Stižu Mazda Iconic SP i novi MX-5

Ako se to desi, mogao bi jednostavno da preuzme ulogu duhovnog naslednika RX-7, piše Carscoops.
Štaviše, očekuje se da će se prodavati zajedno sa sledećom generacijom legendarnog modela MX-5, iako je taj na rasporedu za nekoliko godina.
U intervjuu za Motor Trend, glavni tehnički direktor Mazde, Rjuiči Umešita, potvrdio je ono što su mnogi čekali da čuju: „Možete očekivati da će Iconic SP biti dobar naslednik za RX-7.“
Njegovi komentari odražavaju ranije izjave predsednika i izvršnog direktora Mazde, Masahira Mora, koji je rekao da bi voleo da vidi povratak sportskog automobila sa rotacionim motorom.
Zanimljivo je da je Umešita rekao da bi mogao da krene u proizvodnju već 2026. godine, ali vreme takođe zavisi „od održivog poslovnog slučaja“.
Sa tehničke strane, stvari se brže kreću, jer je potvrdio da je sledeća generacija rotacionog motora skoro spremna.

Pitanje imena je još uvek nerešeno. Kada je upitan da li bi novi sportski automobil mogao da nosi oznaku RX-7 ili RX-9, Umešita je ostao dvosmislen. Napomenuo je da model nije namenjen da direktno nasledi bilo koju postojeću oznaku, iako bi mogao da oživi nešto iz prošlosti ili da uvede potpuno novi identitet. Jedino je sigurno da se neće zvati Cosmo, ime koje se nekada koristilo za Mazdin luksuzni coupe.
Hibridni pogonski sklop u Iconicu SP proizvodi kombinovanu snagu od 272 kW/370 KS, a ima rotacioni motor koji deluje kao produživač dometa, uparen sa jednim elektromotorom i baterijom. Očekuje se da će serijski model koristiti sličnu postavku. Međutim, Mazda bi mogla da ponudi i drugu konfiguraciju, ovog puta sa rotacionim motorom koji služi kao glavni izvor pogona.
Što se tiče prodajnih ciljeva, to će biti model male serije, a Umešita navodi da će „dopuniti“ umesto da pojede prodaju MX-5.
Aktuelna ND generacija Mazde MX-5 je na putevima od 2014. godine pa se postavlja pitanje kada stiže sledeća verzija. Iako je razvoj u toku, lansiranje je još uvek nekoliko godina udaljeno. To znači da će aktuelni model ostati malo duže na tržištu.

Šef dizajna Masaši Nakajama je rekao za Motor Trend da će novi roadster zadržati kompaktan otisak, osećaj lakoće i pristupačnost koji su definisali prethodne generacije MX-5, dok će preraditi „sve ostalo“. Vizuelno, očekuje se da će sledeća Miata u velikoj meri pozajmiti dizajnerski jezik koncepta Iconic SP, samo smanjen da bi se uklopio u manje proporcije.
Za razliku od naslednika RX-7, koji će biti kupe 2+2, novi MX-5 će ostati roadster sa dva sedišta. Što je još važnije, biće opremljen četvorocilindričnim benzinskim motorom, što će mu pomoći da se dodatno diferencira od hibridnog sportskog automobila sa rotacionim pogonom i zadrži pristupačnu cenu.
Mazda je već potvrdila da će novi Skyactiv Z pogonski sklop debitovati 2027. godine. On će doneti poboljšanja u potrošnji goriva i performansama, a verovatno je da će sledeća generacija Miate dobiti jedan od ovih motora, verovatno atmosferski četvorocilindraš. Naravno, ostaće pogon na zadnje točkove a i manuelni menjač je i dalje na stolu.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs