home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Alpine gama
 
Francuski brend Alpine i dalje razvija veće i luksuznije električne automobile da bi krunisao svoju ponudu, uprkos tome što je stopirao planove za ulazak na američko tržište.

Kako navodi britanski Autocar, Alpine je planirao lansiranje u SAD za 2027. godinu kao deo svoje strategije za postizanje godišnje prodaje od 150.000 do 2030. godine, ali je odložio planove na neodređeno vreme nakon što je Trampova administracija uvela carinu od 25% na sve automobile proizvedene u Evropi.

Ključ uspeha u SAD bio je niz većih modela koji bi se probili u D i E segmente. Smatra se da je među njima bio rival Porscheu Cayenne, koji bi se nalazio iznad A390, plus još dva automobila iz E segmenta do 2030. godine - moguće još jedan SUV kao i limuzina u stilu Lotusa Emeye.

Odlaganje planova za lansiranje u SAD, najvažnijem globalnom tržištu za ove vrhunske modele, pokrenulo je pitanja o njihovoj daljoj održivosti. Iako brend nije naznačio da se vraća na planove za SAD, i dalje razvija veće automobile kao deo napora da ojača svoje premijum pozicioniranje.

U razgovoru sa novinarima, glavni dizajner kompanije, Entoni Vilen, rekao je da je cilj Alpine „sve više i više da se kreće gore, a ne dole“, tako da neće lansirati modele manje ili pristupačnije od hot hečbeka A290. Umesto toga, preusmeriće fokus na veće i profitabilnije modele.

Vilen je dodao: „Potrebno nam je nešto u D ili E segmentu, ne posebno za Evropu, jer je Evropa i dalje više tržište C segmenta. Ali ako želimo da se proširimo globalno, verovatno će nam biti potrebni veći automobili.

„SAD su bile u našem planu. Naravno, zbog situacije, stavili smo to na čekanje, ali SAD su i dalje najveće tržište za sportske automobile - ali postoje i neke druge zemlje gde traže veće automobile. Moramo pronaći svoj put, ali da, još uvek radimo na tome.“

Vilen nije rekao na koja tržišta van SAD i Evrope brend sada cilja sa svojim novim vodećim modelima, ali je rekao da će oni igrati važnu ulogu u Alpine „emancipaciji“ od matične kompanije, Renaulta.

„Dakle, to je emancipacija, ali i dalje biti u grupi, jer imamo šansu da imamo jaku grupu iza sebe i to je nešto zaista snažno. Uvek se igra između toga u kojim temama treba da budemo potpuno nezavisni, a u kojim zaista treba da imamo pozadinsku službu i grupu iza sebe.“

Nakon lansiranja novog A390, Alpine se fokusira na razvoj električnog A110 koji dolazi sledeće godine. Nisu saopštene nikakve čvrste naznake o modelima nakon toga, ali će gotovo sigurno biti bazirani na varijanti AMPR EV arhitekture Renault grupe, a ne na platformi sportskog automobila A110 EV, napravljenoj za tu svrhu.

Upitan za detalje o tome kada će stići prvi primerak ove nove veće porodice, Vilen je rekao da „još nije sve spremno“, ali da „radimo na tome“.

Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs



čitanja : 73



Komentari