home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Cupra Leon

Po pisanju britanskih medija, sledeća generacija Cuprinog Leona će biti potpuno električna.

Planiran za početak naredne decenije, novi Leon će biti četvrti EV ovog brenda. Pridružiće se Ravalu koji će koštati manje od 25.000 evra, Tavascanu i Bornu koji će verovatno ući u novu generaciju neposredno pre nego što stigne električni Leon.

Pre toga, aktuelni Leon, dostupan sa SUS i plug-in hibridnim pogonima, biće unapređen u skladu sa predstojećim Euro 7 propisima o emisiji izduvnih gasova. Ovo će omogućiti automobilu da nastavi "dugo u sledećoj deceniji" zajedno sa srodnim Cupra Formentorom, rekao je šef Vejn Grifits za Autocar.

„I Cupra Leon i Cupra Formentor su bazirani na istoj platformi“, rekao je Grifits. „Proširićemo ih duboko u narednu deceniju. Ako želimo da uđemo u sledeću deceniju, uvek ćemo morati da vodimo računa o tim automobilima i da ih revitalizujemo.“ Dodao je: „Nakon toga, sledeća generacija Leona će definitivno biti električna.“

Taj EV će se bazirati na VW-ovoj novoj SSP platformi, koja će biti osnova svega, od superminija do sportskih automobila s kraja decenije. Ovo će omogućiti Leonu da zadrži sličnu veličinu kao aktuelni automobil i da se ubaci ispod Tavascana u Cuprinoj EV liniji.

Takođe se smatra da bi Leon mogao da postane isključivo Cuprin model, omogućavajući Seatu da se fokusira na manje, pristupačnije automobile u konvencionalnim segmentima. Prema Grifitsu, takav potez bi omogućio Cupri da napreduje dalje na tržištu i fokusira se na plug-in hibride i na kraju na potpuno električne modele.

Očekuje se da će lansiranje modifikovanih verzija Ibize i Arone signalizirati početak repozicioniranja brenda. Ova ažuriranja, zajedno sa hibridnom tehnologijom, omogućiće automobilima da ispune stroge Euro 7 propise, kao i da budu spremni za prodaju u narednoj deceniji.

To znači da će biti ponuđeni blagi hibridni motori – značajna investicija za manje modele, ali neophodan korak za nastavak prodaje pristupačnih novih automobila, gde potražnja za EV tek treba da poraste.

„Mi, kao što je Volkswagen uradio sa Polom, želimo da produžimo životni ciklus tih proizvoda, ne samo sa Euro 7, već i hibridizacijom, jer to je ono što tamo nedostaje: hibridni modeli“, rekao je Grifits.

Veći Ateca i Leon su drugi modeli u Seatovoj liniji – nakon što je Tarraco nestao – oba se takođe nude sa Cupra značkom. Moguće je da će Seat verzije Atece i Leona biti odbačene kada budu revidirane, ukoliko Seatova uloga kao specijaliste za male, pristupačne hibridne automobile bude učvršćena.

Grifits je rekao da investicije u Ibizu i Aronu ne bi trebalo posmatrati kao da se Seat i Cupra povlače od električnih vozila. Umesto toga, to je realnost „potrebe da se odgovori na tržište koje traži druge tipove pogona – efikasne SUS, hibride i plug-in hibride“.

Dodao je: „Nećemo odstupiti od elektrifikacije kao pravca. Ne dovodimo u pitanje cilj dostizanja nulte emisije što je brže moguće. Moramo biti fleksibilni i ​​ne možemo biti dogmatični. Ne možemo naterati potrošače da voze električne automobile."

Dolazak Ravala krajem 2025. će pomoći da se „demokratizuje elektromobilnost“, prema Grifitsu. „Sa manjim gradskim električnim automobilima ispod 25.000 evra, mislim da ćemo videti kako prodaja električnih automobila raste“, rekao je on. „Ali u međuvremenu, moramo da ponudimo i EV i ne-EV. Mislim da trenutno imamo najbolje od oba sveta.”

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 380



Komentari