Novi BMW Serije 3 (G20) na Salonu automobila u Parizu

Kako vreme leti... Aktuelnu generaciju Serije 3 BMW je predstavio još 2011. godine, a sada brojimo mesece do dolaska nove, sedme generacije na tržište.
Automobil će biti predstavljen na Salonu automobila u Parizu koji otvara svoja vrata početkom oktobra, a dosta toga je već sada poznato. Tako za početak puristi mogu da odahnu - nova Serija 3 kodnog imena G20 i dalje će (za razliku od nove Serije 1) imati zadnji pogon i naravno, opciju xDrive pogona na sva četiri točka.

Što se tiče samog dizajna, postoje mnogi renderi napravljeni prema špijunskim slikama iz kojih možemo zaključiti da će Serija 3 imati prepoznatljiv prednji deo s masovnim bubrezima i svetlima po uzoru na većeg brata - Seriju 5. Automobil će biti postavljen na modularnoj platformi CLAR što će između ostalog rezultirati povećanjem međuosovinskog rastojanja, a što će najbolje osetiti putnici na zadnjoj klupi. Takođe, zahvaljujući pomenutoj platformi očekuje se i ušteda od oko 40 kg u odnosu na još uvek aktuelni model.
U ponudi će biti ponešto za svakoga - od benzinaca preko dizelaša i hibridne verzije sve do potpuno električnog modela koji se pominje kao opcija. Nekoliko meseci nakon predstavljanja "normalnih" verzija trebalo bi da budu objavljeni i detalji najsnažnije verzije s oznakom M!
U unutrašnjosti će dominirati dva ekrana – centralni ekran infotainment sistema kao i digitalni kokpit ispred vozača. Iako još nema detalja, pretpostavljamo da će se u Seriji 3 naći i novi infotainment sistem OS 7.0 koji je predstavljen u novom BMW-u X5, a izgled digitalnog kokpita poznat je iz nedavno predstavljene Serije 8...
Ponudu benzinskih motora otvara 1,5 litarski trocilindraš od 140KS kojeg prati 320i s 2,0 litarskim motorom od 204KS. Oni zahtevniji će moći da odaberu model M340i s 3,0 litarskim motrorom od 360KS, 8-stepenim automatikom i xDrive pogonom. Boje dizelaša brane 2,0 litarski četvorocilindraš od 150KS i 204KS. Model 325d će raspolagati sa 231KS, dok će model M340d imati visokih 320KS. Hibridna verzija će nositi naziv 325e iPerformance, a pogon će činiti spoj 2,0 litarskog benzinca i elektromotora ukupne snage 260KS. Potpuno električna verzija bi trebalo da stigne 2020. godine pa će detalji o pogonu i dometu biti poznati kasnije...
Cene žestokog rivala Mercedesove C-klase i Audija A4 biće poznate nakon Salona u Parizu kada će verovatno biti poznat i tačan datum dolaska na tržište.
Izvor: Jutarnji.hr / YouTube / BMWblog