home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Moto GP vesti

24 Dec 2021 - 07:30 Sport Link
Markes

Markes ima duple slike, ali može da trenira, bez operacije

Osmostruki prvak sveta u motociklizmu Mark Markes prethodnog oktobra dobio je dijagnozu diplopije – stanja zbog kojeg ima duple slike. Njegov tim Repsol Honda objavio je da 28-godišnji Španac ide na redovne tretmane i da se za sada leči konzervativnim putem, koji ne uključuje odlazak „pod nož“.

Uzrok za ovaj problem sa vidom je paraliza četvrtog nerva na desnom očnom mišiću i zbog toga „Grom iz Servere“ nije nastupio na trci za Veliku nagradu Portugalije na kraju prethodnog Mogo GP šampionata, piše Sport Klub.

Markes je u prethodna dva meseca periodično posećivao doktora Sanćesa Dalmaua i njegov oporavak ide u pravom smeru, prema rečima lekara, pa će se sličnim „konzervativnim“ metodama lečenje nastaviti i u narednim nedeljama. Repsol Honda navodi da problemi sa vidom ne sprečavaju Markesa da trenira i fizički se priprema za novu sezonu.

Diplopija u nekim slučajevima može biti nagoveštaj komplikovanijih bolesti i uticati na ravnotežu, kretanje i čitanje, pa je razumljivo zbog čega su u Hondi izuzetno oprezni.

Izvor: Sportklub.rs

Foto: Mirco Lazzari gp/Getty Images

Stoner: Voleo bih da motori budu teži za vožnju

Dvostruki svetski šampion u motociklizmu u MotoGP kategoriji Kejsi Stoner je govorio o tome kakve bi promene uveo u najjači motociklistički šampionat. Australijanac je protiv ideje da toliko elektronike bude u upotrebi, a takođe ima problem sa granicama staze koje vozači ne smeju da pređu.

Stoner veruje da MotoGP treba da se vrati nekim bazičnim stvarima kako bi trkanje bilo bolje, jer kako kaže ovako se MotoGP pretvara u Formulu 1. Sa druge strane poručuje da se MotoGP troškovi povećavaju.

„Verujem da ima elemenata koji ne treba da postoje. Ne radi se o bezbednosti jer ti elementi samo povećavaju troškove. Voleo bih da elektronika nestane. Treba nam korak unazad. Voleo bih da vidim motocikle kako proklizavaju, da vidim kako se muče da nađu prijanjanje u krivinama. Ne bi to bile prevelike promene, preticanje bi bilo bolje jer ne bi sve zavisilo od kočnica. Neko bi malo zabrljao na izlazu iz krivine i bio bi u problemu. Podešavanje motocikla bi bilo bitnije„, rekao je Kejsi Stoner.

Takođe je izneo i zanimljivo stanovište o krivinama i prostoru van staze. Sve je češći slučaj da pored staze više nema peska i trave već da postoje granice koje onda stjuarti moraju dobro da gledaju i da kažnjavaju vozače koji ih dodirnu.

„Te granice su najgore što se desilo motociklizmu. Trava i pesak bi bili bezbedniji za vozača koji izleti. Direkcija trke sada mora da nadgleda granice staze kako vozači ne bi stekli prednost dodirnuvši zabranjeni prostor ofarban u zeleno. Vozači su sada agresivniji kada nema trave jer znaju da ne mogu da isteraju drugog motociklistu sa staze. Mladim vozačima treba podrška direkcije trke i da budu jasnije odluke. Površina ofarbana u zeleno ne pomaže„, dodao je Stoner.

Izvor: Sportklub.rs

WSBK šampion bi mogao u MotoGP 2023.

Uprkos potpisivanju novog dvogodišnjeg ugovora do kraja 2023, Toprak Razgatlioglu je otkrio da bi mogao da pređe u MotoGP pre njegovog isteka.

Nije tajna da Yamaha želi Razgatlioglua u MotoGP-u nakon što je RNF tim - ranije poznat kao Petronas Yamaha - dao ponudu za tursku zvezdu za narednu sezonu. Ta ponuda je došla sredinom 2021., sezone u kojoj je osvajanje WSBK naslova bio jedini cilj turskog vozača.

U stvari, Razgatlioglu je godinama naglašavao svoj ostanak u WSBK padoku, čineći prelazak u MotoGP sve manje verovatnim. Međutim, to bi moglo da se promeni pošto je Razgatlioglu potvrdio da će sledeće godine testirati M1 zajedno sa Kalom Kračlouom.

„Isprobaću M1 na nekoliko privatnih testova tokom 2022. Nadam se da ću debitovati u MotoGP-u 2023, iako sam potpuno fokusiran na narednu sezonu i odbranu titule."

Takođe se priča da je Razgatlioglu već pristao da bude rezervni vozač RNF tima za 2022. godinu, što je uloga koju će Kračlou imati za fabričku ekipu.

Ako se Razgatlioglu pridruži MotoGP-u 2023. godine, onda će najverovatnije biti deo RNF-a, jer Franko Morbideli ima važeći ugovor do kraja te sezone Glavni cilj japanskog proizvođača je zadržavanje svetskog šampiona, Fabija Kvartarara, u timu.

Andrea Doviciozo ima ugovor samo do kraja 2022, isto kao i njegov novi timski kolega Darin Binder. Južnoafrikanac, koji je iznenađujuće dobio mesto pored Dovija, bi mogao lako da ostane bez mesta u premijernoj klasi.

Ono što je zagarantovano je da će Razgatlioglu braniti svoju titulu prvaka sveta 2022. godine nakon što je postao prvi turski šampion u WSBK šampionatu.

Izvor: Moto-berza.com



čitanja : 866



Komentari