home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Alfa Giulia

Alfina Giulia je spremna za veliku transformaciju, prelazeći sa svog klasičnog oblika limuzine na potpuno novi dizajn krosovera.

Deleći svoju platformu sa novim Stelvio SUV-om koji se očekuje kasnije ove godine, Giulia sledeće generacije će imati napredniji enterijer, tehnologiju sa veštačkom inteligencijom i unapređene sisteme za pomoć vozaču. Pošto je dizajn za oba modela sada finalizovan, izvršni direktor Alfa Romea je potvrdio značajan redizajn Giulije.

Santo Ficili, novi izvršni direktor Alfa Romea, u intervjuu za francuski L’Argus je potvrdio da će Giulia imati „novi dizajn i novu vrstu karoserije“. Iako nije otkrio mnogo detalja, nagovestio je zajedničku platformu sa Stelviom, a ostalo je prepustio našoj mašti. „Dakle, možete zamisliti kakvu vrstu vozila ćemo ponuditi“, dodao je Ficili, suptilno ukazujući na uzvišeniji i SUV stav za buduću Giuliju.

Međutim, to ne bi trebalo da bude tradicionalni krosover, piše Carscoops. Prema nekim izvorima, Giulia će slediti ovaj primer sa aerodinamičnom siluetom po uzoru na DS No8, Peugeot 408, Citroen C5 X i buduću Lanciju Gammu. U suštini, Alfa Romeo ne napušta svoj prepoznatljiv stil, već zamenjuje svoje korene limuzine za nešto što je više usklađeno sa današnjom klijentelom koja voli krosovere.

U međuvremenu, Alfina evolucija dizajna će nastaviti da se kreće napred. Šef dizajna Alehandro Mesonero-Romanos je još ranije otkrio da će se svi budući modeli odreći neobičnog postavljanja registarskih tablica, zahvaljujući savremenim propisima o bezbednosti pešaka. Pored toga, Giulia i Stelvio će imati ažuriranu verziju legendarne scudetto maske.

I Stelvio i Giulia će dobiti najsavremenije enterijere, sa naprednim informativno-zabavnim sistemom sa AI-om i ADAS paketom za poboljšanje njihovih mogućnosti autonomne vožnje.

Novi Alfa Romeo Giulia i Stelvio će se bazirati na STLA Large arhitekturi, koja se takođe koristi u najnovijem Dodge Chargeru. Međutim, izvršni direktor Alfa Romea uverava da će italijanski modeli imati jedinstvenu postavku, napominjući da su inženjeri brenda „promenili stvari“ kako bi ih razlikovali od američkog automobila.

Govoreći o liniji pogonskih agregata za novi SUV, izvršni direktor Santo Ficili je izjavio: „Do danas je planirano da novi Stelvio bude 100% električni. Ali radimo i na hibridnim verzijama.” Iako Ficili nije dao detalje o Giuliji, razumno je očekivati da će i taj model imati i EV i hibridne opcije.

Ova multi-energetska strategija je u skladu sa nedavnim vestima da je Alfa Romeo odustao od svojih planova da postane proizvođač samo električnih automobila. Odluka je usledila nakon sličnog pomeranja drugih brendova Stellantisa, uključujući Lanciju, što signalizira širi korak ka fleksibilnosti u ponudi pogonskih agregata.

Fabrika Cassino u Italiji će nastaviti kao proizvodno središte za Giuliju i Stelvio. Očekuje se da će prve jedinice novog Stelvia sići  ​​sa proizvodne trake u julu 2025. godine, nakon njegovog prolećnog debija. U međuvremenu, Giulia će verovatno imati svoj debi tokom 2026. godine.

Ništa od nove Giuliette

Nakon što je podelio detalje o novim modelima Stelvio i Giulia, Ficili je takođe stavio tačku na glasine o novoj Giulietti. Ficili je potvrdio i da Giulietta ipak neće dobiti naslednika, budući da kompanija neće ponovo ući u hečbek segment jer kupci preferiraju SUV vozila.

Objasnio je: „Iskreno, u ovom trenutku ne vidim budućnost za Giuliettu jer nema potražnje. Danas je Giulietta - Tonale.”

Šef Alfa Romea je naveo tržišne uslove kao razlog za odlazak iz segmenta. „Moramo da pratimo potražnju tržišta, a kupci žele SUV. I moramo da prodajemo automobile.”

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 2130



Komentari