home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Alpine plan

Francuska kompanija Alpine najavljuje da će predstaviti dva nova velika električna modela, kao deo napora da se osvoji tržišni udeo i van Evrope.

Marka u vlasništvu Renaulta, koja je na putu da postane potpuno električna do 2026. godine, već je potvrdila da će nova generacija sportskog kupea A110, sportski hečbek baziran na Renaultu 5 i sportski krosover stići do 2026. godine, a sada najavljuje da će kasnije lansirati i električne modele u D i E segmentima.

Ova dva automobila biće presudni u uspostavljanju Alpine kao značajnog igrača na tržištima van Evrope, navodi Autocar. U širokom ažuriranju strategije transformacije Renault Grupe, izvršni direktor Luka de Meo je potvrdio da će Alpine ciljati na masovnu ekspanziju van Evrope, pre svega sa potencijalnim ulaskom u Severnu Ameriku i Kinu.

Veći sportski automobili biće ključni za privlačenje tržišnog udela na ovim tržištima, gde su takvi modeli pomogli evropskim markama da osvoje i održe tržišni udeo poslednjih godina.

Nova tržišta će predstavljati očekivanu polovinu rasta Alpine do 2030. godine, iako brend tek treba da potvrdi bilo kakve specifične ciljeve proizvodnje ili prihoda. Procenjuje se da će oko 15% prodaje biti ostvareno na tržištima van Evrope do 2030. godine.

Trenutno, kaže de Meo, proizvodni pogon kompanije Alpine u Diepu, u severnoj Francuskoj, ima popunjen kapacitet za aktuelni A110. Postrojenje će biti konfigurisano za izradu budućeg GT X-Over SUV-a od 2025. godine, ali tek treba da bude potvrđeno da li će proizvoditi novopotvrđene modele D i E segmenta.

Nema sumnje da će ova dva nova automobila koristiti varijaciju CMF-EV arhitekture Grupe Renault, iako uz opsežne prerade u skladu sa fokusom na performanse, luksuz i dinamičke akreditive.

Detalji neće biti potvrđeni još neko vreme, ali je verovatno da će ova dva modela koristiti novi EV motor od 268KS koji će ući u proizvodnju u Renaultovoj fabrici Kleon 2027. godine, možda čak i sa po jednim na svakoj osovini za pogon na sva četiri točka i izlaznom snagom uporedivom sa sportskim električnim modelima iz Porschea i Lotusa.

Moguće je da će Alpine D-segment EV biti rival budućoj Lotus Type 133 sportskoj limuzini, a da će E-segment ići na Lotus Eletre SUV. Kao i kod Lotusa, Alpine želi da naglasi da će „trkački pedigre“ nastaviti da igra ulogu u razvoju proizvoda, bez obzira na segment tržišta.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs

Foto: Motor.es



čitanja : 453



Komentari