home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
24 sata Le Mana

Ferrari prekinuo pobednički niz Toyote

U godini u kojoj Francuska i ostatak sveta obeležavaju 100 godina od prvog održavanja trke 24 sata Le Mana najviše mesto na podijumu, koje je sa sobom donelo ogromne emocije i poseban jubilarni pehar, pripalo je Ferrariju koji je u Le Manu poslednji put bio prvi u generalnom poretku davne 1965. godine.

Kako navodi Klix.ba, već na slobodnim treninzima, kasnije i kvalifikacijama, videlo se da fabrički tim Ferrarija koji od ove sezone (konačno) opet nastupa u najsnažnijoj klasi ima velike planove u čuvenoj francuskoj trci izdržljivosti u kojoj već godinama osvajaju pobede u GT klasi, ali su pobedu u generalnom poretku poslednji put ostvarili 1965. godine.

24 sata Le Mana

Planovi temperamentnih „Crvenih“ nisu bili bez osnova, jer je Ferrarijev Hypercar prototip 499P sa startnim brojem 51 nakon žestoke višesatne borbe s jednim od dva favorizovana Toyotina prototipa na kraju stigao do najvišeg podijuma i tako prekinuo Toyotin petogodišnji pobednički niz u Le Manu koji traje od 2018. godine. Niz koji i nije baš najbolje prihvaćen kod mnogih ljubitelja trka izdržljivosti, jer se (bez adekvatne konkurencije) japanski tim od 2018. godine do ove sezone u FIA WEC-u, faktički, trkao sam protiv sebe.

Kako god, pred očima više od 330.000 gledalaca Ferrari (koji su delili James Calado, Antonio Giovinazzi i Alessandro Pier Guidi) zasluženo je stigao do 10. konstruktorske pobede u generalnom poretku u jubilarnom izdanju trke u kojoj je bilo mnogo incidenata, sudara, izletanja, manje i više oštećenih automobila i odustajanja, a ni ovaj put nije prošlo bez kiše koja je u pojedinim fazama trke lila „kao iz kabla“. Sreća nije bila naklonjena Toyotinom prototipu br.7 koji je zbog sudara rano završio pored staze, ali ni Ferrariju sa startnim brojem 50 koji je trku krenuo s prve pozicije, jer je zbog tehničkih problema borbu za vrh onemogućilo (pre)dugo zadržavanje u boksu.

Iza drugoplasirane Toyote sa startnim brojem 8 zasluženo je stigao jedan od tri prototipa Cadillaca, a izvanredan ritam jednog od dva Peugeotova prototipa (koji je dugo bio pri vrhu najbržih) prekinuo je neplaniran i poduži odlazak u boks zbog oštećenja koje je vozač Gustavo Menezes prouzrokovao u noćnom „susretu“ s ogradom. U klasi najsnažnijih najmanje zadovoljnih lica bilo je kod fabričkog tima Porsche Penske, jer su dva od tri prijavljena prototipa trku na kraju završili na devetoj i 11. poziciji. Daleko od onoga što smo navikli od kompanije koja ove godine slavi svoj 75. rođendan i ima rekordnih 19 ostvarenih pobeda u Le Manu u generalnom poretku.

Žestoko je bilo i u klasi LM GTEAm, a najviše sreće i spretnosti na kraju je imao poslovično odličan tim Corvette Racing koji će biti upamćen i kao poslednji tim koji je u Le Manu ostvario pobedu sa GTE automobilom, jer se već zna da će ih od naredne sezone zameniti mnogobrojni automobili iz klase GT3. Da, biće uzbudljivo na jedinstvenom „festivalu“ u Le Manu i u junu 2024. godine, jer će se na stazi la Sarthe u najsnažnijem Hypercar društvu naći i timovi BMW-a, Lamborghinija, Alpine... Stiglo je novo zlatno doba u trkama izdržljivosti!

Izvor: Klix.ba

Foto: Twitter.com/24hoursoflemans

Video: FIA World Endurance Championship







čitanja : 2048



Komentari