
Završen je prvi dan veoma nezgodnog i teškog Croatia relija. Okončano je 8 od ukupno 20 predvidjenih ispita na uskim i prljavim asfaltnim stazama a sutra sledi novih 8 brzinaca.

Zadati brzinci su baš zahtevni, ima prevoja a i baš dosta nizbrdice, tehnički su vrlo komplikovani, traže veliku tačnost i dobar radar. U suprotnom dolazi do izelatnja a veoma opasno ali i veoma srećno je imao mladi 20. godišnji Finac Kale Rovanpera koji je u punoj brzini, na jednom spustu, bez kočenja, izletao u šumu i posle višestrukog i po posadu neobično bezbednog prevrtanja ostao naslonjen na jedno drvo. Auto je prilično havarisan, Rovanpera je novinarima rekao da se nada da će mehaničari uspeti da osposobe njegovu „tojotu“ za subotnji nastavak relija, a ako se to ipak dogodi, onda će to biti madjioničarski poduhvat tima Tojota. Mladi Rovanpera spada u vanserijske talente medjutim njegova velika greška ipak potvrdjuje stav da je još nedovoljno zreo i da mora malo drugačije razmišljati, pogotovo na samom početku relija, jer se izletanje dogodilo tek nekih 5 kilometara od starta.

Prvi krug je pripao brzom Nojvilu a u drugom obilasku prva četiri brzinca najbolje se snašao Sebastien Ožie, sasvim sigurno najiskusnji u ovom brzom karavanu. Polako je skidao sekunde i približio se Belgijancu, sa nagoveštajem da će ga prestići u subotu. Za podijum će se boriti i Evans, a u prikrajku je i Tanak na četvrtoj poziciji. Croatia reli je još daleko od kraja i preostaje još 12 kompleksnih ispita, i sada je zaista nemoguće sa sigurnošću prognozirati pobednika. Vozi se maksimalno brzo, automobili kroz krivine prolaze sa nestvarnim brzinama a prosek na ispitu broj 8 je bio oko 112 km/h, što je na tako uskim i krivudavim stazama SKORO nemoguće, a eto ipak ostvarivo.

Red je istaći vožnju i plasman na 6. mesto 25. godišnjeg Francuza Adriena Furmoa, koji debituje za volanom najjačeg WRC automobila, u ekipi Ford M-sport. Bolji je od iskusnijeg Grinsmita.
U klasi WRC 2 pravu i izjednačenu reli borbu vode Norvežanin Mads Ostberg sa „sitroeno C3“ i Rus Nikolaj Griazin sa „folksvagen polom“….a razlika je oko 8 sekundi, prati ih Temo Suninen, koji je imao jedno izletanje…
Na ovom reliju su startovale 4 posade iz Slovenije (Peljhan, Novak, Premrl i Brazda) i 6 iz Hrvatske (Prodan, K.Ravenščak , M.Ravenščak, Siladić, Butorac i Magličić – bio je najavljen i Niko Pulić ali je trofejni Hrvat uoči relija dobio jači oblik korone).
Posle osam ispita najbolje se drži iskusni Darko Peljhan, 51. godišnji slovanački šampion sa „škodom fabijom R5“, zauzima 35. mesto u generalnom i 18. u klasi RC2.
Medju takmičarima iz Hrvatske, odustao je Predan na 3. ispitu zbog kvara a najbolje je kotiran najstariji, 54. godišnji Krešimir Ravenščak, koji je na 46. mestu u generalnom i 11. u klasi. Odustao je njegov sin Martin Ravenščak. Svi su u klasi RC4.
Ako bi se kojim slučajem analizirali rezultati i vremena brzinskih ispita, izmedju najboljih učesnika na Croatia reliju u odnosu na vozače sa ovih prostora, u ovom slučaju izmedju Slovenaca i Hrvata, onda dolazimo do saznanja o zaista velikoj razlici naših nekadašnjih relista (iz nekadašnjih republika) i onih iz svetskog vrha. Slovenački asovi su poslednjih godina bili uspešni i brzi, medjutim i dalje daleko od svetske elite a o tome bi mogli da promisle i oni u Srbiji koji možda zamišljaju da jednog dana krenu put ozbiljnih relija. Naravno, valja uvek naglasiti da je evidentna razlika u budžetima, i svemu što to podrazumeva, a to je nabavka pravog automobila i pravo testiranje sa profi ekipama – Koliko to košta teško je i zamisliti, najbolja reč je PREMNOGO.
Darko Peljhan je na prvom i kratkom ispitu, od samo 7 km. ispitu, u klasi RC2, kasnio za najboljim u kategoriji (Nikolaj Griazin) čak 35 sekundi, dok je Viliam Prodan bio slabiji na prvom ispitu od najboljeg u klasi RC4, za 30 sekundi.
U svakom slučaju asovima iz Slovenije i Hrvatske valja čestitati na upornosti i trudu jer je zaista uspeh nadmetati se u maksimalno jakoj svetskoj konkurenciji. Želimo im da stignu na cilj što je i najbitniji zadatak na reliju.
Poredak posle prvih 8 ispita:
1. Nojvil – „hjundai“
2. Ožie -„tojota“……. + 7.7 sek.
3. Evans – „tojota“…….. + 8.0
4. Tanak – „hjundai“…… + 31.9
5. Brin – „hjundai“ …….. + 54.8
6. Furmo – „ford“………. + 1.14.7 min.
7. Grinsmit – „ford“…… + 1.21.7
8. Lube – „hjundai“……… + 1.31.5
9. Katsuta – „tojota“ …… + 2.23.2
10. Ostberg (WRC 2) – „sitroen“……+ 3.17.6
Djordje Djenić – Mojsvetbrzine.rs