
Ljubitelji Svetskog reli šampionata, popularne WRC serije, odlično znaju ko je Norvežanin Andreas Mikelsen.
Ima 32. godine ….bio je najmladji učesnik svetskog šampionata sa samo 17 godina, a danas su iza njega titule, pehari, dobri ugovori i prava reka navijača, pogotovo na severu Evrope. Bio je na 118 WRC skupova, 3 puta je pobedio, ima 25 podijuma, 3 puta je bio treći u generalnom WRC-a, dva puta je bio šampion serije IRC, a minule 2021. godine je postao Reli šampion Evrope i Svetski šampion klase WRC 2. Nažalost, na Reliju Larvik, izleteo je sa staze i tada je nastradala 10. godišnja devojčica. Taj podatak samo podseća na veliku opasnost svakog relija, kada organizatori nisu u stanju da na pravi način obezbede publiku…
Kao i čudesni motociklista Danilo Petruči i Andreas Mikelsen je na ovom reliju debitant, i to u timu „Red Bul of road junior tim“. Bilo je planirano da jednog posebno pripremljenog „bagija“ vozi Mitch Guthriej, medjutim Mitch je bio pozitivan na Kovid testu pa je uskočio Mikelsen.
Dakar je najteži maraton na svetu…..neopisivo je komplikovan, navigacija je prava naučna fantastika, pa je sve to bilo preteško za trofejnog WRC asa. Posle etape 4, bio je tek na 38. mestu sa + 24 sata i 19 minuta kašnjenja…ko zna kakve su muke imali Mikelsen i njegov stari suvozač Ola Floen – pa je epilog bio odustajanje…

Na ovom 44. Dakar reliju takmiče se još četvorica majstora volana iz serije WRC. Svakako da je najistaknutiji Sebastien Loeb (180 WRC-a), zatim Naser Al Atija (73 WRC-a), potom Martin Prokop (129 WRC-a) i Yazed Al Rajhi (46 WRC-a).
Dakar je od svog nastanka bio pravi mamac i veliki izazov za vrhunske reli vozače. Pustinjom su jurili Finac Ari Vatanen (pobedio 4 puta), Švedjanin Bjorn Valdegard (jedno drugo mesto), Finac Juha Kankunen (1. pobeda), Francuz Bruno Sabi (1. pobeda), kao i slavni Irac Kolin MekRe.

Današnja peta etapa od 560 kilometara, sa 346 kilometara specijala, bila je čini se kao „luk i voda“ za brzog moto asa iz italijanske Umbrije, pokrajine u srcu Italije. Danas je osvojio DRUGO MESTO na specijalu, 4.14 minuta iza Tobi Prajsa…. Kad bolje razmislim, pa u Moto GP seriji se redovno vozi i dosta preko 300 na sat, tako da brzine na Dakaru za Petručija i nisu nešto novo. Poznat je po svojoj jakoj gradji, visok 1.81 metar, težina 80 kg. a očigledno je pažljivo slušao svoje instruktore i učitelje iz močnog KTM tima….koji su mu objašnjavali šta je navigacija i kako se vozi preko dina, u pesku.
Najbolji Slovenac na maratonima, sa ukupno 18 Dakar relija u Africi i Južnoj Americi i sa tri plasmana na 13 mestu, kao privatnik, Miran Stanovnik, danas predsednik opštine Log Dragomer….ovo je rekao za Petručija:
„To je baš brzo, zaista sam iznenadjen da neko na svom debiju ima takve plasmane, prvo je bio 13. pa juče na 3. mestu, a danas je završio kao drugi, iza sjajnog i takodje užasno brzog Prajsa…Ipak, mislim da mora da uspori, opasno je…pustinja ima puno zamki i neočekivanih prepreka…evo pogledajte šta se desilo sa mladim Sandersom, preterao je u brzini i doživeo baš težak pad, sa povredom,…nastaviće ali je teško odrediti limite.“
U generalnom poretku motociklista prvi je Sanderlend, a u kategoriji automobilista sve je zapravo kako je i bilo. Naser Al Atija i njegov suvozač, sa „tojotom GR DKR Hilux“, brzo ali i veoma pametno (za sada) smanjuju kilometre dugačkog maratona i sada imaju prednost od 35.10 minuta, ispred Sebastiena Loeba… Današnji specijal je dobio Henk Lategan iz Južne Afrike, Naserov timski partner, sa „tojotom“.
Ovaj pravoslavni BADNJI DAN bio je katastrofalan za Karlosa Sajnca, koji je u cilj specijala ušao sa slabijim vremenom u odnosu na Lategana, više od jednog sata, a još gori je bio Stefan Peterhansel.
Gabor Sagmajster je jučerašnju etapu okončao na 126. mestu u generalnom. On je nažalost jedan od najsporijih na ovom Dakaru i realno ne može se očekivati njegov mnogo bolji napredak. Očigledno je svestan svojih mogućnosti i namera mu je da opet i to po 11. put dodje u cilj.
Djordje Djenić – Mojsvetbrzine.rs
NAJNOVIJA VEST: Italijan Danilo Petruči je proglašen pobednikom u kategoriji motociklista jer je Tobi Prajs zbog prebrze vožnje u jednom sektoru kažnjen sa 6 minuta penalizacije. Etapa je prekinuta za motocikliste jer je organizator uvideo da imaju mali broj helikoptera koji pružaju medicinsku pomoć.
U klasi kvadova prvi je na specijalu Francuz Žiru, kod vozila „laki prototip“Amerikanac Kuintero, u klasi SSV, Brazilac Oliveira, kod kamiondžija Rus Karginov.