulu, ali da ću ja biti u Lorencovoj ulozi jer je on osvojio titulu. Maverik i ja imamo dobar odnos, nadam se da ćemo dobro raditi zajedno da bismo Jamahu doveli do vrha, to nam je cilj. Prošle sezone smo konstantno bili zajedno, u Heresu prvi i drugi, a kasnije smo se borili za sedmo-osmo mesto. I ranije smo imali manje-više iste zamerke, ali komentari ne mogu generalno da nam budu isti jer imamo različite stilove vožnje. On je moj glavni rival, ali ako možemo da pomognemo jedan drugome to će biti sjajno“.
Kvartararo je takođe istakao da nije frustriran što mu je titula izmakla prošle godine jer je naučio mnogo, ali je otkrio da je radio sa psihologom između dve sezone da bib dodatno napredovao.
„Nisam osećao pritisak, sve je bilo u redu dok je motor funkcionisao, posle smo se mučili, potencijal je bio sve lošiji, a kada sam video da mi titula izmiče možda sam i preterivao, pa je sve bivalo sve gore. Nisam frustriran zbog toga jer sam naučio mnogo, kada se sezona završila jesam bio ljut na sebe zbog propuštene prilike, ali sada mislim da mi je to iskustvo za ovu sezonu i budućnost. Teško mi je bilo da prihvatim sedmo, osmo ili još lošije mesto, ali sada shvatam da ako ne može bolje, moram time da se zadovoljim i osvajam bodove jer su oni važni za titulu“, rekao je Kvartararo i dodao, „Sa psihologom sam naučio da ostanem miran. Prošle godine se mnogo toga pričalo, to nije uticalo na mene mnogo, ali sam morao mnogo da se fokusiram da zaboravim to jer znam da imam prave osobe oko sebe. Sada sam fokusiran na sebe i ne gubim vreme na druge, ne dajem važnost tome. Idem svojim putem, mnogo toga sam pokušavao prošle godine, da pomognem timu oko svega, ali je zapravo moj posao da analiziram, dam svoje mišljenje i vozim, a ne da sate i sate potrošim na razmišljanje o podešavanjima“.
Aktuelni šampion kraljevske klase Đoan Mir rekao je da će Mark Markes biti glavni kandidat za titulu ako bude spreman za sezonu, a da on sam nije među favoritima. Kvartararo kaže da trenutno ne može da izdvoji jednog favorita, pa ni nekoliko.
„Svi su favoriti. Migel je bio sjajan na kraju prošle sezone, a tu su i Miler, Morbideli, Vinjales, Mir, Rins. Pogledajte prošle godine u Brnu, šest različitih motora je bilo među 10, a razlika je bila tri desetinke. Ako napravite mali pomak na treninzima i kvalifikacijama možete da se borite za titulu ako imate konstantnost. I Banjaja može da bude kandidat, bio je brz ma mnogim trkama, ali je zaista teško izabrati jer je kandidata 10-12“, kaže Kvartararo.
Za kraj Kvartararo se osvrnuo na činjenicu da je u Jamahi zamenio Rosija, ali i prokomentarisao odluču svog doskorašnjeg timskog kolegu da zadrži motor koji je vozio prošle godine.
„Nisam zauzeo Valentinovo mesto jer je ono jedinstveno, samo smo se zamenili. To je za mene bio san. Valentino će u Petronasu imati podršku Jamahe i biće dobar. Tamo sam se osećao dobro, velika je stvar zameniti se sa idolom, a ne sumnjam da će imati dobre rezultate“, naglasio je Kvartararo i dodao, „Franko je prošle godine odradio sjajan posao. Kocka se za ovu sezonu, možda na neki način ide na sigurno, ali će možda vredeti. Svakako ćemo svi imati i veliku Kalovu pomoć, znamo koliko je on direktan u svojim komentarima i nadam se da ćemo svi zajedno napraviti veliki korak“.
Izvor: Sportklub.rs