U Jaguaru razmatraju mogućnost da postanu marka isključivo električno pokretanih automobila

Elektrifikacija pogonskih sklopova je trenutno veliki trend u autoindustriji, gotovo jednako snažan kao i proširenje SUV/crossover ponude. Svakim danom je sve veći broj onih koji veruju da su električni pogoni budućnost pa u Jaguar Land Roveru razmatraju mogućnost da Jaguar postane marka isključivo električno pokretanih automobila. I to u narednih deset godina.
Britanski magazin Autocar javlja da su Jaguarovi stratezi rukovodstvu ovog proizvođača prezentovali strategiju po kojoj bi konvencionalni motori bili postepeno isključeni iz Jaguarove ponude. Ceo postupak bi započeo za koju godinu i konačno bi se završio za do deset godina.
Prvi model u ovom planu je električno pokretani naslednik XJ-a koji bi tako postao Jaguarov konkurent Teslinom Modelu S, Porscheovom Taycanu i sl. Ovaj automobil bi postao najluksuzniji Jaguar do sada a isticao bi se i jedinstvenim dizajnom eksterijera i enterijera.
Dalje, pomenuti izvor javlja da bi postojeće modele XE i XF sredinom sledeće decenije zamenio električni crossover koji je dimenzijama nešto veći od Audijevog E-Trona. Daljnje pojednostavljenje ponude je moguće kroz zamenu modela E-Pace i F-Pace sa sledećom generacijom modela I-Pace.
Prema dotičnoj strategiji sportski F-Type bi bio isključen iz ponude u prvoj polovini 2020. pa bi nakon toga jedini konvencionalno pokretani model u ponudi ostao budući veliki SUV J-Pace čiji električni naslednik bi na tržište stigao pre kraja sledeće decenije.
Kreatori ove strategije veruju da bi električna Jaguarova ponuda sa četiri do pet modela mogla da se prodaje u brojkama od oko 300.000 primeraka godišnje. U ovoj godini se očekuje da će Jaguar prodati oko 175.000 automobila. Drugim rečima, elektrifikacija bi trebalo da podstakne razvoj novog interesa za marku pa bi u isto vreme omogućila modernizaciju imidža.
Treba pomenuti i da bi elektrifikacija Jaguarove ponude drastično smanjila JLR-ovu prosečnu emisiju ugljen dioksida i smanjila pritisak na Land Rover u pogledu proizvodnje električnih modela što verovatno ne bi bilo dobro prihvaćeno među njegovim kupcima.
Izvor: Autonet.hr
Render: Autocar.co.uk