home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Xiaomi YU7
 
Kineski Xiaomi je ostvario svoj prvi kvartalni operativni profit u odeljenju za električna vozila: u trećem kvartalu ovo odeljenje je generisalo 700 miliona juana, što je oko 85 miliona evra. Istovremeno, kineska grupa povećava svoju prognozu prodaje za tekuću godinu sa 350.000 na 400.000 električnih automobila.

Poslovna jedinica Xiaomi-ja za električna vozila i veštačku inteligenciju dostigla je profitabilnost otprilike 19 meseci nakon lansiranja svog prvog električnog sedan modela, SU7. Ova jedinica zvanično objedinjuje „inteligentna električna vozila, veštačku inteligenciju i druge nove inicijative“, ali su samo električni automobili ostvarili prihod od 28,3 milijarde juana u trećem kvartalu, od ukupno 29,0 milijardi juana. To iznosi 3,45 milijardi evra od ukupno 3,53 milijarde evra. U odnosu na treći kvartal 2024. to predstavlja rast od 199 procenata, a u odnosu na drugi kvartal 2025. rast od 36 procenata, prenosi portal Electrive.

Na kraju, jedinica je ostala u plusu između jula i septembra. Xiaomi izveštava o EBIT-u od 700 miliona juana za ovo odeljenje. Ova cifra opisuje operativni profit pre kamata i poreza (bruto profit minus operativni troškovi).

Prema navodima kompanije, ovaj uspeh pre svega je rezultat povećanja isporuka vozila, ali i rasta prosečne prodajne cene. U trećem kvartalu, Xiaomi je povećao prodaju sa 81.302 jedinice u drugom kvartalu 2025. na 108.796 jedinica (+33,8 odsto).

U poređenju sa prethodnom godinom, prodaja je porasla čak 173,4 procenta (Q3/2024: 39.790 jedinica). Prosečna prodajna cena porasla je za devet procenata u odnosu na isti period prethodne godine — sa 238.650 juana po vozilu na 260.053 juana (sa oko 29.080 na 31.690 evra) — što se uglavnom pripisuje povećanim isporukama serije YU7, koja ima višu prosečnu prodajnu cenu.

„U oktobru 2025. serija Xiaomi YU7 zauzela je prvo mesto po prodaji SUV vozila u kontinentalnoj Kini“, naglasio je Xiaomi u svom godišnjem izveštaju. Ovo je bilo moguće i zahvaljujući gušćoj mreži prodajnih i servisnih centara, koja je, zaključno sa 30. septembrom, obuhvatala 402 prodajna centra u 119 gradova i 209 servisnih centara u 125 gradova u kontinentalnoj Kini.

Tokom konferencijskog poziva sa analitičarima povodom predstavljenih finansijskih rezultata, izvršni direktor Xiaomi-ja Lei Jun takođe je ažurirao godišnji cilj prodaje. Prema njegovim rečima, kompanija će već ove nedelje dostići svoj prvobitni cilj od 350.000 isporučenih električnih automobila u 2025. godini i sada očekuje da će ove godine isporučiti više od 400.000 vozila. Ako se tome dodaju električni automobili proizvedeni još u 2024. godini, Xiaomi je do sada proizveo oko 500.000 vozila.

Izvor: Biznis.rs

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Xiaomi



čitanja : 18



Komentari