Sledeće godine i električni Fiat Panda

Fiat će četvrtu generaciju Pande po ranijim informacijama zvanično predstaviti 11. jula 2024. godine (zvanični debi bi trebalo da se poklopi sa 125. godišnjicom Fiata), a naglasak je na potpuno električnom pogonu.
Poput nedavno predstavljenog rođaka Citroena e-C3, i nova Panda će kupce privlačiti pristupačnom cenom. Očekuje se da će izgled biti inspirisan Centoventi conceptom, a serijski model bi trebalo da prihvati krosover stil, zadržavajući jednostavnost i praktičnost svojih prethodnika, začinjen dodirom avanture koji podseća na legendarne 4×4 verzije.
Panda bi dakle mogla da izgleda kao evolucija koncepta Centoventi, ali će zbog smanjenja troškova verovatno deliti neke spoljašnje komponente sa Citroenom e-C3, pošto se očekuje da će ova dva urbana EV-a biti blisko povezana. Naravno, Fiat će uraditi karoserijske panele specifične za brend, pošto je Panda jedan od ključnih modela njegove linije sa dugom istorijom koja datira još od 80-ih.
U tom svetlu, izvršni direktor Fiata, Olivije Fransoa, otkrio je da će ovaj kultni model biti ključni izvor inspiracije za buduću verziju. Naslediće filozofiju „manje je više“ i daće prioritet „osnovnom“, baš kao i njegov prethodnik.
Ovo sugeriše povratak jednostavnom dizajnu enterijera, izbegavajući skupe tehnološke gedžete u korist pametnih, praktičnih rešenja koja poboljšavaju svakodnevni život i uz udobnost i uživanje.
Uprkos tipičnoj klasifikaciji Pande u A-segmentu (gradski automobil), predstojeća generacija bi mogla da premosti jaz u B-segmentu (supermini), posebno kada je u pitanju unutrašnji prostor. Sa EV platformom, možemo predvideti više prostora za putnike u poređenju sa prethodnim iteracijama, upareno sa prostranijim prtljažnikom. Ova transformacija je omogućena arhitekturom EV-a i dužom karoserijom koja bi mogla da se približi simboličnom pragu od 4 metra, označavajuć značajno povećanje u odnosu na sadašnji model od 3653 mm.
Nova Panda će se bazirati na Stellantisovoj Smart Car platformi, koja je evolucija široko korišćene CMP / eCMP arhitekture dizajnirane za jeftine modele. Ista osnova se koristi u novom Citroenu e-C3 iz 2024., dajući nam time i odgovor šta možemo očekivati od novog Fiata.
Citroen e-C3 je debitovao sa električnim motorom od 83 kW/113 KS, pri čemu automobil od 0 do 100 km/h ubrzava za 11 sekundi i postiže elektronski ograničenu maksimalnu brzinu od 135 km/h. Uz baterije 44 kWh, domet iznosi 320 km. Citroen je takođe otkrio planove za uvođenje jeftinije verzije do 2025. godine, sa dometom od približno 200 km. Iako Citroen nije otkrio specifične tehničke detalje, očekuje se da će ova varijanta koristiti manji i isplativiji paket baterija, verovatno uparen sa manje snažnim motorom. Ove specifikacije će verovatno usvojiti i Fiat Panda, jer se očekuje da će ova dva modela deliti značajan deo svojih mehaničkih komponenti.
Platforma Smart Car je dizajnirana pre svega za potpuno električna vozila, ali je takođe kompatibilna sa SUS motorima. To znači da bi nova Panda potencijalno mogla da se nudi i sa derivatima Stellantisovog 1,2 itarskog blago hibridnog trocilindričnog benzinca, bar za određena tržišta.
Iako će se Fiat Panda 2024. proizvoditi u Evropi (neke ranije nezvanične vesti između ostalog pominju i Kragujevac), očekuje se da će biti među najisplativijim električnim vozilima. Izvršni direktor Fiata, Olivije Fransoa, otvoreno je izrazio nameru kompanije da "oteža život" konkurentima kineske proizvodnje, i to isporukom pristupačnog urbanog EV-a dostupnog širokoj publici.
U vezi cene električne Pande, kao indikacija može da posluži Citroen e-C3. Francuski model počinje od samo 19.990 evra za osnovnu opremu sa dometom od 200 km i od 23.300 evra za verziju sa dometom od 320 km.
Italijanski mediji pišu da bi nova Panda mogla da ima i hibridnu verziju. Ona bi trebalo da košta manje od 20.000 evra i da koristi trocilindrični motor. Snaga ove verzije bi trebalo da bude oko 100 KS. Prema glasinama, cena ove verzije mogla bi da bude oko 17 – 18.000 evra.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs
Render: Clubalfa.it