Radikalni redizajn za Volkswagen ID.4

Lansiran 2020. godine, ID.4 je brzo postao jedan od najpopularnijih električnih automobila na svetu. Uskoro ulazi u petu godinu na tržištu kao ključni konkurent modelima poput Toyote bZ4X i Tesle Model Y. Trenutno je, prema podacima Jato Dynamicsa, četvrti najprodavaniji električni automobil u Evropi, što potvrđuje njegovu važnost za Volkswagenovu strategiju elektrifikacije.
Kako piše Index.hr, izvršni direktor Volkswagena Thomas Schäfer ne krije oduševljenje i najavljuje drastične promene koje nadilaze uobičajeni "facelift". "Novi ID.4 za 2026. biće stvarno prelep", izjavio je, nagoveštavajući opseg promena: "Potpuno ćemo ga preurediti iznutra i spolja. Biće to potpuno drugačiji automobil - ogroman iskorak napred."
Glavni prioritet da se ID.4 vizuelno uskladi s budućim modelima poput gradskog ID.1 i superminija ID.2. "Smatrali smo da se mora uklopiti u novi dizajnerski jezik, jer je to i dalje naš najvažniji električni model po prodaji", objasnio je Schäfer, dodavši: "Želimo da ostanemo konkurentni, zato praktično stvaramo novi model."
Kako saznaje Autocar, interni krugovi unutar Volkswagena novi ID.4 već nazivaju "električnim Tiguanom". Time se aludira na strategiju kojom se ova dva SUV modela slične veličine žele jasnije predstaviti kao srodni modeli, svaki u svom segmentu pogona.
Iako kompanija nije zvanično potvrdila promenu imena, Schäfer je ranije nagovestio da će ime Tiguan, kao i Golf, imati svoje mesto u ponudi čak i kad cela gama postane električna: "Odlučili smo da ne odbacimo tradicionalna, uspešna imena u koja smo toliko dugo ulagali. Zašto bismo ih se odrekli?"
Velike promene stižu i u kabinu. Šef tehničkog razvoja Volkswagena, Kai Grünitz, potvrdio je da će redizajnirani ID.3 i ID.4 dobiti potpuno novu instrument ploču i korisnički interfejs. Najveća novost je povratak fizičkih prekidača i dugmadi umesto kliznih kontrola i funkcija na dodirnom ekranu, potez koji je prvi put najavljen konceptom ID.2all.
Iako tehnički detalji još nisu otkriveni, očekuje se da će najprodavaniji Volkswagenovi električni modeli profitirati od poboljšanja u efikasnosti i performansama. To uključuje novije i naprednije elektromotore te savremeniju tehnologiju baterija i invertera, preuzetu iz novijih modela poput ID.7.
S druge strane, čini se da coupe-SUV verzija, ID.5, neće doživeti ista ažuriranja. Umesto redizajna, predviđeno je njegovo gašenje, s obzirom na to da se prodaje u znatno manjem broju od standardnog ID.4.
Izvor: Index.hr / Autocar.co.uk
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen