Nova Seat Ibiza stiže krajem 2015. godine

Seat ove godine obeležava 30-godišnjicu modela Ibiza koja je do sada prodata u više od pet miliona primeraka širom sveta.
Kako bi obeležio 30-godišnjicu Ibize, Seat je pre nekoliko meseci predstavio
i slavljenično izdanje nazvano Ibiza 30 Anniversary, a koje se pre svega
odlikuje bogatijom standardnom opremom, crnim 17-inčnim točkovima i
retrovizorima i naravno posebnim logom edicije.
Sada je je nemački magazin Auto Bild objavio i rendere eventualnog izgleda nove, pete generacije Ibize koja se po njima može očekivati krajem 2015. godine (ranije se inače pominjala 2016. godina).
Nova Ibiza će prestavljati "značajn korak napred za Seat dizajn", a očekuje se da će poput sledeće generacija VW Pola i Audija A1 biće napravljena na skraćenoj verziji modularne MQB platforme Volkswagen Grupe.
Automobil će biti lakši u odnosu na sadašnju, četvrtu generaciju Ibize, a dobiće i najnovije trocilindrične i četvorcilindrične motore, kao i bezbednosnu opremu i infotainment tehnologiju VW Grupe.

Automobil će biti dugačak oko četiri metra (verzije sa 3 i 5 vrata), i dalje će se nuditi karavan Ibiza ST, a u odnosu na sadašnji model nova generacija će biti i ekonomičnija. Takođe, Seat će i u novoj generaciji ponuditi i sportsku Ibizu Cupra (možda sa 1.8 TSI benzincem sa 190KS koji ima i obnovljeni VW Polo GTI).
Seat je inače prvu generaciju Ibize predstavio 1984. godine i to je za ovu kompaniju bio izuzetno važan model, u vreme nakon raskida partnerstva sa Fiatom i pre prelaska u većinsko vlasništvo nemačkog Volkswagena (1986. godine).
U razvoju su učestvovali Karmann i inženjeri Porschea, za dizajn se pobrinuo Italdesign (Giugiaro), a do 1993. godine je proizveden ukupno 1.308.461 primerak.
1993. na sceni se pojavljuje druga generacija, opet dizajnirana od strane Giugiara, veća i snažnija, a učestvovala je i u reli šampionatu u sezonama 1996., 1997. i 1998. godine. Tokom 1996. se pojavila i prva Ibiza Cupra sa 2,0 litarskim motorom i 150KS, a do 2002. godine je proizvedeno 1.522.607 komada druge generacije Ibize.
Treću Ibizu je Seat promovisao krajem 2002. godine, a za njen izgled je odgovoran Walter de'Silva. Za šest godina proizvodnje treća Ibiza je napravljena u 1.221.200 jedinica, dok je aktuelna, četvrta generacija predstavljena 2008. godine. Za izgled se ovoga puta pobrinuo Luc Donckerwolke, a treba pomenuti da je Ibiza IV u međuvremenu doživela i manju restilizaciju.
Ivan Mitić - Autoblog.rs
Renderi: Autobild.de
Masrer
Da li zaista veruješ da je OVO nastalo od Fabije??? Ili da i ovo i Fobaja nastalo od nečega drugog???
@ roker
Fabija danas ima noviju platformu od aktuelne Ibize i aktuelnog redizajniranog Poloa.
Na Fabiji će da testiraju tu novu platformu, koja se sastoji od prednjeg dela od MQB platforme (Golf 7) i zadnjeg dela od proširene PQ25 platforme (Polo 6).
Masrer
Sam si zaklučio da je Fabja surogat jeftinijih delova, malo od starog golfa malo od novog (tamo gde je jeftiniji) Upravo, baš kao i Dacija koja je satavljena tako da bude jeftina, bap kao i Fabija.
A Seat je premijum za Skodu, druga ciljna grupa, nije samo za tržipta u razvoju i siromašne građane EU.
Masrer.Nova fabija je odseceni Rapid ni manje ni vise i nastala od delova VW sa police.Od Skode nikad nista nije nastalo, a posebno ne bilo sta lepo.Ovo je lep auto i ne mrzim skodu, da je Skoda ovo naprvila,opet bih rekao da je lep, ali Skoda pravi grdobe.