Potvrđen novi Volvo XC90

Volvo je nedavno redizajnirao 10 godina star XC90 čime je otklonjena opasnost od njegovog ukidanja, usred kašnjenja velikog električnog SUV-a EX90, koji je prvobitno bio zamišljen kao zamena za XC90.
Izvršni direktor Hokan Samuelson je potvrdio da je model treće generacije u planu. „Potreban nam je novi XC90“, rekao je investitorima na konferenciji o zaradi kompanije za drugi kvartal, ističući da je trenutni model prvi put lansiran 2015. godine, ali nije otkrio potencijalni datum lansiranja njegove zamenu.
Kako prenosi Autocar, novi XC90 će verovatno biti plug-in hibrid sa dugim dometom, nakon što je Samuelson najavio da će tehnologija stići u Evropu iz Kine, gde će Volvo početi proizvodnju novog plug-in hibrida XC70.
„Mislim da je ovo nešto što će evropski potrošači želeti da imaju“, rekao je. „Plug-in hibridi sa dužim dometom su rešenje koje će nam verovatno trebati više godina nego što smo mislili.“
Volvo se 2021. godine obavezao da će do 2030. godine preći na potpuno električnu gamu, ali je od tada odustao zbog različitog tempa globalnog prihvatanja električnih vozila.
XC70 je izgrađen na novoj Geely platformi pod nazivom SMA (Scalable Modular Architecture) i mogla bi da bude i osnova za novi XC90.
Volvo je teško pogođen kombinacijom nepredviđenih globalnih faktora koji su otkrili njegov nedostatak fleksibilnosti u poređenju sa većim premijum kompanijama. Švedska firma je evidentirala troškove ekvivalentne skoro 900 miliona funti u drugom kvartalu ove godine nakon što je obustavila planove za prodaju svoje nove električne limuzine ES90 (proizvedene u Kini) u SAD zbog povećanja carina, zajedno sa kašnjenjima u prodaji SUV-a EX90.
Problemi sa softverom su usporili proizvodnju EX90 u američkoj fabrici kompanije u Čarlstonu, Južna Karolina, za dve godine, rekao je finansijski direktor Fredrik Hanson.
Volvo je potvrdio da će dodati XC60 u fabriku u Čarlstonu od početka 2027. godine, kako bi popunio kapacitete tamo i izbegao dodatne carine od 25% koje je američki predsednik Donald Tramp uveo na uvezene automobile.
Proizvodnja malog električnog SUV-a Volvo EX30 za Evropu se premešta u Gent, Belgija. U međuvremenu, proizvodnja električnog SUV-a srednje veličine EX60 počinje u Švedskoj 2026. godine, što će Volvou konačno dati konkurenta u rastućem segmentu.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs