Stiže SRT Barracuda

Američki Car & Driver magazin piše da se Chrysler, u saradnji sa Fiatom, sprema da oživi jedan od svojih najpopularnijih automobila ikada proizvedenih – Barracuda.
Američki gigant želi da se probije na evropsko tržište sa jednim sportskim modelom, ali aktuelni Dodge Challenger je previše veliki za takav poduhvat najviše zahvaljujući velikoj LX platformi, koju deli sa Chryslerom 300 i Dodge Chargerom.

Iz navedenog razloga, Barracuda će biti napravljena na novoj platformi sa zadnjim pogonom, koju trenutno razvija Fiat za nove sportske modele pod oznakama Lancije, Alfe Romea i Maseratija.
Barracuda će biti značajno manja od Challengera i biće sličnih dimenzija kao današnji Ford Mustang.
U ponudi motora biće 2.4L I4 (uključujući i mogućnost turbo verzije), a očekuje se i 3.6L V6 verzija sa minimalno 300+ KS, kao i V8 motor. Chrysler trenutno u ponudi ima dva Hemi V8 motora – 5.7L sa 390KS i 6.4L sa 485KS, a šanse su male da će oba motora biti u ponudi.
Barracuda će se prodavati pod SRT (Street & Racing Technology), Chryslerovom divizijom koja se u prošlosti proslavila sa svojim verzijama modela kao što su Viper, Charger, Challenger, Neon, Caliber, Magnum, Ram, 300C, Crossfire i Grand Cherokee. Međutim, od sada, ova divizija će raditi odvojeno i praviće performance verzije sportskih verzija vozila sa Chrysler, Dodge, Jeep i Ram oznakama.
Inače, Plymouth Barracuda je bio legendarni američki model koji se proizvodio od 1964. do 1974. godine. Barracuda je bio prvi automobil u takozvanoj “pony“ klasi, koju je kasnije popularizovao Ford Mustang.

Neke od najređih verzija Barracuda, kao što je kabriolet iz 1971. godine sa Hemi motorom (proizvedeno samo sedam primeraka), danas dostižu cenu od preko pet miliona dolara.
Autor: Zoran T. – Autoblog.rs
Slike: Car & Driver
koji ce ovo promasaj biti ...
italijani izgleda ne razumeju da kad americki kupac vidi auto sa mustang, camaro, challenger, barracuda i slicnim imenima, da hoce retro dizajn, ne moderan. upravo je to razlog zasto je holden monaro pukao u americi - jer su stavili pontiac gto oznaku na njega. tako ce biti i sa modernom barracudom. fiatova platforma, 4-cyl motor za tako legendarno ime? nema sanse.
@mile antena,
Kad u dizajnu ides "unazad", kao sto je slucaj kod retro dizajna, neizbezno ides u corsokak. Pa sve do Mustanga iz 2005 nijedna generacija nije bila retro i oslanjala se na prethodnika vizuelno. Isti problem ce imati i naslednk Fiata 500, MINI-ja a vec sada ima VW Beetle. Sta mislis, dokle ce se Mustang oslanjati na original? Corveta je najbolji primer stalnog kretanja napred.
Samo Porse 911 moze da bude slicna oduvek i da to prolazi,JEDNA JE IKONA.
@Uros,
a beetle? pt cruiser? thunderbird? svi su bili retro pre mustanga i veoma uspesni.
neznam kako se nova beetle prodaje u evropi, ali je u americi dosta uspesna.
mustang se uvek oslanjao na original, svaki mustang je uvek imao (odredjene) linije sa prethodnikom, iako se to nije moglo videti na prvi pogled. naravno, nije bio total retro kao 2005+ mustang, ali je uvek imao odredjene linije.
ovaj auto iz srt, niko u americi ne zeli modernu barracudu vec retro, isto kao sto niko nije zeleo moderni camaro i bio je ugasen sve dok retro model nije izasao.
ovom autu su trebali dati neko drugo ime, barem se ljudi nebi razocarali. ovako svi ce ocekivati naslednika klasika (kao sto je slucaj bio sa holden monaro - pontiac gto), a dobiti modernu verziju zasnovanu na italijanu ...
Ovo će biti najlepši američki auto i istoriji američkog automobilizma
VRH, neponovljiv je!
Za Dart već govore da je po voznim karakteristikama bolji od Honde Civic...
Za to je... valjda ... zaslužan Alfa Romeo
Pa retro dizajn je nesto sto je trenutni hit, zasto toliko uspesni PT Cruiser nema naslednika? Thunderbird? Samo jedna generacija moderne interpretacije klasika i muk... Po stranim forumima vec se pise kako je novi Beetle izasao iz proporcija originala i kako naginje ka klasicnom kompaktu.
Na koga da lici nova Baracuda? Na original na koga vec lici Dodge Chalenger? Svasta...
To sto je nov ne mora da znaci da mora da se drzi originalnog dizajna k'o pijan plota. Vidi kako evoluira Nissan Z kroz generacije i isto je uspeshan.
@Dejan L,
od honde civic bolje vozne karakteristike ima i chevy sonic/aveo. po voznim karakteristikama civic je dno dna. tvrda, neudobna, nepregledna, u krivinama katastrofa ... to kupuju samo oni koji hoces da najjeftinije predju od mesta a do mesta b i da imaju najbolju preprodajnu vrednost posle x broja godina
@Uros,
bez uvrede, ali ti ne razumes amerikance. postoje stvari koje kod amerikanaca moraju biti retro, stvari koje su njihove ikone. to je isto kao da kazes da harley davidson treba da promeni svoju strategiju. mogu oni biti milion puta bolji, ali momenta kad izgube dusu kupci ce biti razocarani sa njima. ista stvar je bila sa pontiacom gto. on je bio daleko bolji auto od mustanga i pobedio ga je na svakom usporednom testu. i na kraju je pukao posle nekoliko godina. zasto? zato sto je gto americka ikona i kad das modernom autu takvo ime ljudi hoce da im vrati emocije kakve su imale kad su prvi put videli klasicni gto. a australijski auto sa modernim dizajnom, bez obzira koliko dobar bio, to nece uraditi. ista stvar ce se desiti barracudi. ljudi ce se obradovati kad cuju da se opet proizvodi, ali ce se razocarati kad je vide, jer umesto retro dizajna, umesto mocnih v8 motora, umesto da ih auto podseti na kad su prvi put videli klasicnu barracudu, ispred njih ce stajati mali, moderni italijanski auto sa 4-cyl motorom.
zivi bili pa videli. prolistaj malo americke forume i videces da se vec sada ista stvar prica. auto kao auto ce biti sigurno dobar, ali ce mnoge od samog starta razocarati sto to nije barracuda na koju su navikli.
@mile antena,
Ne ljutim se. Ne raspravljamo se, komentarishemo samo.
Naravno da bolje poznajesh prilike "preko bare" ali uveren sam da konstantan povratak u proshlost nije reshenje. Nestace "proshlosti" u jednom momentu. Pa kakav je skok samo bio s prve Corvete na drugu i trecu... Zadrzis shmek poput motora (za koji se slazem da treba da bude iskljucivo V8 buduci da je to deo istorije ovog modela), ali ne mora striktno da se drzis izgleda. Mozda ja to gledam drugim ocima, ali meni je moderni Chalenger najslabiji od velike americke muscle trojke (Mustang, Camaro i Chalenger) buduci da je BUKVALNO preslikan, zadrzavsi gotovo 90% linija originala. Dok Mustang i Camaro to inerpretiraju na malo slobodniji nacin, Camaro narocito. Kako ide prodaja Dodge u odnosu na dva konkurenta?
P.S. "Barracuda će biti značajno manja od Challengera i biće sličnih dimenzija kao današnji Ford Mustang." Koji je to odnos Dodga i Forda u velicini uopste, zar je moguce da je Mustang manji?
@Uros,
neznam dimenzije ovako napamet, ali challenger je ogroman auto (kako i nebi bio kad deli bazu sa chryslerom 300), rekao bi ovako napamet da je barem pola metra duzi od mustanga i za dobrih ~150 kg tezi.
challenger je najmanje uspesan od tri muscle cars, sto je i ocekivano jer je ipak dodge, ima dosta manje ljubitelja nego chevrolet i ford. vecina ljudi se slaze da je challenger lepsi i o camara i od mustanga, ali chevy i ford imaju jako verne kupce pa oni kupuju camaro/mustang pre challengera bez obzira sta challenger nudio.
barracuda moze da ostane onakva kakva jeste, ali ce imati daleko veci uspeh pod drugim imenom. jer ga ona ljudi nece porediti sa klasikom i nece biti razocaranih potencijalnih kupaca.
Ovo deluje odlicno! Naravno da ne moze da se poredi sa starom legendom ali svakako nije toliko los potez.
U potpunosti se slažem sa Miletom.
Isto kao kada bi BMW rešio da ne pravi više auta sa prepoznatljiva 2 "bubrega"...
"...Barracuda će biti napravljena na novoj platformi sa zadnjim pogonom, koju trenutno razvija Fiat za nove sportske modele pod oznakama Lancije, Alfe Romea i Maseratija..". Da li ovo niko nije vidio?
po mojim informacijam to nije potpuno nova platforma nego samo smanjena 300c platforma.
@ BiH_USA
E pa te tvoje američke lovačke priče ostavi za mileta antenu, Alfa ovu platformu razvija već 2 godine, jer želi da, na 50% svojih modela, vrati zadnji pogon! Dakle, koliko vidim platformom Đulijete i voznim karakteristikama iste, ti tvoji amerikanci su, zamisli, oduševljeni!
Pored toliko Jeep platformi, Alfa razvija SUV na nečemu sasvim trećem...
alfa zato i propada, sto umesto da je razvijala suv kad su ih ljudi bas i kupovalo (pre 10-15 godina) oni tek sada rade na suv (kada se ljudi okrecu sto dalje od njih) i pitanje je kad ce izaci u prodaju (ako izadje uopste)
@ Milan
takođe niko nije primetio početak drugog pasusa:"Američki gigant želi da se probije na evropsko tržište"
Što se tiče retro modela, oni ne trebajui mati nasljednika, ne mogu ga baš ukonponavati, na pr Fiat 500 neće imati nasljednika još 10 godina će oni gurati različiite verzije ,šminke itd i ako padne prodaja ,onda gase, isto bi VW bubu trebali ugasiti nije upalilo i tačka, ali na pr Porcshe je uvije isti iz tog razloga, dok je takav može se prodavati još 50 g, i neće ga mijenjati ,što je dobro ne mijenjati drastično, e samo treba biti dobro...tako i svi ostali ako su dbori mogu opstati ako ne idu u istoriju..))