home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Volkswagen ID.4 Xtreme

Volkswagen je nedavno saopštio da njegovo R odeljenje za automobile s visokim performansama postaje potpuno električno 2030. godine. To znači da će briljantni automobili poput Golfa R nestati te da će njihovo mesto zauzeti niz električnih R modela.

Prvobitno se verovalo da će to biti R verzije modela ID.3 i ID.4, ali sada se stvari čine drugačijim. Šef Volkswagen R odeljenja Reinhold Ivenz je u razgovoru za Auto Express rekao da R modeli neće biti bazirani na postojećoj MEB električnoj platformi.

"Razgovarali smo o nekoliko koncepata u MEB svetu i nismo uvereni u ono što možemo napraviti s baterijom u ovom trenutku. Ako želimo specifičan MEB R model, on bi trebalo da ima svoju bateriju, a to je toliko skupo da takav automobil trenutno ne planiramo", kaže Ivenz.

Time su isključeni modeli ID.3, ID.4, ID. Aero i ID. Buzz. Oni koji žele snažniji crossover veličine Golfa, moraće da sačekaju. Međutim, dobra vest je da Volkswagen već radi na električnoj platformi sledeće generacije, koja će biti baza za buduće R električne modele.

"Platforma za električne automobile sledeće generacije će omogućiti mnogo vise snage. MEB nije toliko snažna platforma, ali mi ne razmišljamo o konjskim snagama nego o ubrzanju. Ako želimo ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4 sekunde, razgovaraćemo o tome koliko nam je snage potrebno kako bismo to ostvarili", dodao je Ivenz.

On je u tom slučaju govorio o ubrzanju i upravljivosti koje ima Teslin Model Y Performance, a koji razvija više od 450KS. To znači da bi Volkswagenov cilj bio najmanje 500KS.

ID. 3 je veličinom bliži Golfu, ali Ivenz smatra da je ID.4 bolji kandidat.

"ID. 4 je bolji koncept jer ima pogon na sva četiri točka, tako da imamo dobru bazu da napravimo R model. Ali, stvari se trenutno brzo menjaju, videćemo", zaključio je on.

Ivenz je takođe otkrio da će Volkswagen pokazati svoj prvi R električni koncept 2024. godine koji će biti uvid u put kojim kompanija ide. Produkcijski model se očekuje najmanje dve godine kasnije.

Izvor: Klix.ba / Autoexpress.co.uk

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen



čitanja : 425



Komentari