Novi Bugatti model potvrđen za sredinu ove godine
Bugatti će ove godine predstaviti novi model ali za sada nije poznato koji motor će ga pokretati.
Mada je kompanija odbila da komentariše spekulacije u medijima, šefica odeljenja za komunikacije Nikol Ože je za Motor1 rekla da se otrkrivanje može očekivati negde sredinom godine.
Jedina informacija koja je do sada potvrđena je da će i dalje imati motor sa unutrašnjim sagorevanjem, ali ne i W16. Qaud-turbo 8,0 litarski monstrum se povlači a ostaje pitanje šta dolazi posle njega.
Neki izvori tvrde da će to biti atmosferski 8,3 litarski V16 koji je razvio Cosworth, dok drugi spekulišu da će to biti manji motor, kao što je V12 Lamborghini Revuelta ili V8 iz VW grupe. Takođe postoji velika mogućnost da će to biti potpuno novi motor. Šta god da je slučaj, iz kompanije su potvrdili da će sledeći Bugatti biti hibrid.
Prethodno je izvršni direktor Bugatti-Rimaca Mate Rimac rekao da ćemo biti „zaprepašćeni“ novim modelom. On je dalje pomenuo da će novi model dobiti nikada ranije viđene karakteristike i „jako elektrifikovan“ pogonski sklop baziran na „veoma atraktivnom motoru sa unutrašnjim sagorevanjem“.
Bivši direktor dizajna Bugattija, Ahim Anšhajt, rekao je prošle godine da će automobil biti "još neverovatniji" od Mistrala: "Biće neverovatan, proporcionalno, tehnološki, u smislu inovacija, u smislu neočekivanosti."
Bugatti radi na dizajnu automobila od 2021. Treba napomenuti da je predstojeći hibridni hiperautomobil bio poslednje vozilo koje je potpisao Anšhajt koji se penzionisao 2023. nakon skoro dve decenije na čelu Bugatti dizajna.
Priča se da bi automobil mogao da bude još ekskluzivniji od svojih prethodnika, koji su imali seriju od 500 jedinica za Chiron i samo 450 jedinica za Veyron. Kako je Mate Rimac otkrio na Instagramu, novi model je prikazan iza zatvorenih vrata još u novembru 2023. To se desilo tokom sastanka sa partnerima kompanije održanog u u Berlinu.
Iako je svetska premijera za samo nekoliko meseci, isporuke kupcima neće početi do 2026. godine. Francuska marka naime ima pune ruke posla završavajući proizvodnju modela Mistral i Bolidr, koji su ograničeni na 99 odnosno 40 jedinica.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs