Električni Porsche Cayenne još tokom ove godine

Usred nedavnih sumnji o EV budućnosti, Porsche je potvrdio da će aktuelni Cayenne ostati u prodaji zajedno sa novim modelom Cayenne Electric, nudeći tako tri varijante pogona – SUS, hibrid i EV – sve do naredne decenije.
Kompanija u saopštenju kaže: „Porche istovremeno ide napred sa razvojem svojih moćnih hibridnih modela i modela motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Do i posle 2030. godine, uspešan SUV će se nuditi sa tri varijante pogonskog sklopa širom sveta.”
Oliver Blume, generalni direktor Porsche AG, potvrdio je da će Cayenne Electric postaviti nove standarde u segmentu električnih SUV vozila. Blume je dodao da će kupci Porschea „i dalje moći da biraju između širokog spektra moćnih i efikasnih SUS modela i hibridnih modela“ u sledećoj deceniji. Ovo će biti omogućeno „daljom nadogradnjom“ trenutne treće generacije, koja će biti dostupna zajedno sa Cayennom Electric.
To znači da je Porsche odlučan da zadrži twin-turbo V8 motor. Inženjeri iz Cufenhauzena već poboljšavaju efikasnost pogonskog sklopa primenom „opsežnih tehničkih mera“. Ovo će omogućiti da V8 bude u skladu sa budućim zakonskim zahtevima i ostane u prodaji duže nego što se očekivalo.
Aktuelna treća generacija je predstavljena 2017. godine i dobila je veliko unapređenje 2023. godine. Ponuda nakon 2030. će verovatno zahtevati još jedan fejslift, čime će biti u rangu sa novijim modelima.
Uprkos obnovljenom višestrukom pristupu, izvršni direktor Porschea insistira da je kompanija „čvrsto posvećena elektromobilnosti“.
Kamuflirani prototipovi Cayenna Electric će ukupno preći „nekoliko miliona kilometara širom sveta u ekstremnim klimatskim i topografskim uslovima”, obezbeđujući da će sve biti spremno za veliko lansiranje, još tokom 2025.

Kamuflirani Cayenne Electric će moći da se vidi i na Festivalu brzine u Gudvudu od 10. do 13. jula.
Pre toga, Cayenne EV je već bio na stazi Šelsli Volš. Ovo je jedna od najstarijih brdskih staza na svetu. Za volanom je bila vozačica Porsche Formule E, Gabrijela Jilkova. Stari rekord SUV-a je poboljšan za više od četiri sekunde. Tačnije, novi rekord iznosi 31,28 sekundi na 914 metara.

Porsche je ranije već potvrdio da će električni Cayenne biti baziran na VW Group Premium Platform Electric (PPE) arhitekturi, integrišući najnoviju tehnologiju u smislu „visokonaponskih sistema, pogonskog sklopa i šasije“. Među ciljevima za razvoj novog Cayenna su „Porcheove vozne karakteristike, veliki kapacitet i stabilno punjenje, visoka efikasnost i visok nivo udobnosti i svakodnevne upotrebljivosti“.

Električni Cayenne može da povuče i do 3,5 tone, a između ostalog, ima i Porsche Active Ride. Ovo je pametan, aktivan sistem šasije koji podiže udobnost i dinamiku na novi nivo.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs