Volkswagen ID.2 R sa oko 400 KS

Ovaj sportski električni komapkt bi u stvari mogao da bude deo šire inženjerske inicijative, koju predvodi odeljenje R Performance, a čiji cilj je istraživanje snage i potencijala vektorisanja obrtnog momenta elektromotora koji su smešteni u točkove. Ukoliko zaista dobije zeleno svetlo, ID.2 R bi se u ponudi smestio iznad već najavljenog ID.2 GTI (na slici).
Pogonski sklop koji se razmatra za ID.2 R zadržava prednji elektromotor i elektroniku napajanja kao kod GTI modela, ali dodaje dva nezavisno kontrolisana električna motora unutar zadnjih točkova. Ovo bi omogućilo značajno poboljšanje performansi i pogona na sva četiri točka bez ugrožavanja prostora u prtljažniku.
Volkswagen je potvrdio da će standardni ID.2 debitovati 2026. godine, dok krosover verzija ID.2 stiže 2027. godine, navodi Klix.ba.
Posebno je zanimljivo da se ova moćna R verzija razvija u saradnji s tehnološkim partnerom kome je sedište na Balkanu, a koji je specijalizovan za lagane i efikasne sisteme motora u točkovima. U kombinaciji s prediktivnom raspodelom obrtnog momenta, kontrolom skretanja zasnovanom na kočnicama i dinamičkim načinima vožnje, ovaj sistem pogona bi trebalo da ponudi prave sportske performanse i agilnost bez glomaznosti i troškova konvencionalnog sistema s dva motora.
Takođe, Volkswagen još uvek razmatra sve opcije jer ne bi bile potrebne skupe modifikacije MEB Plus platforme, na kojoj je baziran ID.2, kako bi se prilagodila drugom klasične postavljenom zadnjem motoru, ukoliko se VW odluči da ponudi iste performanse iz konvencionalnije postavke. Najmanji automobil baziran na MEB platformi koji je trenutno dostupan s dva motora je Škoda Elroq vRS, koja je 400 mm duža od konceptnog ID.2.
S obzirom na to da će ID.2 GTI s pogonom na prednje točkove isporučivati 286 KS, očekuje se da će ID.2 R raspolagati sa oko 400 KS ili čak i više iz svoja tri elektromotora.
Izvor: Klix.ba / Autocar.co.uk
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen