Kia potvrdila novi gradski električni automobil

Kijino uvođenje električnih automobila se nastavlja brzim tempom, a modelima EV3, EV6 i EV9 ove godine se pridružuju EV4 i EV5, a zatim EV2 2026. godine. Sada su napori kompanije usmereni na ono što sledi, piše britanski Autocar.
Električno vozilo početnog nivoa koje je ispod EV2 i čija je cena ispod 25.000 evra jeste glavni novi dodatak, ali zamene za EV6 i EV9 će označiti velike promene za brend dok se kreće ka softverski definisanim vozilima (SDV).
Nova tehnologija električnih vozila sa produženim dometom je takođe u razvoju, uz kontinuirani razvoj hibrida, pa čak i modela sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.
Predsednik i izvršni direktor Kije, Ho Sung Song, potvrdio je svoju posvećenost modelima početnog nivoa i održavanju pristupačnih i dostupnih automobila, a u tom cilju je nagovestio da je baby Kia u razvoju. Song je rekao da Kia nije u žurbi da zameni trenutni gradski automobil Pikanto, koji se i dalje dobro prodaje u Evropi, a snaga Kijine ponude električnih automobila znači da firma nije pod neposrednim pritiskom zbog propisa o CO2 koji su poslednjih godina osudili na ukidanje druge gradske automobile.
Picanto bi zato mogao da ostane u prodaji sve dok Kia ne bude u mogućnosti da napravi električni gradski automobil početnog nivoa za manje od 25.000 evra. Brend smatra da je važno da zadrži tako pristupačan model u svojoj ponudi.
Song je rekao da je pomenuti početni električni automobil trenutno „domaći zadatak“ za Kiju, a model ispod 25.000 evra je „jedno područje koje proučavamo i razvijamo“. S obzirom na Songove komentare, čini se neizbežnim da će, kada Picanto dođe do kraja svog životnog veka – što se očekuje pre kraja decenije – biti zamenjen početnim električnim automobilom, a ne modelom sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.
Ipak, postoji scenario u kojem se dva modela prodaju zajedno, u zavisnosti od toga kako se razvijaju pravila o emisiji CO2. Drugi proizvođači automobila su već usvojili ovaj pristup.
Song je rekao da će Kia nastaviti da ulaže u sve relevantne tehnologije pogonskih sklopova jer je globalni proizvođač automobila koji odgovara na različite zahteve tržišta. Song čvrsto veruje u prelazak na električna vozila i veruje da Kia u Evropi može da „poveća obim prodaje iz linije električnih vozila“ koja je „veoma kompletna“ zahvaljujući „snažnom trendu“ ka električnim vozilima na tržištu, ali Kia ostaje fleksibilna u svom pristupu.
„Konačna destinacija u Evropi su električna vozila, zbog čega želim da budemo veoma jak igrač u industriji električnih vozila u Evropi“, rekao je Song. „Ali ako pogledamo svetsku potražnju, trebalo bi da imamo alternativne pogonske sklopove, poput hibrida, „plug-in“ hibrida i EREV-ova [električna vozila sa produženim dometom, poznata i kao REx-ovi].“
Rekao je da je tehnologija produžetka dometa posebno interesantna za veća, teža vozila. Očekuje se da će prvi REx Kia biti lansiran do kraja decenije kao deo evolucije hibridne ponude proizvođača automobila za veće modele.
Motori sa unutrašnjim sagorevanjem će nastaviti da budu važni za tržišta u razvoju poput Severne Afrike gde „nemaju infrastrukturu“ za elektrifikaciju. U tom cilju, Song ne postavlja krajnji datum za razvoj motora sa unutrašnjim sagorevanjem kompanije Kia.
Kia već planira novu evoluciju dizajna svojih modela, a Song je rekao da prepoznaje važnost ostajanja ispred i održavanja inovacija u ovoj oblasti. Dodao je i ovo: „Dizajn je jedna od najvećih preferencija za kupce koji kupuju naše automobile, ali današnja filozofija dizajna je već na tržištu pet godina. Neprestano razmišljamo o tome kako da je obnovimo. „Ako ponavljamo iznova i iznova [sa istim dizajnom], možda će kupci smatrati da je dosadan, pa moramo razmišljati o tome kako da obnovimo vozila. Nastavićemo da proučavamo šta se može poboljšati i obnoviti za naše kupce.“
Uvođenje veštačke inteligencije u sva nova Kijina vozila je takođe na putu, kako bi se bolje kontrolisale šire funkcije automobila i uvelo „više inovacija“ u buduće Kije, prema Songu. Dodao je: „Kupci očekuju više inovacija u našim vozilima. Oni doživljavaju potpuno nove funkcije pametnih telefona. Žele isto u našim vozilima.“
Song je rekao da Kia mora biti „inovativnija“ u pružanju novih funkcija u vozilima i da Kia sarađuje sa više partnerskih kompanija, uključujući Samsung, kako bi joj pomogla u tome.
Kia će takođe nastaviti da ulaže u razvoj potpuno autonomne vožnje, za koju Song veruje da će „definitivno biti za udobnost kupaca u budućnosti“. Ovaj pristup će biti ugrađen u SDV arhitekturu u razvoju.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs