home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Jaguar EV

Jaguar se priprema da uđe u svoju sledeću eru predstavljanjem novog električnog automobila, uz objavljivanje fabričkih slika na kojime je maskirani prototip.

Brend je inače nedavno već potvrdio da će „sledeća faza Jaguarove transformacije“ biti otkrivena na Miami Art Weeku 2. decembra.

Jaguar EV

Taj automobil treba da demonstrira novi jezik dizajna koji će definisati liniju od tri modela, koja se sastoji od GT-a sa četvoro vrata, SUV-a i limuzine. Sva tri će se bazirati na JEA platformi sa dugim međuosovinskim rastojanjem, koja se razvija isključivo za upotrebu na Jaguar modelima nove ere.

Jaguar EV

Za GT se očekuje domet od više od 430 milja (692 km) i snaga preko 575 KS. Cene će počinjati od oko 100.000 funti.

Generalni direktor Jaguara, Ravdon Glover, nedavno je rekao za Autocar da je odluka da se koncept otkrije u SAD-u uslovljena važnošću tog tržišta, ali je dodao da brend ne zanemaruje svoje poreklo.

„Nemojte to da smatrate kao ’Britanstvo nije važno’“, rekao je Glover. „To je zaista važan deo brenda. Ali mi smo takođe globalni brend. I pogledajte veličinu i razmere američkog tržišta. Za nas je ono zaista važno.”

JLR je u avgustu saopštio da je započeo testiranje kamufliranih prototipova Jaguara sledeće generacije. GT bi trebalo da se pojavi u prodaji krajem sledeše godine, a prve isporuke še se održati u leto 2026.

Jaguar je još prošle godine najavio da se u potpunosti ponovo pokreše kao deo JLR-ove Reimagine strategije, bez planiranih direktnih zamena za bilo koji od ranijih modela. Umesto toga, Jaguar se pomera na viši nivo tržišta kako bi stajao uz Range Rover, Defender i Discovery kao jedan od četiri „stuba brenda“ JLR-a.

Iako tržište traži SUV-ove svih vrsta, segment je već uveliko pokriven drugim JLR brendovima Range Rover, Discovery i Defender. Umesto toga, Jaguar, sa svojim novim fokusom na vozila manjeg obima i sa većom maržom, može da cilja segmente u kojima drugi JLR brendovi nisu prisutni.

Prvi dokaz o tome će biti upravo GT sa četvoro vrata. Prvi iz palete sa tri automobila, biće pravljen u Solihulu i biće ne samo najmoćniji Jaguarov serijski automobil ikada napravljen, već će i nadmašiti električni I-Pace, po dometu i kapacitetu punjenja.

Novi Jaguari će biti „bujni, neustrašivi i zapanjujući“, navode iz kompanije. Inspiracija je filozofija osnivača Jaguara Vilijema Lajonsa da Jaguari treba da budu „kopija ničega.“

Jaguar će u budućnosti ciljati bogate američke kupce, a to će činiti sa dizajnom koji polarizuje. U Jaguaru žele da ponove uspeh iz 1990-ih, posebno u Severnoj Americi, kada su njihovi automobili bili skuplji i ciljali bogatiju demografsku grupu nego što je brend radio proteklih godina.

„Samo u SAD ima 20 miliona milionera“, kaže izvršni direktor kompanije Ejdrijen Mardel. „Dakle, manji obim, viša cena, to je apsolutno prava pozicija za Jaguar danas.”

Obim će biti oko 50.000 automobila godišnje za čitav asortiman. Automobili će se proizvoditi u novom namenskom prostoru u JLR-ovom proizvodnom pogonu u Solihulu.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 584



Komentari