home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Prema izvorima bliskim bavarskom proizvođaču, BMW će ove jeseni na Salonu automobila u Frankfurtu predstaviti najavni koncept M verzije nove generacije modela serije 3. Radiće se o lakšem i agilnijem modelu sa novim rednim 6-cilindričnim bi-turbo benzinskim motorom.

Frankfurtska studija, iako samo najavna, praktično će biti gotova stvar kada je reč o konačnom izgledu ovog automobila, s obzirom da u BMW-u po pravilu predstavljaju koncepte izgledom veoma bliske produkcijskoj verziji.

Dalje, Bavarci će se držati proverene formule pa je izgled novog M3 najlakše opisati na način da novoj standardnoj verziji dodate "M elemente" prethodnog M3. Ako na ovaj način i promašite biće to neznatno. Drugim rečima, očekujte prošireni trag točkova, 19-inčne točkove, nove branike, novi poklopac motora, krov od plastike ojačane ugljeničnim vlaknima, plava kočiona klešta (zlatne boje sa Carbon-Ceramic diskovima) i razne druge manje ukrase kako spolja tako i unutra.

Sa novim M3 se vraća i redni 6-cilindrični motor, odnosno ono po čemu je BMW i najpoznatiji. Konkretnije, radi se o novom motoru koji je deo nove B58 porodice modularnih motora koji dele zapreminu cilindra od 0,5 l. Srodnici su mu 3-cilindrični 1.5L iz sledećeg Minija i modela i8, odnosno 4-cilindrični 2.0 i sl. Zapremina verzije u novom M3 će dakle biti 3,0 litra.

Uz par turbo punjača snaga će mu se kretati oko 450KS, što ostavlja dovoljno prostora za unapređenja, posebne verzije, facelift i sl. Primera radi, GTS verzija bi samo uz promene na ECU-u mogla biti snažna oko 500KS.

Tu su i 6-stepeni manuelni i 7-stepeni (kasnije možda i 8-stepeni) M-DCT automatski prenos sa duplim kvačilom kojim će se upravljati putem ručica na upravljaču. Sve u svemu standardni M3 bi trebalo da ubrzava do 100 km/h za oko 4,5 sekunde, dok će mu najveća brzina biti elektronski ograničena na 250 km/h.

Za bolje vozne osobine i veću agilnost vozila pobrinuće se mehanički diferencijal na zadnjoj osovini, ali i masa automobila smanjena (prvenstveno zahvaljujući opsežnoj upotrebi aluminijuma i CFRP-a - vrata poklopac motora i prtljažnika, krov...) na oko 1500 kg.

Premijera produkcijske verzije se očekuje za godinu dana na ženevskom salonu 2014, a prodaja će krenuti nedugo zatim. Do 2015. u M verziji će se na tržištu pojaviti M4 Coupe, M4 Gran Coupe i M4 Cabrio, a iz cele porodice serije 3 u M vode neće krenuti samo verzije Touring i Gran Turismo.

Izvor: Autonet.hr

Render: arhiva Autoblog.rs / Carmagazine.co.uk



čitanja : 1388



Komentari