Ovo je novi Audi A1

Audi još ranije najavio da će se nova generacija njihovog gradskog premium modela proizvoditi u Seatovoj Martorell fabrici u Španiji, za razliku od sadašnje generacije A1 koja se pravi u VW fabrici u Briselu.

Taj novi A1 je sada pred nama, odnosno prve zvanične slike su procurele pre predviđene premijere koja će se uskoro održati u Barseloni.

Poput drugih proizvođača i njihovih modela B segmenta, i Audi će novi A1 ponuditi samo u varijanti sa 5 vrata, a po najavama to je dinamičniji i komforniji automobil u odnosu na dosadašnji model.

Dok ne stignu i zvanični detalji, ovde podsećanje na ono što je do sada poznato.


Dakle, kupcima novog A1 će na raspolaganju po nekim ranijim najavama biti i 4x4 pogon, široka paleta benzinskih motora, kao i sportska S1 varijanta sa 2,0 litarskim turbo agregatom od oko 250KS. Ostaje međutim da se vidi da li će nova generacija A1 možda dobiti i RS1 varijantu (nezvanično bi mogla da raspolaže sa 2.0 TFSI turbo agregatom i nekih 310KS).

U ponudi motora će se naći i 1,0 litarski turbo trocilindraš sa 115KS, pa novi 1,5 litarski četvorocilindrični turbo agregat sa 150KS, kao i CNG verzija sa pogonom na komprimovani prirodni gas. Od menjača se pominju šestostepeni manuelni i opcioni sedmostepeni S tronic sa dvostrukim kvačilom.

Ostaje da se vidi kakva će biti ponuda dizelaša, imajući u vidu Dieselgate skandal i pad prodaje malih automobila sa dizel motorom.


Takođe, novi A1 će dobiti i digitalnu instrument tablu (biće dostupna kao opcija), Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink i unapređenu verziju MMI infotainment sistema. Naravno, podrazumevaju se i brojni sistemi asistencije vozaču, od automatskog kočenja u gradu, preko detekcije pešaka pa do tempomata sa limiterom brzine.


Kako bilo, novi A1 je nešto veći od dosadašnje generacije (ima nešto više od 400 cm umesto sadašnjih 395 cm), pri čemu treba napomenuti da se automobil bazira na MQB A0 platformi. To takođe znači da je i međuosovinsko rastojanje poraslo za 94 mm (na 2564 mm), a zapremina prtljažnika sa 270 na oko 300 litara.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Foto via Autotijd.be