Škoda Vision O: Silueta karavana budućnosti

Karavan vozila su u srcu Škoda DNK. Trenutno je aktuelna četvrta generacija modela Octavia Combi, jedanog od najprodavanijih modela u portfoliju, koji je čak i na vrhu liste najprodavanijih karavan automobila na mnogim tržištima. Superb Combi je takođe veoma popularan među kupcima. Zato i ne čudi što je Škoda posvećena nastavku nasleđa karavan automobila u budućnosti.
Vision O koncept, čija je premijera zakazana za septembar u Minhenu, nudi uvid u to kako bi budućnost mogla da izgleda. Fotografije prikazuju oštre linije farova i aerodinamične krivine karoserije. Ključne karakteristike uključuju strmo nagnuto vetrobransko staklo i blago nagnutu liniju krova – dizajnerske karakteristike koje su karakteristične za najuspešnije Škoda karavan modele.
Prema rečima dizajnera eksterijera Jounggeen Kima, koji je radio na dizajnu eksterijera studije, Vision O predstavlja evoluciju Škoda dizajn filozofije: „Zadatak je bio da primenim Modern Solid dizajn stil na karavan vozilo“, kaže on.
Kompletan koncept automobil je utemeljen na principima cirkularnosti, što se ogleda i u slovu „O“ u nazivu. Cirkularnost znači stavljanje snažnog naglaska na održivost, reciklažu i ponovnu upotrebu, ne samo u konstrukciji i materijalima vozila, već i u praktičnoj svakodnevnoj funkciji.
„Škodu vidim kao porodični brend – praktičan, pouzdan i od poverenja“, nastavlja Kim. „Ciljao sam da izrazim te kvalitete kroz novi Modern Solid dizajn stil.“ Iako Vision O uvodi potpuno nove elemente dizajna, Kim je crpeo inspiraciju iz Škoda prošlosti: „Uzeo u obzir detalje iz ranijih Škoda modela kao što su Yeti i Rumster“, napominje on. Što se tiče kreativnog uticaja, osvrnuo se i na svet češke arhitekture, koja je donela geometrijske oblike u nežnom i elegantnom obliku. „Rezultat je dizajn koji deluje moderno, jednostavno, sveže i bezvremenski“, kaže Kim
Prema rečima Kima, rad na konceptu Vision O je izuzetno značajno iskustvo:„Iako je vremenski okvir bio intenzivan, priprema koncept automobila je u mnogo čemu slobodniji proces od rada na proizvodnom modelu. Pravila nisu toliko kruta, tim je manji i povezaniji, što stvara veoma kreativnu atmosferu.“
Jedna reč
Kao deo predstavljanja koncepta Vision O, Škoda Auto dizajn tim je zamoljen da opiše vozilo jednom rečju ili frazom. Jounggeen Kim je izabrao „sve u jednom “. „Ovaj automobil je napravljen da radi sve“, objašnjava on. Fraza je uticala na celokupni izgled i funkcionalnost koncepta.
Kim Jounggeen
Reč sa vrha
Škoda Auto izvršni direktor, Klaus Zellmer, podelio je sledeću izjavu o konceptu: „Škoda Vision O dizajn studija će istaći budući pravac karavan modela pod uticajem novih tehnologija, održivosti i bogatog Škoda Auto iskustva u ovom segmentu. Ovo će biti jedan od naših najznačajnijih koraka u daljem razvoju i evoluciji dizajn stila za ovaj period tranzicije u automobilskoj industriji. Postaviće nas u poziciju da ostanemo glavni igrač u segmentu karavana, gde je Škoda Auto angažovana od 1920-ih. Uzbuđeni smo što ćemo predstaviti ovaj koncept svetu početkom septembra 2025. godine, što će biti početak nove eru za Škoda Auto.“
Izvor: Škoda